Hvilken bærbar er bedst??

  • Hej,
    Min svoger vil gerne, at jeg hjælper ham med at finde en god bærbar til ham. Men Jeg syntes ikke, at jeg har specielt meget forstand på bærbare computerer.....hvilke mærker er skod osv. Samtidig er det lang tid siden, at jeg selv har købt computer og derved fordybet mig i alt det hardware teknik. Derfor håber jeg, at I kunne hjælpe mig med at vælge den bedste bærbare computer blandt disse:
    Hans budget: ca. 7000 kr. og det SKAL være en Intel-processor.
    Det skal han bruge den til: Diverse spil- dvs. så godt grafikkort som muligt indenfor budgettet, fotobehandling og alm. tekstbehandling og surfing på inter-garnet. Skærmen skal være på 15,4".
    De modeller, som jeg har fundet i de butikker han helst vil handle i(Vil kun handle i en butik, hvor han kan gå hen med skidtet i tilfælde af reklamation) er:


    PC1


    PC2


    PC3


    PC4


    PC5


    PC6


    PC7


    På forhånd mange tak!
    Michael Larsen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    En billig og god maskine der har været oppe og vende før: http://old.edbpriser.dk/Produc…eord=ESPRIMO+Mobile+V6545


    Rigtig god Laptop til prisen :9xo


    zippydk: Come On.... En Acer ??? :boxed:


    On Topic: PC5, da det er den eneste Non-Acer (Ja Ja, eg er sikkert farvet, men bryder mig ikke om Acers kvallitet).

  • LÆS HVAD FOLK SKRIVER... :)""Det skal han bruge den til: Diverse spil- dvs. så godt grafikkort som muligt indenfor budgettet""++"Vil kun handle i en butik, hvor han kan gå hen med skidtet i tilfælde af reklamation) "" DVS. Manden vil have performance og garanti som han kan bruge til noget.....


    Den fujitsu kan ikke engang køre spil som er 3-4 år gamle med optimal opløsning. I kalder jeg experter og anbefaler manden en PC der har en processor som er 2-3 år gammel og grafikkort som er outdated for 2 år siden. Og tror ikke på fujitsu er bedre kvali end acer samme "lort". Vi skal op i DeLL,toshiba,IBM og man får næppe så god performance til 6000kr i de mærker.

  • kavli koster.... og ja jeg vil også tag den futjitsu der :) den er mega god for de penge :) måske ikke så køn men design koster også :)(for det meste)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zippydk
    LÆS HVAD FOLK SKRIVER... :)""Det skal han bruge den til: Diverse spil- dvs. så godt grafikkort som muligt indenfor budgettet""++"Vil kun handle i en butik, hvor han kan gå hen med skidtet i tilfælde af reklamation) "" DVS. Manden vil have performance og garanti som han kan bruge til noget.....


    Den fujitsu kan ikke engang køre spil som er 3-4 år gamle med optimal opløsning. I kalder jeg experter og anbefaler manden en PC der har en processor som er 2-3 år gammel og grafikkort som er outdated for 2 år siden. Og tror ikke på fujitsu er bedre kvali end acer samme "lort". Vi skal op i DeLL,toshiba,IBM og man får næppe så god performance til 6000kr i de mærker.


    Måske du skulle tage og slå caps lock fra og slappe lidt af? Man får ikke en bærbar til hverken 4000 eller 5000 eller 6000 kr der kan spille de nyeste spil.
    Hvis du er så hipt på de mærker du skriver der så find en af dem til den pris manden har nævnt.
    Han er jo nød til at købe efter pengepungen og fujitsu-siemens laver bedre computere end acer det er hvertfald min erfaring da jeg har haft flere af dem igennem mine hænder.
    Man kan godt spille nogle spil på et HD3450 så for de 4000 kr får man ikke en bedre maskine er min påstand. X(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zippydk
    Lige mine tanker... Og manden har bedt om en grafisk stærk computer og det kan vi ikke kalde FS...


    Ævl. Alle mærker laver da en eller flere modeller der godt kan kalde grafisk stærke (af en laptop), men som det osse nævnes, så koster det.....


    Her en FS som jeg ville kalde grafisk stærk (men koster osse 10K)


    Dette er dog mere en grafiker laptop. Til spil er den FS til 4K med et 3450 GFX altså fin nok (specielt til prisen).


    Når DU nu har så travlt med at ryste hoved af "os experter", så kig dig lige i spejlet, og se om dine æselører ikke burde barberes......

  • TOPIC:


    Her er en rigtig god Laptop til 5500,- som sagtens kan spille, og osse yde en del grafisk.
    Toshiba er et rigtigt godt mærke, og Laptops.dk er rigtig gode at handle bærbare med !


