Bærbar til BDE

  • En af mine venner skal starte på BDE uddannelsen i Herning og skal dertil bruge en bærbar.


    Vi har kigget lidt på en Dell XPS1530 til ham med 4 års premium garanti til omkring de 9k


    CPU: T6400 (T7250 eller T8100 for 760kr ekstra, kan dette betale sig?)
    RAM: 2 x 2GB DDR2 667MHZ
    GFX: Nvidia Go8400GS
    HD: 500gb 5400rpm


    Jeg er lidt i tvivl om hvor godt et Go8400GS kort, jeg ved de bruger "Pro-Engineer" som tegne program og dette tror jeg nok det kan klarer, men han vil også gerne kunne spille lidt WOW, CS og den slags spil, evt Fall-Out3 også, kan dette grafikkort det, eller skal ham op og have en vildere maskine for også og kunne spille på den?..


    Evt. andre forslag modtages også gerne, dog er det er krav at der er en 3-4år garanti løsning da han ikke kan leve med og have sin bærbar til rep i flere uger midt i studiet.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jeg kender en der studerer BDE og bruger Pro-E meget, han har en IBM med sådan et onboard Intel grafikkort og det spiller fint, så det er i hvert fald ikke Pro-E der bliver et problem mht. grafikydelse.
    Jeg har selv en Zepto Nox som jeg er meget tilfreds med, men jeg har virkelig fortrudt at jeg valgte en hdd med 5400 rpm, så jeg vil anbefale at tage en med 7200 rpm for det kan virkelig mærkes, prisforkellen er heller ikke stor.

  • Hej PsyCho. :-)


    Det er for det første en ret lækker ting at Dell, har mulighed for at tilbyde deres kunder "on site service". :clap:


    Derfor vil jeg helt klart anbefale at han/I arbejder med idéen om en Dell pc.


    Mht. Cpu'en, så vil jeg ALTID anbefale at hvis prisen er tilstrækkelig lav for en opgradering (dvs. eks. 750kr. for et eller to skridt op), så ville jeg gører det til hver en tid.


    Selvfølgelig skal behovet for en hurtigere processor også være til stede. Men når du siger at han måske vil game på den, så er processor og grafik-kort MEGET vigtigt.


    Geforce 8400GS som du nævner er ikke et gamer-kort


    http://www.nvidia.com/object/geforce_m_series.html


    Nvidia har et ret godt liste system over deres forskellige grafikkort til både stationære og bærbare pc'er.


    Det har hjulpet mig en del i min hverdag da jeg sælger pc'ere. Også til at vise kunderne.


    Når det er sagt så vil jeg anbefale (ligesom nvidia), at hvis din ven skal spille wow & CS, så skal I vælge en pc med geforce 9600GT el. GT130 (som den nye serie hedder). Hvis man snakker ATI Radeon så ville jeg ikke gå under en 4650.


    Snakker vi at han gerne vil spille Fallout-3, så ville jeg overveje et hurtigere kort, da det er et noget mere krævende spil, end de 2 andre.


    Håber at du kan bruge listen til noget. :cheers:


    Du skal minimum op i et "performance" kort, som beskrevet på listen, hvis du skal game.


    Held og lykke :-) og Dell Rocks. !!! :clap:

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • stemmer også for den dell god og hurtig service :)

    Asus Maximus V Gene - Intel i5 2500k @ 4,5GHz + Corsair H150i
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB (16GB) - Gigabyte geforce GTX970 G1 4GB
    750GB Samsung Spinpoint f2 - Corsair hx620
    3TB Seagate barracuda - 250GB Samsung 840 pro
    Fractal Design Define R5 Black
    Logitech G502 og G710+
    2x Dell u2713hm