4 x velociraptor på onboard controller

  • Hey.


    Er overstående en god idé eller skal der helst en ekstern controller til.


    Får 2 diske mere på mandag/tirsdag nemlig


    På forhånd tak


    :rules:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

  • Der er ingen tvivl om at du vil få bedre resultater med en dedidekeret controller med egen cpu/ram end med en onboard-controller.
    Om de 4 V-raptors kan maxe din controller ud mht til max sequentiel hastighed tvivler jeg personligt lidt på, men test det, og se om du kommer max teoretisk hastighed. (må indrømme at jeg ikke lige ved om controlleren sidder på pci-express eller den pci-bussen på de X58 boards. hvis det stadig er pci kan der meget vel noget at hente ved en seperat controller)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet 2 gange, sidst af Ciric ().

  • ok tak for info


    Gid der var mere at finde om det eller noget, men har set jst herfra kører med 3 x VR og det kører fint

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Jeg kørte med 3 stk af de gamle raptor 36 gb i Raid0 det virkede fint på mit tidligere Gigabyte P45 board. Jeg skal ikke kunne sige om du kan få det til at køre ordentligt med 4 stk på dit bundkort med din onboard controller.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • ok super


    Tak for svarene!


    Ligger på 240mb i read nu nemlig, med 2 x VR

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet 2 gange, sidst af hot_fifty ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GargaZol
    Grænsen ligger vist på 600MB/s så det skulle ikke være noget problem.


    Det kan godt være en dedikeret kontroler vil give lidt mere performance, men ikke i forhold til prisen.


    Grænsen for selve SATA2 er på 3Gbit/S. Problemet kan være at controllerne på de fleste bundkort, (ihvertfald frem til ICH10R), sidder på pci-bussen, som dermed bliver den begrænsende faktor ;)
    Nu er HWT godt nok nede, men når de kommer op igen så find den test af, mener det er en 2xOCZ SSD i Raid0, (kan sku inte lige præcis hvilken). Der rammer de begrænsningen ved 2 diske.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric


    Grænsen for selve SATA2 er på 3Gbit/S. Problemet kan være at controllerne på de fleste bundkort, (ihvertfald frem til ICH10R), sidder på pci-bussen, som dermed bliver den begrænsende faktor ;)
    Nu er HWT godt nok nede, men når de kommer op igen så find den test af, mener det er en 2xOCZ SSD i Raid0, (kan sku inte lige præcis hvilken). Der rammer de begrænsningen ved 2 diske.


    Vi snakkede om kontroler hastighed, så det er 600MB/s fra kontroleren, ikke noget med sata at gøre.
    Jeg har godt set testen på HWT, og ved ikke hvorfor hastigheden stopper der for dem.


    Eksempel 4 vertex på bundkort
    http://img218.imageshack.us/img218/5145/longtest.jpg
    Bundkortet er EVGA Classified


    Eller 4 ram drev i raid0
    http://img509.imageshack.us/im…8/attoacard4xr0ich10r.jpg


    Og et post fra XtremeSystems
    http://www.xtremesystems.org/f…php?p=3890304&postcount=4


    Og der er mange flere hvor de kommer fra, bare se lidt inde på http://www.xtremesystems.org/forums

  • hehe thx jst.


    Ja jeg er et svin :dance:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.


  • Det er da kun fedt at se at producenterne så tilsyneladende har flyttet controlleren over på pci-expressbussen på X58bundkortene :P De resultater ville de ikke kunne opnå på en pci-32 bus ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Cyclups
    Ciric, jeg ved ikke hvor du har det der fra med at ICH før var på PCI bussen, men ICH9R har heller ikke noget problem med hurtige diske i RAID.
    http://www.xtremesystems.org/FORUMS/showthread.php?t=194656


    Det er et indtryk jeg fik efter den test jeg nævnte i den tidligere post. Har ikke undersøgt det nærmere, men kan da se at jeg lige skal ha' læst de jeres links igennem. Tog bare hwt anmeldelse og tilhørende kommentar til "fænomenet" for gode vare. -skulle jeg så tilsyneladende ikke have gjort.
    But thx for enlightning me :9xo

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • lyder jo godt altsammen. Nu har jeg diskene og de kommer i imorgen ;)

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • lidt bench


    Ser ud til at yde som de skal. fin ydelsesforbedre fra 2 diske :razz:

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Ville gerne låne dig min 3405 for en dag hvis du fik lyst til at se om det gjorde en forskel. Er i Herning for tiden og min pc er pt ved at blive modded med en ny stor gang H2O så bruger den ikke.
    Er selv lidt nysgerrig nemlig :) Vil gerne se hvad den giver af boost hvis den gør, for er nemlig selv ved at se på 4 VR til system. Og hvis nogen ligger inde med 4 SSD af en art må de os gerne.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Ville gerne låne dig min 3405 for en dag hvis du fik lyst til at se om det gjorde en forskel. Er i Herning for tiden og min pc er pt ved at blive modded med en ny stor gang H2O så bruger den ikke.
    Er selv lidt nysgerrig nemlig :) Vil gerne se hvad den giver af boost hvis den gør, for er nemlig selv ved at se på 4 VR til system. Og hvis nogen ligger inde med 4 SSD af en art må de os gerne.


    ellers tak. Flinkt af dig men synes det virker godt det her. Du kan jo se om du får bedre ydelse med den, når du får dine raptors

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • det er så på. giver mest i boost og betyder nu ikke så meget igen :$

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.