PSU til Core i7 system

  • Jeg skal bygge en ny computer, der skal bruges til kontorbrug, og jeg har selv en meget god ide om hvad der skal i den. Mine største spekulationer går på hvilken strømforsyning jeg skal købe. Hvor mange watt, og hvad ville være fornuftigt, når den skal være stabil, og rimeligt støjsvag, men uden ekstra egenskaber :)


    Jeg overvejer Corsair TX650W, men kan jeg nøjes med mindre effekt, og er der andre producenter jeg burde overveje?


    Skriv hvis du kan hjælpe mig. Her følger en liste over det hardware, som kommer i maskinen.


    Intel Core i7 i7-920 / 2.66 GHz Processor.
    ASUS P6T SE, bundkort, ATX, chipset iX58.
    Corsair XMS3 hukommelse, 12 GB ( 6 x 2 GB ) eller 6 GB ( 3 x 2 GB ).
    Sapphire RADEON HD 4670 Ultimate Edition , 512 MB, passivt kølet.
    Seagate Barracuda 7200.11 - harddisk - 1.5 TB - SATA-300.
    Samsung WriteMaster SH-S223F - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-drev - Serial ATA.

  • Det er mange penge at ginve for en kontor maskine :crazyeyes:


    Overvej om du ikke skulle vælge et Phenom II system i stedet det vil kunne klare kontor opgaver mindst lige så godt og din penge pung vil takke dig :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jonex
    Det er til arbejds brug, og jeg vil gerne give ekstra penge for en god computer. Jeg tror at jeg får noget for pengene i et i7 system, selvom det er dyre ende?


    hmm det kan diskuteres


    Jeg skiftede fra et Phenom II system med et Asus M4A79T Deluxe bundkort og en 720Be cpu til mit nuværene I7 system og der var næsten ingen forskel i hvert fald hvis vi snakker om daglige dagens gøre mål som netbank osv så vil det være hul i hovedet at give de penge for et I7 system :crazyeyes:

  • Som rasmus kriver, hvis ikke du har brug for toppen så vælg nogen mindre end core i7.
    Sådan en Phenom II 720 er en higssig cpu, på et rimeligt bundkort eog nogle gode ram så vil det sikkert være nok til dig. Det koster en brøkdel af et core i7 system. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • hvis manden nu siger han vil give ekstra for en kickass computer selvom han godt ved det er overkill....hvorfor bliver i så ved med at råde ham til at købe AMD ?


    hvis jeg vil have en Audi, skal folk jo heller ikke blive ved med at råde mig til at købe Skoda.....også selvom det er en super bil :pokey:


    hvis du er hooked på det I7 system du skriver om så vil jeg mene at den corsair du linker til fint vil kunne dække dine behov.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

    Rettet en gang, sidst af Dyas ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    hvis manden nu siger han vil give ekstra for en kickass computer selvom han godt ved det er overkill....hvorfor bliver i så ved med at råde ham til at købe AMD ?


    hvis jeg vil have en Audi, skal folk jo heller ikke blive ved med at råde mig til at købe Skoda.....også selvom det er en super bil :pokey:


    hvis du er hooked på det I7 system du skriver om så vil jeg mene at den corsair du linker til fint vil kunne dække dine behov.


    Fordi skodaen i det her tilfælde er bedst til prisen ;)


    Du må da selv indrømme at et I7 system til kontor brug er bare en smule overkill :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas
    hvis manden nu siger han vil give ekstra for en kickass computer selvom han godt ved det er overkill....hvorfor bliver i så ved med at råde ham til at købe AMD ?


    hvis jeg vil have en Audi, skal folk jo heller ikke blive ved med at råde mig til at købe Skoda.....også selvom det er en super bil :pokey:


    hvis du er hooked på det I7 system du skriver om så vil jeg mene at den corsair du linker til fint vil kunne dække dine behov.


