Topdata Computer?

  • Hej.


    Jeg har i lang tid overvejet at købe en ny computer og jeg manglede bare at arbejde hos min far i to uger før jeg havde råd. Jeg har råd nu, men forstår at det er en del hårdere end jeg troede at få fat i pengene. Jeg gider simpelthen ikke at bruge alle mine penge på en ny dyr computer. Jeg har set at i tit linker til topdata pga af deres billige priser og overvejede at købe en computer derfra istedet.


    Der er tale om denne computer.
    http://www.topdata.dk/product.asp?product=6064
    med CM 690 som kabinet. Synes den ser meget god ud men har læst her på tweak at graffikortet larmer meget! Så jeg tænkte på at købe denne køler fra coolerkit.
    http://www.coolerkit.dk/arctic…ero_twinturbo-p-1189.html
    er dog i tvivl om den er svær at montere. Så hvad siger i er det et godt alternativ jeg er kommet frem til eller skal jeg tage noget andet?


    -Frederik

  • Vent med at skifte køler på grafikkortet. Det kan du altid gøre, hvis du synes det larmer for meget. For de flestes vedkommende tror jeg ikke, at støjen er et problem. - Medmindre du vil spille i fuldstændig stilhed :crazyeyes:


    Men ellers ser computeren fin ud. Husk at der ikke er styresystem og skærm med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af muldvang
    Vent med at skifte køler på grafikkortet. Det kan du altid gøre, hvis du synes det larmer for meget. For de flestes vedkommende tror jeg ikke, at støjen er et problem. - Medmindre du vil spille i fuldstændig stilhed :crazyeyes:


    Men ellers ser computeren fin ud. Husk at der ikke er styresystem og skærm med.


    selv hvis det er for meget kan man ofte skrue ned for det i driverne eller med rivatuner hvilket er en nem gratis måde....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • At sætte den køler på er nemt, tog ikke mere end 10-15 minutter så kørte mit system igen, bare følg monteringsanvisningen.


    Bare sørg for at alt er renset godt af inden du sætter køleprofiler på mofset og ram grundet de monteres med termisk tape, brug Isopropyl alkohol som kan købes i matas for en 20,- for en lille flaske, det efterlader ingen film, som almindelig sprit gør, derved bliver hæfter det bedre og bliver siddende. Den sænkede min temp på GPU med 13-15 grader idle og du kan ikke høre at den kører selv ved 12 volt, ganske fin køler som AC har fået lavet der ;), til fornuftge penge.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

    Rettet 2 gange, sidst af Ebo ().

  • Fine maskine ;)


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.