Højtalere til PC!

  • Hej tweakers.


    Skal have mig nogle højtalere til min pc.


    Har gået med planerne om at få noget seriøst hifi, men det er ligesom blevet droppet, da jeg ikke har så meget plads, og skal bruge pengene på noget andet.


    Nå.
    Har kigget meget på Logitech Z-5500, Edifier S730 og Razer Mako.


    Kan bare ikke helt bestemme mig hvilket jeg skal snuppe. De skal hovedsageligt bruges til musik. Lyden skal også gerne være så detaljeret, med en kraftig bass som muligt.


    Mit max beløb er en 3000kr (+/-)


    Så bare kom med nogle forslag og/eller nogle kommentarer med hvad der vil være bedst! :)


    Mvh. Kristian Flindt

  • jeg synes du skal købe Z5500. Det så lækkert til pengene. Elsker det, har det selv. og køre det digitalt

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Problemet med Z5500 er bare at det er bulder bas hvilket imo ikke lyder godt!


    Tja.


    Men man kan desværre ikke rigtig få et HIFI system til den pris :(


    Er der nogle som har lyttet til Edifier S730? Det ser nu også ret lækkert ud :)


    Btw. Hvor lange er ledningerne på det Z5500?


  • Lange nok :razz:


    Du for faktisk meget hifi for 3000 kr du skal bare købe brugt ;)


  • 6-7 meter vil jeg tro. ;)

  • Køb Z-5500.. det giver mere lyd for pengene end hvis du køber HIFI for de 2000,-


    Men altså jeg bruger ikke digitalt.. jeg bruger derimod et eksternt lydkort.. og det gav et løft fra onboard.. helt klart værd at investere i..



    forresten laver Edifier ikke S750 længere.. for det er jo det gode ved Z-5500.. det er at man får surround..


    men 1 ting som der skal siges til Z-5500.. det er hvis du er i et stort rum.. ca 80m2.. så kan man høre bassen som er kraftig.. men den halter lidt.. vel og mærket på afstand..


    men den kan sagtens spille en sal på de 80m2 op.. har jeg gjort masser af gange..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650


  • Nice nok :)


    Skal nok kun blive brugt til 12m2 :)


    Men tak for alle svarene! :) Tror sgu jeg skal ud og investere i den nærmeste fremtid! :P

  • Jeg kigger også lidt med her gutter, hvad skal der bruges udover det medfølgende gear til at køre digitalt?

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RasmusS
    Jeg kigger også lidt med her gutter, hvad skal der bruges udover det medfølgende gear til at køre digitalt?


    Et optisk kabel og et lydkort der har optisk udgang :) også kaldet S/PDIF

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • eller coax. Det er hip som hap hvad du vælger. jeg valgte coax til lydkortet, af den grund at mit tv bruger optisk, så jeg slipper for skifte kabel

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • ja da. Om det så er optisk eller coax, eller du har begge dele :9xo

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    ja da. Om det så er optisk eller coax, eller du har begge dele :9xo


    Kiggede lige på mit bundkort. Har sgu begge dele :) Det er jo bare fjong!
    Følger der optisk/coax kabler med? Eller skal man ud og investere i dem også?


    Btw. Er der nogle som ved hvordan jeg kan få lyden fra min xbox over i z5500? Jeg kører min xbox med hdmi. Hvis jeg kørte den med "standard" kablet, så havde jeg mulighed for at kører det optiske ind gennem z5500.

  • mener der følger et optisk men ik hæng mig op på det. optisk er fedt, for der er lys i :D

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Phoque


    Kiggede lige på mit bundkort. Har sgu begge dele :) Det er jo bare fjong!
    Følger der optisk/coax kabler med? Eller skal man ud og investere i dem også?


    Btw. Er der nogle som ved hvordan jeg kan få lyden fra min xbox over i z5500? Jeg kører min xbox med hdmi. Hvis jeg kørte den med "standard" kablet, så havde jeg mulighed for at kører det optiske ind gennem z5500.


    Der følger kun et analog kabel med til Z-5500 ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af hot_fifty
    mener der følger et optisk men ik hæng mig op på det. optisk er fedt, for der er lys i :D


    Der følger kun analog kabel med..


    LOL.. det er ligesom lyslederkabler.. der er sjovt nok os lys i.. :D



    men altså.. jeg sidder nok på et værelse som er mellem 15-20m2.. og jeg har aldrig skruet mere op end ½.. for ellers begynder billederne at danse.. og en sang fyldt godt med dyb bass kan sagtens sætte sådan et dansebal(for mine billeder) i gang..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650