ny router til lan.

  • hey tweakers. jeg er på udkig efter en ny router til derhjemme.


    overvejer lidt trådløs, men er ikke kommet til en konklusion endnu. jeg kan godt lide ideen med jeg ikke har ledninger alle vejene. Men sikkerheden skal være i top.


    jeg vil også have en med en god signal styrke, pga jeg bor i beton byggeri med stål bjælker i muren, så den skal kunne sende og opfange signalet godt.


    kender I nogen dårlige ting ved trådløs internet mht. gaming på nettet? bliver det meget langsomt eller kan man ikke mærke forskel?


    mine krav er:


    1) jeg skal have en router der kan have 6-8 pc koblet op samtidig, når jeg har vennerne ovre forbi til lan.


    2) hvis den bliver trådløs skal den være sikker, man skal ikke kunne logge på den uden password osv.


    3) hvis den bliver trådløs, skal den være nem at tilslutte stationære pc'er, tænker noget i stil med en usb nøgler man bare sætter i også finder den nettet(gider ikke at have et trådløst internet kort jeg skal sætte i pc'en)


    4) mit budget er max omkring de 800kr men er åbne for foreslag hvis der er noget virkelig lækkert til flere penge.


    håber i kan hjælpe mig.


    MVH.

  • Hej jeg er ikke tweaker men bare en newbie der ikke ved meget om pc'er men jeg ved at hvis man skal spille over internettet så som CS og des lige så skal den ihvertfald have det der hedder NAT understøttelse

  • ville aldrig bruge trådløs til lan gaming :) vi døjer ALTID med at hvis der er nogle der køre trådløs og nogle på lan og vi spiller css så hvis det er en på lan der laver lagger all dem på trådløs sådan er det også ved warcraft 3 :)
    men der kan også være fordi det bare er noget crap det trådløs :)'




    nat? hvad mener du med det????

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

    Rettet en gang, sidst af Blackbrizz ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gurk
    Jeg har en D-link dir-655 og er super glad for den. Du er dog nød til som med alle andre routere. At ha en switch på ved siden af for at koble flere end 4 til den. Og hvad angår det trådløse så kan du krypterer og du burde heller ikke ha de store kvaler med beton væggene.


    http://www.edbpriser.dk/product/details.aspx?pid=315923


    http://www.dlink.com/products/?pid=530


    Har også selv den router, den rykker bare! :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af blah
    okay følger der så modtager med til de 4 første pc'er man tilslutter eller skal man købe det ved siden af?


    Der er 4 lan porte i den hvis du skal ha flere koblet til via kabel så skal du ha en switch for at kunne koble flere til via kabel.