masse spørgsmål

  • jeg synes det var smartere at samle en masse spørgsmål i en tråd istedet for at sprede dem rundt i mange, så her er de:


    - er der en stor forskel på core i7 920 og core 2 duo E8500 hvis man ik ska OC ?


    - hva betyder MB når det står ve cpu ? f.eks Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)


    - ka det betale sig at købe 4870x2 istedet for 4890 ? og ka 4870x2 sættes i CrossfireX


    - hva er det nye gtx295 med et print ?


    - er NB Multiframe S-Series MF12-P (PWM) lige så god som noctua nf-12p ? og hva betyder PWM


    - hva foretrækker i windows eller mac ?


    - hva ville i vælge til printer, canon eller brother ?


    - betyder dual channel på et bundkort at den kun ka ha 2* ram ? og hva hvis man vil ha 4*


    - er det lige så godt at sætte to gtx260 i SLI som at ha et gtx295


    - og til sidst et problem jeg har haft i noget tid. jeg har installeret w7rc, så når jeg starter pc´en, ka jeg vælge om jeg vil bruge w7 eller vista. nu har jeg formateret harddisken med w7 på, så når jeg starter op står der den mangler nogle filer til at starte ( den mangler alle ). hvordan får jeg den til at forstå jeg kun bruger vista ?

  • Oprindeligt indlæg af pingomann
    - er der en stor forskel på core i7 920 og core 2 duo E8500 hvis man ik ska OC ?
    Ja. Udover de 2 ekstra kerner, har den en QPI istedet for fsb som er meget hurtigere. De 4 kerner kører HT, hvilket gør den kører som 8 teoretiske (staves) kerner som kan øge performance i tunge programmer der self. udnytter dem.


    - hva betyder MB når det står ve cpu ? f.eks Core i7 I7-920 8 MB (Intel Boxed)
    8Mb L3 chache i de tilfælde, hvor en E8xxx kører med 6mb L2 cache. Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_cache


    - ka det betale sig at købe 4870x2 istedet for 4890 ? og ka 4870x2 sættes i CrossfireX
    imo Hd4890. Og ja.


    - hva er det nye gtx295 med et print ?
    Det gamle var med 2 printplader (pcb), hvor den nye er begge GPU'er bygget ind i samme.


    - er NB Multiframe S-Series MF12-P (PWM) lige så god som noctua nf-12p ? og hva betyder PWM
    "Pulse-width modulation" fx. en 4pins pwm blæser kan du sætte til cpu_fan, også regulere den efter cpu'en temp.


    - hva foretrækker i windows eller mac ?
    Windows i think



    - betyder dual channel på et bundkort at den kun ka ha 2* ram ? og hva hvis man vil ha 4*
    De fleste har 4 sokler. 2 gule og 2 røde (ex.) de 2 røde køre dual-channel og de to gule kører dual-channel. Kræver dog at de 2 ramblokke køre samme hastighed.


    - er det lige så godt at sætte to gtx260 i SLI som at ha et gtx295
    Nej, da GTX260 "kun" har 216 stream processore, og kernene i GTX295 har 240 stream processore.

    "Du skal aldrig file en diamant flod, hvis din hest åd et kloster" - Philip Larsen, 2009.

    Rettet 3 gange, sidst af pingomann ().


  • Tak :goodpost: :D