Ny bærbar uden Bullsh*t

  • Mjellow Guys


    Jeg er i den uheldige situation at nogle personager syntes mine ejendele så bedre ud i deres hjem end i mit, så jeg er på udkig efter en ny bærbar computer.


    Jeg er egentlig ganske godt klar over hvad jeg vil have, jeg kan bare ved min død ikke finde det.


    Mit budget ligger på 9k ikke mere.


    Jeg har haft kig på Acers 6593


    Det er en lækker computer, men gfx er en generation gammelt, og skal man have nyt, så skal man altså have nyt.


    Derfor kiggede jeg på HP's HDX 16x1300


    Det er simpelthen lige i skabet, lige som jeg vil have. Prisen er god, der er en god cpu i, godt med ram og nyeste generation GFX.


    GENIALT


    Bortset fra at jeg ikke kan få fat i den, ingen af HP's listede kumpaner har den. Desuden er det computercity, el-mutanten, phoney (fona) og expert :| ...


    En tvivlsom flok af banditter og svindlere.


    Så, det efterlader mig med mit spørgsmål til jer, jeg vil gerne have en laptop til under 9k med følgende specs


    Skærm: ikke blank, og over Sxga opløsning og ikke over 16".
    cpu: intels dualcore p9xxx serie (hvis det er muligt self).
    gfx: nyeste generation far ati eller nvidia, jeg er ikke så sart.
    hdd: total ligegyldig da det er en spille laptop.
    ram: pga. gfx skal være top notch, så minimum 3gb.
    Drev: Blueray er total ligegyldigt da jeg har et fint setup til at klare det ved siden af klappen, så det vil jeg ikke betale extra for :). Det samme gælder for skærmen, dem behøves bestemt ikke at kunne gå i fuld hd opløsninger.


    Har i nogle gode bud boys?


    Henrik


  • hvad med en macbook pro 13" godt nok har den kun 2gb men det er sku en nice maskine..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af NiEn


    hvad med en macbook pro 13" godt nok har den kun 2gb men det er sku en nice maskine..


    Hey Mate


    Tak for dit svar, men tror ikke rigtig du fik læst min post ordentligt.


    Den når jo ikke rigtig mine specificerede specs (:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Har du prøvet at kontakte HP's normale forhandlere for at spørge ad, om det er en de får hjem inden for den nærmeste fremtid?


    Det er tilsyneladende en helt ny model, så kan være den først er ved at blive sendt ud til forhandlerne.


    Dav Burger


    Jeg har kontaktet dem, men det er fona, xpert, computercity og elgiganten. De ved intet, og når man spørger om man kan blive stillet videre til nogen der ved noget får man bare af vide man kan kigge i deres reklamer for at finde deres varesortiment.


    Mere eller mindre ordret fra dem alle :|.


    Men jeg har prøvet at finde en måde jeg kan kontakte HP på, men det er ikke muligt, kun via. erhverv. Og det tror jeg ikke rigtig vil virke, desværre.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ
    Dav Burger


    Jeg har kontaktet dem, men det er fona, xpert, computercity og elgiganten. De ved intet, og når man spørger om man kan blive stillet videre til nogen der ved noget får man bare af vide man kan kigge i deres reklamer for at finde deres varesortiment.


    Jeg har en kammerat der arbejder hos Elgiganten, og har spurgt om han kan undersøge det. Det vil han gerne prøve på, så forhåbentlig vender han tilbage med et brugbart svar en af dagene :D


  • Hvad spil skal du spille?? hvis du skal have en bærbar uden Bullsh*t skal du helt klart have en MAC!! Har selv lige fået.
    Har hørt de skulle have beder udnyttelse af deres hardware, man kan stadig godt se at et 9400 ikke er meget...


    De er stadigvæk helt klart de mest stabile - og hverken Acer eller HP bruger de bedste dele - forholdsvis dårlige kvalitet...