Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 28. december 2003, 19:46

Har lige anskaffet mig et nyt bundkort, måske ikke lige den allerhøjeste klasse, men det andet blev sur på mig og virkede ikke rigtigt. Nå, men til sagen:

Jeg har nu bestemt mig for at prøve at OC den lidt, men vil nu gerne vide hvordan dælen jeg får det gjort? Har kigget i BIOS, og alt hvad der hedder CPU og RAM er niks pille derinde. Jeg kan simpelthen ikke ændre det. Snakkede så med en ven som siger CPUen er låst? -Hvordan får jeg den låst op, så jeg kan OC?

Og er der måske endda et program der kan det hele, så jeg ikke behøver bruge BIOS?

På forhånd tak :)

2

søndag, 28. december 2003, 20:21

athlon xp er låst i multiplier som det hedder. det vil sige, hvis du kører 133mhz, så har du et multipli på 15 for at nå de 2ghz som din 2400+ kører med. Hvis du vil låse den op, skal du lukke broerne på L1 på din cpu. det er en omstændig proces hvorved din garanti ryger. Istedet kan du prøve at hæve front side bussen. det gøres inde i BIOS. det er ikke sikkert dit bundkort kan det. hvis det er tilfældet kan du ikke oc den noget overhovedet...

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

3

søndag, 28. december 2003, 20:33

Du behøver ikke lave det gamle forseglings trick på Xp2400. Du skal derimod binde et stykke kobber mellem 2 af benene på bagsiden af cpu´en (Tag evt en kobber tråd fra en ledning)... Jeg har gjort det indtil flere gange, og er en ganske simpelt procedure... Desuden går garantien heller ikke på den..

4

søndag, 28. december 2003, 20:42

Citeret

Originally posted by Daniel | Oc-central.dk
Du behøver ikke lave det gamle forseglings trick på Xp2400. Du skal derimod binde et stykke kobber mellem 2 af benene på bagsiden af cpu´en (Tag evt en kobber tråd fra en ledning)... Jeg har gjort det indtil flere gange, og er en ganske simpelt procedure... Desuden går garantien heller ikke på den..

Daniel | Oc-central.dk

?( jeg kan ikke se noget link hvordan man gør

han skriver:Jeg har nu bestemt mig for at prøve at OC den lidt,

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

5

søndag, 28. december 2003, 23:07

Citeret

Originally posted by johnni

Citeret

Daniel | Oc-central.dk

Værsgo

Meget simpelt :clap:

6

søndag, 28. december 2003, 23:25

Citeret

Citeret

Originally posted by johnni

Citeret

Daniel | Oc-central.dk

Værsgo

Meget simpelt :clap:

Hehe, små narestreger.. :D

Prøv evt. den her!
Athlon øget stabilitet ved høj FSB mod. @ Oc-Central.dk/forum ]

Den er også meget fræk! :D

7

søndag, 28. december 2003, 23:27

Daniel giver det mod noget på en 1700+ ??

Who am I?

8

søndag, 28. december 2003, 23:41

Citeret

Originally posted by Gomer Pyle
Daniel giver det mod noget på en 1700+ ??

Nej det gør det ikke.. Ellers havde jeg også klart gjort det på min:-)

Seneste tests og artikler

6

Low-end grafikkort round-up video review

Så er Tweak.dk igen på pletten
Læs Mere

0

ICY BOX IB-PBa7800 power bank

Hvis du er indehaver af en sma
Læs Mere

2

Raijintek Themis EVO

Raijintek har meldt sig på ban
Læs Mere

0

Logitech G240 og Logitech G600 video review

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AOC med to nye m2870Vhe og m2870Vq skærme

AOC har sendt to ny 28 tommer
Læs Mere

0

Gigabyte fremviser Z97 bundkort

Gigabyte er kommet med officie
Læs Mere

0

HTC kommer til at producere den nye Nexus 8

De seneste rygter peger på at
Læs Mere

0

ASUS Z97 ROG Maximus VII serie billeder

Der er kommet billeder af de t
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.