    "LOL" Rolig nu, manden må gøre hvad han vil og jo den Corsair ser fin ud uanset om han vælger core i7 eller phenom II. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66


    Fordi skodaen i det her tilfælde er bedst til prisen ;)


    Du må da selv indrømme at et I7 system til kontor brug er bare en smule overkill :crazyeyes:


    jeg er da totalt enig med jer om at han ville være lige så godt kørende med den amd i refererer til :9xo og ja I7 ville da være mega overkill til det han skal bruge den til , MEN hvis nu han gerne vil have denne og er intel fanboy, tja så kan jeg sagtens forstå det :-) OG selvom det er finanskrise er der jo stadigt en del derude med så mange penge at de ikke aner hvad de skal bruge dem til :$

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Puhha, tak for de mange dejlige svar.
    Jeg tror nu stadig jeg holder mig til i7 platformen. Måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok, men jeg vil bruge denne computer til mere end at åbne netbanken og skrive word dokumenter sort på hvidt :)
    Jeg ser det som en lettelse hvis den kan klare at have rigtigt mange websider og dokumenter åbne. Samtidig må den gerne være hurtig til at komprimere og den skal også bruges til noget "tungt" data-behandling. Jeg har set på to systemer der virker rimelige for mig, med hhv. i7 og Phenom ii x3.


    AMD systemet

    Corsair TX650W - Str
    Varenummer: CMPSU-650TXEU

    Antal skal udfyldes!
    689,00 DKK

    Seagate Barracuda 72
    Varenummer: ST31000528AS

    Antal skal udfyldes!
    630,00 DKK

    Samsung WriteMaster
    Varenummer: SH-S223F/BEBE

    Antal skal udfyldes!
    186,00 DKK

    SilverStone TEMJIN T
    Varenummer: SST-TJ08S

    Antal skal udfyldes!
    591,00 DKK

    AMD Black Edition AM
    Varenummer: HDZ720WFGIBOX

    Antal skal udfyldes!
    896,00 DKK

    Corsair XMS3 DHX huk
    Varenummer: TW3X4G1600C9DHX

    Antal skal udfyldes!
    610,00 DKK

    Varebeløb:

    2.881,60 DKK
    Moms:

    720,40 DKK
    Total:

    3.602,00 DKK


    Plus DFI LANPARTY JR 790GX-M3H5 fra Komplett.dk til 1.133.


    I alt 4 735 DKK


    Og intel systemet


    Corsair TX650W - Str
    Varenummer: CMPSU-650TXEU
    Antal skal udfyldes!
    689,00 DKK




    Seagate Barracuda 72
    Varenummer: ST31000528AS
    Antal skal udfyldes!
    630,00 DKK




    Samsung WriteMaster
    Varenummer: SH-S223F/BEBE
    Antal skal udfyldes!
    186,00 DKK




    Intel Core i7 i7-920
    Varenummer: BX80601920
    Antal skal udfyldes!
    1.849,00 DKK




    OCZ Platinum Triple
    Varenummer: OCZ3P1600LV6GK
    Antal skal udfyldes!
    804,00 DKK




    ASUS EAH3450/DI - Gr
    Varenummer: EAH3450/DI/256M
    Antal skal udfyldes!
    220,00 DKK




    SilverStone TEMJIN T
    Varenummer: SST-TJ08S
    Antal skal udfyldes!
    591,00 DKK




    MSI X58M - Bundkort
    Varenummer: X58M
    Antal skal udfyldes!
    1.356,00 DKK





    Varebeløb: 5.060,00 DKK
    Moms: 1.265,00 DKK
    Total: 6.325,00 DKK


    Prisforskellen er 6325 - 4735 = 1590. Men så er der også 2GB ekstra RAM i intel systemet, og bedre udviddelsesmulighedder - RAM er guld værd hvis man ikke vil bekymre sig om mængden af åbne programmer, og jeg føler det svært at bedømme hvad der er nok i længden lige nu, så jeg er glad for gode udvidelsesmuligheder.


    Intel maskinen er ( 1590 / 6325 ) * 100 = 25.1 % dyrere end AMD, men man ser ofte større ydelsesgevinster.
    Måske er det ikke hele tiden, at jeg får glæde af de ekstra kræfter. Men jeg vil gerne betale den højere pris, og så have dem til når de gør nytte.


    Er der nogle der har mere at sige til mit PSU valg??? :D


    Jeg kan godt se at kontor arbejde er et vidt begreb, som nemt kan misforståes - hvis i da har misforstået mig :D
    Bare skriv, hvis i stadig synes, at jeg er skudt i hovedet når jeg vælger i7 :p

  • Jeg synes du er skydt i hovedet men det er så bare min mening :razz:


    Prøv at spørg dig selv om den ekstra ydelse virkelig er knap 1600 værd for det synes jeg ikke den er.