    Toshiba Satellite A350-12Q


    Vil du 100% holde dig til en 15" skærm (Den ovennævnte er jo 16"), så er her osse en rigtig fin Toshiba med næste samme specs (4Gb ram iso 3Gb, men koster næste 1K mere)


    Toshiba Satellite A300-1SR


    edit: Laptops har osse en rigtig fed LG til en god pris. Det er dog 17" : LG R710

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Bare lige - Hverken FS eller Acer er god kval. Begge ligger ret tæt på bundlinjen...! :$


    ja, så lad være med at bedømme ud fra amilo. Der er ENORMT STOR forskel på kvalitet fra serie til serie. Acers aspire mod deres business travelmates er jo direkte latterligt at sammenligne.


    og jo Esprimoserien giver god 1 års garanti og desuden rigtig god byggekvalitet.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af zippydk
    LÆS HVAD FOLK SKRIVER... :)""Det skal han bruge den til: Diverse spil- dvs. så godt grafikkort som muligt indenfor budgettet""++"Vil kun handle i en butik, hvor han kan gå hen med skidtet i tilfælde af reklamation) "" DVS. Manden vil have performance og garanti som han kan bruge til noget.....


    Den fujitsu kan ikke engang køre spil som er 3-4 år gamle med optimal opløsning. I kalder jeg experter og anbefaler manden en PC der har en processor som er 2-3 år gammel og grafikkort som er outdated for 2 år siden. Og tror ikke på fujitsu er bedre kvali end acer samme "lort". Vi skal op i DeLL,toshiba,IBM og man får næppe så god performance til 6000kr i de mærker.


    og Zippy.... nu har jeg hverken erfaring med salg, servicering, anmeldelser eller noget som helst i retningen af computere at gøre, så jeg ved virkelig ikke hvad rigtig kvalitet er :D nu skal du høre hvordan verden hænger sammen.


    1. reperation er ALTID hurtigst ved at kontakte producenten direkte, hvor du kan vælge en businessnotebook med Pickup- & Returnwarranty, hvilket betyder du slipper for at gå hen til butikken, brokke dig over produktet og desuden lige tilføje 3-7 arbejdsdages ekstra besvær ;)


    2. Acer Travelmate er ALTID en blandet servicefornøjelse hvis der skulle være problemer. Både 2 dage og 4 måneder er set på disse modeller. sådan er det bare.


    3. OG Nej :D den vil sikkert ikke kunne køre spil i optimal opløsning som for eksempel Far Cry, og for 4000 kroner får du ikke både service, kvalitet, god kunderådgivning eller for den sags skyld verdens hurtigste maskine. Det gør du bare ikke, men jeg vil stadig råde ham til den maskine, hvis hans budget ikke rækker længere.


    og så vover du også at fylde folk med løgn, da grafikkortet kom i prodution Medio sidste år altså ikke mere end et år siden. T5800 er desuden en rigtig god Core 2 Duo modeller, som spiller fint til de flestes behov. og nej. Denne processor er heller ikke mere end 1 år gammel.


    Og sidst men ikke mindst. Lur mig om du ikke står og siger at FUJITSU ER DÅRLIGERE END DELL OG TOSHIBA :D vil du ikke godt lære at forstå, at du ikke skal generalisere på den måde, eftersom alle producenter har forskellige segmenter. Heriblandt er fujitsu siemens amilo ikke fair at sammenligne med hverken dells XPS, ibm T-serie eller for den sag skyld R / Z / SL serie eller Toshibas Portege.


    EDIT: PS. Vi kan jo sagtens blive enige om at det ville være sjovere at få en 8510W, som også kun koster 8000 kroner og kan alt ;)


    http://old.edbpriser.dk/Produc….asp?ID=389020&Specs=true og samtidig med 3 års garanti ;)

  • Toshiba Satellite A350-12Q er også en mega lækker bærbar

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm

  • helmer: Alt det der...... og så vælger du HP som har det værste service i verden. Og den NVIDIA Quadro FX 570M kan ikke alt og med langsomme ram og langsomme FSB i mine øjne kunne du ikke vælge svagere computer til prisen.... det viser bare hvor meget du ved om bærbare computere ingen pointe og diskutere om det her, da du helt klart ikke har viden nok omkring emnet.



  • Der kan man se din status og niveau hvordan du taler til folk har din mor og far ikke lært dig og tale ordentlig til folk?
    Bure fordi du ikke har læst hvad folk skriver skal det ikke gå udover mig. Han sagde grafisk stærk computer DET ER DEN MODEL IKKE fra FS. Jeg er da godt klar over at der findes hurtigere computere fra FS.. han har nævn også hvor mange penge han vil bruge men det har du heller ikke læst derfor kommer du men den forslag.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zippydk



    Der kan man se din status og niveau hvordan du taler til folk har din mor og far ikke lært dig og tale ordentlig til folk?
    Bure fordi du ikke har læst hvad folk skriver skal det ikke gå udover mig. Han sagde grafisk stærk computer DET ER DEN MODEL IKKE fra FS. Jeg er da godt klar over at der findes hurtigere computere fra FS.. han har nævn også hvor mange penge han vil bruge men det har du heller ikke læst derfor kommer du men den forslag.


    den er da så grafisk stærk som en computer kan være til den pris :D


    Quote

    Oprindeligt indlæg af zippydk
    helmer: Alt det der...... og så vælger du HP som har det værste service i verden. Og den NVIDIA Quadro FX 570M kan ikke alt og med langsomme ram og langsomme FSB i mine øjne kunne du ikke vælge svagere computer til prisen.... det viser bare hvor meget du ved om bærbare computere ingen pointe og diskutere om det her, da du helt klart ikke har viden nok omkring emnet.


