OEM processor

  • I min jagt på en 920 faldt jeg over en OEM cpu. Hvad er forskellen på en OEM cpu og en almindelig cpu? Der må jeg være en grund til at den er et par hundred kroner billigere.

  • Hvor har du fundet den henne? En oem processor er uden køler. Derfor den lavere pris. Kaldes vist også for "bulk" det betyder bare der intet følger med andet end selve delen. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Hvor har du fundet den henne? En oem processor er uden køler. Derfor den lavere pris. Kaldes vist også for "bulk" det betyder bare der intet følger med andet end selve delen. :)


    der er også andre garantiforhold til dem.....ikke at det normalt betyder noget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Holder mig til den almindelig så, vil hellere være på den sikre side. så er den også lettere at sælge hvis man skal det på et tidspunkt :P


    Lige et hurtigt spørgsmål nu når jeg har jer her. Kan man kører dual channel ram i et x58 mobo eller skal det være triple?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    der er også andre garantiforhold til dem.....ikke at det normalt betyder noget.


    Det er rigtigt, Tror heller ikke det betyder det store.
    Her er et eksempel på core2 E8400 og det er ikke meget man sparer:
    oem: http://www.edbpriser.dk/Produc…q=e8400&sp=all&pid=439680
    Boxed: http://www.edbpriser.dk/Produc…q=e8400&sp=all&pid=419451

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • somme tider er bulk enda dyrere end box.


    med box har man fuld garenti fra intel = 3 år


    med bulk vil intel ikke kendes ved den der er det dem du har købt den af der giver garentien, da dette ikke findes i dk mere er du noget dårligere stillet da du kun har reklamationsret i 2 år, hvoraf det første ½ år er butikken der skal bevise du har misbrugt varen for at kunne nægte ombytning eller rep.


    det sidste 1½ år er det faktisk dig der skal påvise fejlen har været der hele tiden.


  • ja det er rigtigt, men ofte skal man ikk selv bevise noget. For jeg har da tit afleveret noget ved fx elgiganten, shg eller komplett og ingen af dem steder, skulle jeg bevise noget de ombyttede med et smil. Så køb de rigtige steder :9xo

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Holder mig til den almindelig så, vil hellere være på den sikre side. så er den også lettere at sælge hvis man skal det på et tidspunkt :P


    Lige et hurtigt spørgsmål nu når jeg har jer her. Kan man kører dual channel ram i et x58 mobo eller skal det være triple?


    Man kører tripple.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hampen
    Holder mig til den almindelig så, vil hellere være på den sikre side. så er den også lettere at sælge hvis man skal det på et tidspunkt :P


    Lige et hurtigt spørgsmål nu når jeg har jer her. Kan man kører dual channel ram i et x58 mobo eller skal det være triple?


    Du kan ikke kører med almindelige dual channel ram, da den nye klasse ram/tripple channel, er født til kører med en lavere volt, grundet strengere krav fra intel og deres nye core I 7 setup. De er bygget til inden overclock at kører med 1.65V, og derefter begynder cpu at tage skade :( ældre dual channel kører vidst nok ofte med 1.8V

    Kabinet : Silverstone Raven

    MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8

    CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890

    HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB

    Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jomo_88


    Du kan ikke kører med almindelige dual channel ram, da den nye klasse ram/tripple channel, er født til kører med en lavere volt, grundet strengere krav fra intel og deres nye core I 7 setup. De er bygget til inden overclock at kører med 1.65V, og derefter begynder cpu at tage skade :( ældre dual channel kører vidst nok ofte med 1.8V


    Enkelte af de gode mærker ram kan godt presses ned i volt men efterhånden er DDR3 ram i tripple sæt så langt nede i pris jeg vil sige at man køber et nyt sæt når man alligevel bruger en hel del penge på nyt bundkort og ny cpu, alt andet er nutty. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jomo_88


    Du kan ikke kører med almindelige dual channel ram, da den nye klasse ram/tripple channel, er født til kører med en lavere volt, grundet strengere krav fra intel og deres nye core I 7 setup. De er bygget til inden overclock at kører med 1.65V, og derefter begynder cpu at tage skade :( ældre dual channel kører vidst nok ofte med 1.8V



    Man kan sagtens køre med dual channel ram, og man kan også sagtens køre med mere end 1,65volt, der må bare max være 0.50volt mellem ram volt og QPI/VTT og hvad de forskellige bundkort producenter kalder den i bios.


    Jeg har de sidste par mdr kørt med knap 1.8volt på ram.