    Men jeg kan så godt lide dit valg af kabinet :9xo


    Brugte samme kabinet til min gamle lan gamer og jeg havde fået presset vandkøling ind i det :D


    Men jeg vil kraftigt anbefale at du finder dig en modulær psu for det er et helvede at gemme kabler i det kabinet!


    [Blocked Image: http://i243.photobucket.com/albums/ff257/Rasmus_yamaha/IMG_2571.jpg]

  • Flot mod forresten :)


    Mht. modulær PSU vil jeg sige, at det jo ikke er et casemod lige som dit. Men jeg kan godt se din pointe. Har du nogle forslag til hvad jeg burde overveje af modulær PSU?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jonex
    Flot mod forresten :)


    Mht. modulær PSU vil jeg sige, at det jo ikke er et casemod lige som dit. Men jeg kan godt se din pointe. Har du nogle forslag til hvad jeg burde overveje af modulær PSU?


    En som ikke er specielt lang og har korte kabler.


    Den må maks være 21 cm lang for der er nemlig kun 21 cm mellem hullet til psuen og drev holderen.


    Jeg vil anbefale en Corsair HX620 den har nogle kabler der er nemme at gemme væk det eneste problem er at de er rimelig lange nogle af kablerne.


    Men du kan se her hvordan jeg fik trukket kablerne rundt.


    http://tweakup.dk/casemods/vis/4176/


    Det var besværligt og tog lang tid men jeg fik de fleste af dem gemt væk så de ikke kunne ses med mindre man stak hovedet ind i kabinettet :)

  • Jeg har tænkt mig at kikke lidt rundt på edbpriser inden jeg bestiller. Det lyder ikke så godt med getmore, men det skal nu ikke være det der afholder mig fra at købe der.


    Jeg tror ikke jeg vælger modul PSUen. Er der nogle her der har hørt om brug af Crosair VX450 i et lignende system? Jeg synes det er svært at finde referancer med google :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jonex
    Jeg har tænkt mig at kikke lidt rundt på edbpriser inden jeg bestiller. Det lyder ikke så godt med getmore, men det skal nu ikke være det der afholder mig fra at købe der.


    Jeg tror ikke jeg vælger modul PSUen. Er der nogle her der har hørt om brug af Crosair VX450 i et lignende system? Jeg synes det er svært at finde referancer med google :)


    Hvorfor ikke en modulær psu? :boxed:


    hvis du skal have det kabinet så vil det være en klar fordel for som jeg siger det er meget svært at gemme kablerne væk..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Hvorfor ikke en modulær psu? :boxed:


    hvis du skal have det kabinet så vil det være en klar fordel for som jeg siger det er meget svært at gemme kablerne væk..


    Hvorfor ikke modulær? Fordi den er omkring 200 kr. dyrere, og jeg ikke regner med at udskifte hardware særligt ofte :dance:
    Jeg endte faktisk med at købe et Antec Performance One Mini P180 kabinet, som er ret lækkert! Jeg må dog indrømme at pladsen er træng, og at jeg godt kunne have lyst til en modul opbygget PSU. Men det går nu OK.


    Selve systemet kører super!


    Jeg siger tak for diskussionerne her i tråden.


  • Det er altid noget du er tilfreds med det :D


    Må dog indrømme at jeg ikke kan se ideen med det P180 Mini kabinet :crazyeyes:


    Hvorfor lave et micro atx kabinet der fysiks er lige så stort som et mindre midi kabinet så har man da fuldstændig misforstået et eller andet :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    Det er altid noget du er tilfreds med det :D


    Må dog indrømme at jeg ikke kan se ideen med det P180 Mini kabinet :crazyeyes:


    Hvorfor lave et micro atx kabinet der fysiks er lige så stort som et mindre midi kabinet så har man da fuldstændig misforstået et eller andet :boxed:


    Spydigheden selv, Hr. Rasmus66 :pokey:

    Det er kun 5 cm højere end det Silver Stone kabinet som jeg først overvejede. Jeg valgte det fordi det har nogle gode køleegenskaber, og et lavt støjniveau til en rimelig penge. Og så faktisk i et ret lille kabinet, når man ser på hvad man får.