Computer genstarter

  • Hej
    Tidligere i dag skulle jeg bruge min computer. Computeren var tændt men skærmen var gået på standby. Jeg trykkede på nogle taster og rørte ved musen, men intet skete. Skærmen fik ikke noget signal fra computeren, om at den skulle tænde igen.
    Dette er sket flere gange før, jeg plejer normalt at genstarte computeren og så virker det igen.
    Denne gang gjorde jeg det samme, men så begyndte computeren og starte. Jeg kunne høre blæserne men 4-6 sekunder efter slukkede den igen og startede forfra. Dette har jeg også prøvet før. Her plejer jeg at pille strømmen fra og starte den igen.
    Når jeg prøvet at tænde den nu, genstarter den ikke af sig selv. Der kommer dog stadig ikke noget skærmbillede og jeg kan høre at blæseren på grafikkortet kører op og ned (Altså den kører hurtigt i nogle sekunder og kører så langsomt, så hurtigt osv.)


    Jeg har prøvet at rydde CMOS men det hjalp ikke.
    Er der nogle der kan hjælpe?


    Mit system kan ses her:
    Core2Quad Q9550
    Gigabyte GA-EP45-DQ6
    Club 3D Radeon HD 4870X2 (2 GB)
    4 GB Corsair XMS2


    Jeg håber ikke mit grafikkort er færdigt. Jeg har ikke mulighed for at teste det i en anden computer.

  • Hvor kraftig er dn PSU og hvad leverer den af ampere på 12 volts linien ?


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Her er der mere detaljerede oplysninger om din PSU


    http://www.80plus.org/manu/psu…PSU-750TX-750W-Report.pdf


    Den har i hvert fald power nok


    Check lige din tilslutning til din skærm osse, om alt sidder som det skal og ligeledes om dit GFX osse sidder rigtigt i Pci-e porten, evt kunne du jo pille GFX ud og sætte den i igen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har haft grafikkortet ude. Jeg har tjekket alle kabler inde i kabinettet. Jeg har tjekket om skærmen virker på en anden computer og det gør den.

  • Ja men så er v jo tilbage ved den mulighed, som du ikke har nemlig teste dit GFX i en anden maskine. Kunne en af dine venner ikke være behjælpelig med det ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • lyder som den GFX felj jeg havede på mit nye/returnerede 4890 vapor-x


    hvad siger bundkorted, bip lyde ?`


    1 short: System boots successfully
    2 short: CMOS setting error
    1 long, 1 short: Memory or motherboard error
    1 long, 2 short: Monitor or graphics card error
    1 long, 3 short: Keyboard error
    1 long, 9 short: BIOS ROM error
    Continuous long beeps: Graphics card not inserted properly
    Continuous short beeps: Power error



    btw. hvilke OS bruger du, og hvilke bit version (32/64bit)

  • Jeg bruger Windows 7 RC1 64 bit.
    Jeg kan ikke få koblet de buzzer højtalere til ordenligt. Er det AC'97 stikket der skal sættes til?
    Fra mit kabinet er der både et AC'97 og et HD AUDIO stik. Begge har 8 pins hvor pin nr. 2 er fyldt ud med plastik (altså faktisk 7 pins).
    Der hvor jeg skal forbinde en højtaler til mit bundkort (ifl. manualen) er et 4 pins stik (4 pin i én række).


    Jeg har lånt et PCI grafikkort af en ven. Med dette er det præcis samme resultat. Min ven er dog ikke 100% sikker på at det virker (altså grafikkortet).


    Mit bundkort har en masse LEDs. Disse indikerer forskellige fejl. Hver gang den genstarter og blæserne kører op og ned, lyser 5 forskellige LEDs:


    En blå en, ved siden af 12V stikket. Der står ikke noget om den i manualen.


    - GD1 (grøn) (i manualen "Normal working conditions")
    - GD2 (gul) "Ecessive overvoltage"
    - MD1 (grøn) "Normal working conditions"
    - MD2 (gul) Excessive overvoltage"


    Derudover står der at GD er PCIe og MD er momory.


    Det sker meget kort. Jeg har ikke lagt mærke til om disse blinkede før problemet opstod. Jeg ved heller ikke om de skal lyse konstant før det er et slemt problem.


    Jeg har skrevet til Gigabytes support. De har før hjulpet mig og nu håber jeg at de kan finde en løsning. Jeg skriver lige tilbage når jeg har fundet ud af mere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Feller
    Jeg bruger Windows 7 RC1 64 bit.
    Jeg kan ikke få koblet de buzzer højtalere til ordenligt. Er det AC'97 stikket der skal sættes til?
    Fra mit kabinet er der både et AC'97 og et HD AUDIO stik. Begge har 8 pins hvor pin nr. 2 er fyldt ud med plastik (altså faktisk 7 pins).
    Der hvor jeg skal forbinde en højtaler til mit bundkort (ifl. manualen) er et 4 pins stik (4 pin i én række).


    der skulle meget gerne være et 4-pin stik (m/2 ledninger) fra den lille højtaler der sidder i bunden


    [Blocked Image: http://i226.photobucket.com/albums/dd277/1000BUGs/2FRONTPANELHEADER.jpg]


    men vil lige sige at man ikke kan regne med hvilken vej stikne skal vende, i disse stik på bundkorted
    da jeg havede monterede mine efter skema, var der inted der virkede, så jeg vente dem om

  • Mit kabinet (Antec P182) har åbenbart ikke sådan en case speaker. Jeg prøver lige at se om jeg kan finde en fra et gammelt kabinet.

  • Jeg fandt sådan en meget lille en med kun to 1-pins ben. Den var sgu smart lavet.


    Den kommer med et lille klik/bib hver gang alle de LEDs lyser.
    Kan det være POWER PROBLEM eller bare at den booter fint hver gang og genstarter så?

  • Klask lige dit GFX i en kammi's system og se om den gør det samme. Gør den det, så er dit GFX defekt, simpelt og enkelt ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg har fået lidt hjælp af Gigabytes support. De svarede mig endda på dansk :)


    Jeg blev anbefalet at pille det hele ud af mit kabinet og opstille det som en testbench.
    Der har jeg nu gjort. Samme problem. Jeg kan også konkludere at det ikke er mit grafikkort.
    Derudover har jeg fundet en LED mere på bundkortet der lyser nogle sekunder hver gang den genstarter. Det er en blå led med CPU_LED mærkat. Dette skulle indikere at der er noget galt med CPU'en under boot.
    Det er så ikke sikkert om det er CPU'en der er defekt, om det er bundkortet der er defekt og derfor ikke kan få ordenlig adgang til cpu'en eller om det er min strømforsyning der er noget galt med.


    Er der nogle forslag? Det kan være at jeg bare skal bide i det sure æble og sende de 3 nævnte ting ind til reklamation.