Ny PSU, men hvilken?

  • Hey drenge


    Jeg har ikke fulgt så meget med i udviklingen lige på det sidste, så bliver desværre nødt til at bede om en lille hjælpende hånd


    Jeg har lige købt mig et XFX4890 og det er så der problemet starter.
    Min PSU er en enermax liberty 500W, som jeg er enormt glad for, men som det viser sig bare ikke er stor nok. Mit budget er ikke alverdens da jeg lige har skudt de penge efter det der GFX.


    Så spørgsmålet er:


    Er det muligt at finde en PSU der kan dække mine behov, samt muligvis en opgradering til et I7, eller phenom system længere ude i fremtiden?
    Pricerange: ca 500-600 kr.

  • Corsair er en god vej at gå, enten med en TX650 (650watt) med faste kabler.
    http://old.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397210
    eller hvis du gerne vil ha' modulær (så de kabler man ikke skal bruge kan tages at psu'en) HX620W (620watt) men så til lidt flere penge 750kr.
    http://old.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217542
    disse vil også være nok til et I7 system.

  • Takker rigtig mange gange, tror jeg hopper på den med de faste kabler, hvis man læser bedømmelsen af den anden med modulære kabler brænder den af, hvilket jeg ikke gider bøvle med hehe
    Det er dog lækkert med de modulære, det er der på min nuværende.
    Men hvis der er andre forslag er i da velkomne, men indtil videre bliver det nok nr 1.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Luminandes
    Takker rigtig mange gange, tror jeg hopper på den med de faste kabler, hvis man læser bedømmelsen af den anden med modulære kabler brænder den af, hvilket jeg ikke gider bøvle med hehe
    Det er dog lækkert med de modulære, det er der på min nuværende.
    Men hvis der er andre forslag er i da velkomne, men indtil videre bliver det nok nr 1.


    Vil du smide et 4890 på et system med den opteron? Jeg tror du får en flaskehals der.
    Men selvfølgelig hvis du regner med at opgradere resten af din maskine snart eller dit nuværende gfx er stået af så er der fornuft i det.
    Kan kun give ret i at corsair er et godt valg af psu. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Ok, men så bliver det nok den jeg skal have.
    Nu bare lige for en sikkerheds skyld.


    Når jeg sætter det nye gfx i starter computeren op, men ligeså snart du får den første chance for at bevæge musen kan man i 2 sekunder, derefter fryser computeren. Dette gør den ikke med mit gamle GFX.


    nu bare for en god ordens skyld så er det vel ligeså snart at grafikkortet skal lave noget at den fryser computeren når den ikke får nok strøm?

  • Jeg kan se på din sig, at du har skiftet fra et nvidia kort til et ati kort. Så skal du lige huske ar fjerne de gamle drivere totalt, ellers kan du godt lave, den form for ged i den.


    du kan evt. bruge dette lille program til, at fjerne alle rester af din gamle driver


    http://www.guru3d.com/category/driversweeper/


    Simpelt at bruge og fjerner alt fuldstændig ;)


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for posten, men har prøvet at fjerne alt med programmet før jeg skiftede, så ved det ikke er det.
    Synes bare det er mærkeligt den fryser hver gang jeg kommer ind i windows..


    Er det virkelig nødvendigt at formatere computeren bare fordi man har skiftet?

  • Du kan jo osse lige chekke hvor meget strøm dit system trækker med dit nye GFX.


    http://www.antec.outervision.com/


    SÅ vær lige 100-150 watt over, det som den foreslår, så er du på den sikre side


    Var lige inde på AMD's website, og er dette din PSU, fordi så burde den trække dit kort


    http://game.amd.com/us-en/cros…d.aspx?cat=3#ATI%20Radeon"%20HD%204890




    Liberty Eco ELT500AWT-ECO (500W)
    Manufacturer

    Part Type
    Enermax Power Supplies
    Product Series

    Number of Cards
    ATI Radeon™ HD 4870 1
    ATI Radeon™ HD 4890 1
    ATI Radeon™ HD 4850 2
    ATI Radeon™ HD 4830 2
    ATI Radeon™ HD 4670 2
    ATI Radeon™ HD 4650 2
    ATI Radeon™ HD 4550 2
    ATI Radeon™ HD 4350 2
    PCIe 2x4
    Power Connector(s)

    PCIe 2x3
    Power Connector(s)
    2* 0



    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • driver cleaner pro er også et godt program at bruge til at fjerne evt gfx kort rester....der kan desværre godt ligge mange rester, selvom man af-installerer dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tjaa nu har jeg prøvet at formatere lortet og derefter smide det nye gfx i, men med samme resultat. Så det er enten kortet der er defekt hvilket jeg tvivler på ellers er det manglende w i PSUen der skaber problemet.


    Nu må vi se, nu er den bestilt


    Takker endnu en gang for hjælpen