8800GT+defekt 8800GTS(Physx SLI)

  • Mit 8800GTS begyndte at lave nogle slemme grafikfejl, og jeg købte så et 8800GT.
    Nu er det jeg tænker om man evt. kunne bruge det delvist defekte GTS som PhysX GPU sammen med det andet.


    Og vil dette kræve en SLI bro?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • det vil kræve en bro + mobo der understøtter sli og sandsyneligvis vil du igen få grafikfejl....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det vil kræve en bro + mobo der understøtter sli og sandsyneligvis vil du igen få grafikfejl....


    Kræver det en SLI bro når man skal køre PhysX??..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Kræver det en SLI bro når man skal køre PhysX??..


    læste det som sli...om man kan det andet uden at koble dem sammen via sli ved jeg faktisk ikke.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
    Mit 8800GTS begyndte at lave nogle slemme grafikfejl, og jeg købte så et 8800GT.
    Nu er det jeg tænker om man evt. kunne bruge det delvist defekte GTS som PhysX GPU sammen med det andet.


    Og vil dette kræve en SLI bro?


    Du kan godt bruge dit kort til Physx kort, men da de kort laver fejl vil jeg ikke anbefale dig det.


    Du burde også lige undersøge om du spiller spil der kan drage nytte af Physx ellers er det spil af penge for dig at kører med 2 kort jo..


    Du skal ikk bruge SLI bro da kortene ikke laver noget sammen, det ene kort rendere bare Physx dataen så det andet slipper for at gøre det.


    Alt dette kan du selv læse om inde på http://www.nvidia.com og google ;)


    Og Fragman, du vil da ikke kunne få 2 forskellige kort til at kører ordenligt i SLI med en SLI-bro det er da noget være vås mildt sagt.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • det er faktisk sjovt man ikk kan det med SLI.. for med CrossfireX.. må du jo blande det som du vil.. der var en side som vidste, at det faktisk i nogle spil, var bedre at køre med et 4870x2 + 4870.. i stedet for 2 x 4870x2..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    det er faktisk sjovt man ikk kan det med SLI.. for med CrossfireX.. må du jo blande det som du vil.. der var en side som vidste, at det faktisk i nogle spil, var bedre at køre med et 4870x2 + 4870.. i stedet for 2 x 4870x2..


    Ja, men der er jo forskel på teknologien. mener at da crossfire kom frem skulle man have et specielt Crossfire kort og så kunne man ellers bare bruge et hvilken som helst andet ATI kort (af nyere art)


    Men så vidt jeg ved er det pga Nvidia sender hver anden bit/data stump til hvert kort og deler dataen på den måde så 2 forskellige kort ville være noget værre noget.. jo..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Ja, men der er jo forskel på teknologien. mener at da crossfire kom frem skulle man have et specielt Crossfire kort og så kunne man ellers bare bruge et hvilken som helst andet ATI kort (af nyere art)


    Men så vidt jeg ved er det pga Nvidia sender hver anden bit/data stump til hvert kort og deler dataen på den måde så 2 forskellige kort ville være noget værre noget.. jo..


    forskellene er nu mindre end man tror....og der har da været noget ude med brug af forskellige kort til sli, således at det ene fungerer som master card..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Alright. I mellemtiden har jeg prøvet at sætte det i nederste pci port, men der er der ikke rigtig plads til det, så jeg dropper det. Spiller også kun få Physx spil.


    Tænkte bare at man jo måske ku bruge det til noget, selv om det ikke fungerede optimalt som primært kort.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • tjah, og det er ikke engang alle physx spil der gør noget ud af det... fx. i sacred 2 får man kun små flyvende blade


    eneste spil imo hvor physx er godt, er Mirror's edge.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200