Ny Strømforsyning... På bar bund

  • hey Tweaakers :) generelt har jeg altid set strømforsyningen som den mindst interessante i computeren, men nu er jeg i problemer. Jeg har lavet min server og den kører bare derudaf, men den larmer af H til pga. den nuværende strømforsyning. Jeg har med vilje brugt nogle af de mest lydløse komponenter på markedet både til grafikkort, CPU og ekstra kølere, men hvad skal jeg tage af strømforsyning :)


    P35-DS4 motherboard
    Q9550 - Noctua
    4GB DDR2
    9600 GT - Zalmans topmodel:)
    6-8 harddisk med 1 TB


    Har i nogle forslag. Det skal bare være ekstremt lydløs. så må det jo koste hvis det er.

  • det nemmeste er faktisk at skille den ad og sætte 2 støjsvage blæsere i...der skal måske loddes 4 ledninger af/på da stikkene i dem desværre sjældent er de sædvanlige aftagelige 3 punkt stik. det gjorde jeg ved min 600w ocz som det første og har aldrig givet problemer.


    du kan self også udskifte den til en antec earthwatts, der heller ikke siger en lyd.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • et par blæsere koster jo kun 100 kroner, men vil gerne have noget med garanti ;) kommende SU-modtager så vil ikke have råd til bare lige at smække 600 kroner afsted på en ny strømforsyning senere hen :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det nemmeste er faktisk at skille den ad og sætte 2 støjsvage blæsere i...der skal måske loddes 4 ledninger af/på da stikkene i dem desværre sjældent er de sædvanlige aftagelige 3 punkt stik. det gjorde jeg ved min 600w ocz som det første og har aldrig givet problemer.


    du kan self også udskifte den til en antec earthwatts, der heller ikke siger en lyd.


    Nemmere?


    Din løsning:
    1. Der skal indkøbes 2 blæsere.
    2. Man skal have adgang til loddekolbe.
    3. Man skal vide hvordan man lodder.
    4. Man skal skille lortet af.
    5. Man skal montere nye blæsere og lodde det hele sammen.
    6. Samle det hele igen.


    Alt sammen med den risiko for, at lortet ikke fungerer bagefter.


    Den, åbenbart, knap så nemme løsning:
    1. Der skal indkøbes en ny strømforsyning.


  • :) dejligt indlæg, selvom alt kunne lade sig gøre, så som du siger foretrækker jeg den knapt så nemme løsning :D


  • alt dette kræver altså hverken den store hjernekapacitet eller viden......ledningerne er markeret med rød og sort, og nej der er sq ingen risiko forbundet med det....men vil man hellere smide 700 kr ud til en helt ny, så er jeg sq ligeglad...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    alt dette kræver altså hverken den store hjernekapacitet eller viden......ledningerne er markeret med rød og sort, og nej der er sq ingen risiko forbundet med det....men vil man hellere smide 700 kr ud til en helt ny, så er jeg sq ligeglad...


    Og der er jeg helt enig. Men jeg ville måske vælge at kalde det den billige løsning, frem for den nemme.


  • Corsair ville jeg mene du skal gå efter.
    http://www.edbpriser.dk/Search…=Fql&filterBoxExpand=Full


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=397210
    ligger godt med pris kontra watt. har selv en HX620 model og mine harddiske larmer mere end den.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    alt dette kræver altså hverken den store hjernekapacitet eller viden......ledningerne er markeret med rød og sort, og nej der er sq ingen risiko forbundet med det....men vil man hellere smide 700 kr ud til en helt ny, så er jeg sq ligeglad...


    Lad dog manden selv vælge, han siger bare han hellere vil have en PSU med 2 års reklamationsret da han skal på SU jo.. =)


    Lever selv på SU og ville nok også foretrække at købe ny så man ikke pludselig står og skal ud og bruge penge på ny PSU midt under studiet jo.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Helmer
    nogle der lige hurtigt kan fortælle forskellen på Hx og Vx?


    Hx er modulær.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Jeps HX er modulær og derfor lidt dyrer pr watt end VX modellerne, men til dit brug er en VX jo ganske fin.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Jo det vil jeg mene, men du kan chekke selv her hvad systemet trækker


    http://www.antec.outervision.com/


    Så ca 100 watt over, så PSU ikke er belastet for meget, så skulle det virke fint ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.