Hvad synes du om din netbook?

  • Hej alle


    Jeg står og skal anskaffe mig en netbook inden for lang tid, dog er jeg ikke kommet meget længere et valg efter læsning af utallige reviews og forumtråde.


    Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad DU synes om DIN netbook, simpelthen hvilken netbook du har og hvad der er godt og dårligt ved den, f.eks. et par taster som er malplaceret, eller en skærm som er overraskende god, etc.


    På forhånd tak.

  • Tja, jeg har en asus 1000H. Den er jeg da meget glad for. Men jeg bruger den ikke så meget. Jeg er glad for, at skærmen ikke er mindre. Er glad for 6-cellet batteri, og for at den er lille og let. Jeg har XP på den, men har også linux på et 8 Gb flashkort, så jeg kan vælge, hvad jeg vil boote. Strømforbruget er meget lavt, så den er fremragende som torrent-downloader. Nogle routere og NAS har samme feature, med en download assistant. Jeg bruger den meget som digital-billedfremviser når jeg rejser rundt til familie og venner. Til rejser er den da også ideel, men jeg har ikke mobilt bredbånd. 11n trådløst er jeg også glad for. 2 Gb ram har jeg i den.
    Den er ikke dual-core, og mange hjemmesider er uoverskuelige med 1024x600, som skærmen har. Skulle jeg vælge om, ville jeg prioritere: 1280x800 display, dual-core, evt. helt op til 13". Samt overveje om ikke een af de billige med 15" skærm er bedre til behovet. Men jeg vil også fremhæve, at nogle nye netbboks har LED-backlight-skærm. Dette øger batteri-tiden markant. F.eks. asus 1000HE. Acer One D250 har 1280x720 !
    http://www.tweak.dk/nyheder2.p…_loeft_med_720p_HD_skaerm

  • Jeg har ikke selv en, men arbejdet på andres.


    Her er følgende indskydelser jeg lige kan komme på.


    Asus 1000HE:
    God størrelse tastatur og rimelig størrelse skærm af en netbook


    Msi Wind/Medion Akoya Mini (mener de var på 10"):
    Tastaturet er en anelse lille til mig, hvilket man sikkert kunne vænne sig til ved længere brug.
    FN tasten sidder hvor CRTL burde være :S


    Acer Aspire One (8.9"):
    Tastaturet er så lille at det er ubrugeligt for mig.


    De har alle en latterligt lav opløsning som samtidig har en skæv aspect-ratio, hvilket gør scrolling på hjemmesider og i lange tekstdokumenter nødvendigt i et omfang der nærmer sig pinefuldt.


    Alle er gode på farten da de vejer ingenting og har god batterilevetid, men personligt skal jeg op i 12,1", før jeg er tilfreds. Det er så bare min mening.


    Netbooks er ikke min kop te i hvert fald og vil anbefalde en lidt større sub-notebook i stedet.


    Prøv at kigge på MSI x340/x320 eller HP med en Athlon Neo eller Neo X2.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H