    :roller: det er hvad jeg har at sige. har kun haft 4 Hp'er, anmeldt godt og vel det samme derudover, og arbejdet i branchen i 5 år, og ja som du siger at HP det værste lort og giver den værste service :9xo :roller: JA, hvis du tog en pavilion model fik du lorte service, men prøv en omgang pickup return warranty fra hp på deres businessmodeller ;)


    jeg tror ikke du helt forstår, hvorfor jeg vælger en 8510w. det kan godt være, at det er sidste generations processor, chipsæt og ram, men det betyder ikke at ydelsen er dårlig, for det er den langt fra. har du nogensinde siddet ved denne model, eller er det bare noget du umiddelbart bedømmer ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af zippydk
    Der kan man se din status og niveau hvordan du taler til folk har din mor og far ikke lært dig og tale ordentlig til folk?
    Bure fordi du ikke har læst hvad folk skriver skal det ikke gå udover mig. Han sagde grafisk stærk computer DET ER DEN MODEL IKKE fra FS. Jeg er da godt klar over at der findes hurtigere computere fra FS.. han har nævn også hvor mange penge han vil bruge men det har du heller ikke læst derfor kommer du men den forslag.


    Jeg synes det er dig der ikke kan tale ordentligt til folk. Der er ingen grund til hele tiden at trykke caps lock ned det betragtes som at RÅBE og det er uhøfligt.
    Du får ikke mere ret af at gøre på den måde. I bund og grund er det meste af det du skriver engang vrøvl synes jeg.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • helmer: Ja enig det er bedre service hvis det er prof "lines"jeg bruger selv lenovo på arbejde og der er ingen erstatning stabil, driftsvarme er på minimum kan overhovedet ikke høre den.. men nu går vi for langt vi skal ikke bestille 50 computere til et firma. Jeg har en toshiba derhjemme 17 tommer som jeg kaster rundt på sofaer og spiller nogle spil engang imellem. Batteriet holder 1 time og det er fint der jeg ikke sidder på toilettet længere :) men har haft 2 acere som dækkede mine behov også. De blev udskiftet på grund af GPU blev for gammel.


    De fleste hjem vil kunne nøjes med low budget lines... hvis de går i stykker ja shit happens. men man har en bærbar til 6000 kr som kan trække de nyeste spil og en 130M og 4650 GPU er ikke dårlig de findes i bærbare til 6000 kr og i dem til 12.000 kr...
    Manden har bare spurgt om et grafisk stærk computer til omkring 6-7 k tror ikke der findes en hurtigere på markedet end den jeg anbefalede til pengene... SORRY det var en ACER lol :) over and out.

  • Er Zippy's Acerforslag så det bedste value for money tilbud? (der hvor man får mest for ca. 7000kr.)
    Er Acer ringe pga. for mange fejl i ders computere/ går for tit i stykker....eller er det materialevalg/ design fra producentens side?
    De der Toshibaer.....er de virkelig lige så gode....syntes at processoren på de to "kun" er T6400, men grafikkort og ram spiller måske også ind her?
    Mht. at min svoger skulle have en com. med et godt grafikkort i , så mente jeg bare at det skulle være så godt som muligt inden for budgettet...max. omkring de 7.000kr.....så han havde mulighed for at spille lidt 3D spil(ved at han spiller lidt CS nu og da på stationær), men hvis det ikker er muligt inden for budgettet....så er der ikke noget at gøre ved det.
    Elgiganten.....var det ikke dem der var i Basta el. Kontant, hvor det viste sig at servicen ved reklamation var utrolig ringe/ skod?? .....eller var det Computer City??
    Jeg har altid syntes at Hp's bærbar var utroligt flotte..........men det kan jeg så forstå, at man skal holde sig fra pga. sevicen i tilfælde af at computeren går i ged?
    På forhånd mange tak!
    Michael Larsen

  • Hvis det hele skal gå op i en højere enhed, havde jeg valgt en Toshiba fra laptops.dk.
    Her får du både en god bærbar og god service. Den model med 16" skærm til 5500,- er en rigtig god bærbar, specielt til den pris ! Toshiba har en rigtig fornuftig byggekvallitet, og så synes jeg da de er rigtig pæne i sort.
    Jeg ville stadigvæk aldrig købe mig en Acer !


    Håber du/I finder en rigtig god bærbar :9xo


    Mvh. Jan