.mkv & DD/DTS

  • Nå.. Nu opretter jeg altså en tråd efter utallige forsøg på at få DD/DTS lyd til at virke i HD (.mkv) film over spdif.


    Første spørgsmål jeg skal have afklaret er vel, om det overhovedet kan lade sig gøre ?


    Hvis jeg fx. afspiller en DVD m. DD/DTS viser min reciever at den modtager et DD/DTS indput og lyden er mildest talt kanon! Jeg kan dog kun få det til at virke med PowerDVD og intet andet.


    Jeg vil gerne opnå præcis det samme ved afspilning af .mkv filer som selvfølgelig indeholder DD/DTS lydspor.


    Mig forstået er det smarte ved .mkv foruden den gode billedemæssige kvalitet, at de også kan indeholde undertekster og seperate lydspor i én og samme fil.


    Jeg har prøvet med samtlige afspillere der findes (tror jeg) og rodet med AC3filtre osv osv osv.


    Jeg bruger et X-Fi og en Denon 1909 (DTS, DTS HD & TrueHD) og kan som sagt nemt få det til at funke med alm. dvdafspilning via. PowerDVD fra computeren.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • hi


    da jeg selv brugte spdif udgangen, skulle alt instilles til spdif


    audio driver, codec, player


    VLC spdif opsætning:
    Preferences/Audio/Output modules/Win32 waveOut extension output/Save close player


    men nu bruger jeg grafikkort m/onboard audio (HD4890) så slipper man for alt det gøjl :)
    og så kan det oven i købet afspille Dolby True HD og DTS HD-MA






    MKV ->


    Haali Media Splitter (audio/video split)


    ffdshow (video/audio decoder)


    AC3Filter (audio decoder)


    VSFilter (subs)


    zoom player (player)



    zoom player er den eneste player hvor jeg kan hitte ud af hvor man skifter audio track og vælge subs til/fra

  • Tak for svaret


    Det vil altså sige det er muligt :)


    De programmer du lister, er det hvad du brugte?


    Nu har jeg jo et 280GTX -> Kan jeg bruge det på samme måde som dig og dermed nemmere køre sporet til reciever som ægte DTS? Hvis ja, vil du så bruge et par min på at forklare hvordan?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • hvis codec til videoen er x264/h264 så ska du da ha CoreAVC el. Combined Community Codec Pack og se dine mkvfiler i Media Player Classic der ka du i Options-->Internal Filters-->Audio Switcher Aktiver "Normalize" så blir alt lyd struet op til normal af hva din computer så slipper du for at skrue sindsygt højt op.


    jeg elsker den setting selv om jeg kun har et sæt Logitech Z-2300.

  • prøv med VLC og opsæt playeren således: Preferences/Audio/Output modules/Win32 waveOut extension output/Save close player


    VLC understøtter MKV og har intern decoder, afspiller dog ikka alt lige godt


    en anden løsning kunne også være -> Combined Community Codec Pack
    men husk at afinstallere alle codec først




    det eneste jeg gør efter en ny OS install, er at installere ->


    Haali Media Splitter (audio/video split)
    ffdshow (video/audio decoder)
    AC3Filter (audio decoder)
    VSFilter (subs)
    zoom player (player)


    og får ikke lyd før jeg har installeret AC3Filter





    min audio drivers fra Realtek (hdmi og High Definition Audio Codecs) skifter selv mellem tv og pc


    [Blocked Image: http://i162.photobucket.com/al…8/donron9/Untitled-19.jpg]
    http://www.realtek.com.tw/Down…ownTypeID=3&GetDown=false

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz
    VLC understøtter MKV og har intern decoder, afspiller dog ikka alt lige godt


    en anden løsning kunne også være -> Combined Community Codec Pack
    men husk at afinstallere alle codec først


    jeg har da XVID og CoreAVC installeret sammen med CCCP og jeg har ingen problemer.


    ja VLC er på mange områder når man snakker MKV, OGM m.fl til at lukke op og skide i rent ud sagt, har oplevet så mange problemer og hørt folk rose den op over skyerne og så når de får en fil den ik ka afspille så er det filen det er galt med aldrig playeren, men så er det jo sjovt at MPC+CCCP så ka afspille den og vil så sige kan den ik afspille den så er det galt med filen er testet det af flere omgange.

  • ok hvorfor det ?


    i CCCP er der FFDshow til decoding
    du kan jo ikke bruge både coreavc og ffdshow, det er enten eller


    og ffdshow decoder også xvid/divx


    ffdshow er freeware hvilket coreavc ikke er





    vedr. MPC kan du skifte audio track og slå subs til og fra ? eller så brug zoom player som også ligger i CCCP




    cheers


  • Zoom Player har de fjernet fra de nyere udgaver som jeg bruger. BUGz nu funker det fint hos mig med CoreAVC & FFDshow.

  • The core mediaplayer er også ret nem at have med at gøre, og så er den gratis.


    Har taget et screenshot af højreklik menuen i en film med engelske og russiske undertekster og lydspor, heriblandt DTS.


    Så det kan lade sig gøre.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Guys tusind tak for jeres hjælp!


    I fatter ikke hvor lettet jeg er - har rodet med det SÅ lang tid over de sidste 6 måneder.


    Jeg fik det til at virke ved at koble lydkort og 280GTX sammen med det medfølgende spdif kabel.


    Nu afspiller jeg 1080p film m. DTS på 46" :P Dælme da det er nice


    :cheers: :cheers: :cheers:


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|


  • Er det et X-fi Extreme Music lydkort du bruger?.. Hvis ja hvordan får du så koblet det sammen med gfx-kortet, med et intern kabel, eller bruger du spdif udgangen bag på lydkortet?..

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    jeg gør :P


    ok sweet, hvad med subs ?



    CCCP FAQ:


    Windows 7 is partly supported. You need to do one extra configuration step to get subtitles working on MPC-HC


    workaround:


    1. MPC-HC Options
    2. Go to External Filters
    3. Hit Add Filter...
    4. Choose DirectVobSub (auto-loading version)
    5. Where it says Prefer/Block/Set merit:, select Prefer



  • har jeg ik nogen problemer med, men de fleste mkv filer jeg har, har sin egen skifttyper i sig så subs ligner aldrig original men de er der til tiden og blir vist, og ja DirectVobSub er jo med i CCCP, bruger Combined-Community-Codec-Pack-BETA-2009-06-15.exe selv om Combined-Community-Codec-Pack-BETA-2009-06-18_with_mpciconlib.exe / Combined-Community-Codec-Pack-BETA-2009-06-18_trimmed_mpciconlib.exe er kommet

  • Jo jeg bruger et X-Fi Extreme Music og kører det på Windows 7 RC


    Jeg bruger det interne spdif og derfor intet fra udgangene på lydkortet. Jeg brugte dette diagram og brugte pin 7 og 9:


    [Blocked Image: http://kb.kxproject.lugosoft.com/AD_EXT.jpg]


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|


  • Heller ingen problemer her, som vist på screenshottet jeg postede vælger man bare hvilke subs man vil have med et højreklik i core mediaplayer.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr


  • Godt du fik det til at virke :)


    Jeg er så negativ over at Asus ikke har puttet sådan et kabel i ders bundle, jeg har så store problemer med at finde det rigtige kabel online, har spildt 200,- indtil videre på kabler fra forskellige steder i verden som ikke passer.


    Men har bestilt et MSI kabel som jeg håber passer så jeg også kan få lyden sendt via HDMI :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr