Filserver

  • Jeg har tidligere spurgt om til råds ang. NAS Servere, men er nu istedet gået over til at bygge min egen istedet.


    Serveren skal bruges som filserver og måske også til noget tv-optagning (skal dog første finde ud af hvordan jeg får det ud til vores fjernsyn). Den kommer til at stå i et nedkølet/opvarmet skur (sommer/vinter), så størrelsen er ikke så vigtig igen.


    Serveren kommer til enten at køre Windows Home Server eller Windows Server 2008.


    Jeg er kommet frem til følgende:
    Gigabyte GA-EG45M-UD2H (Core2 Duo E6600 har jeg liggende)
    Corsair 2x2GB PC6400
    Adaptec RAID 5805 (understøtter op til 256 enheder, men kan kun se hvordan jeg får 8 på)
    8x Samsung SpinPoint F2EG Desktop Class HD154UI 1.5 TB (2x Raid5 arrays på Adaptec RAID 5805)
    1x Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ 750 GB (System disk på ICH10R)
    Lian Li V SILENT PC-V2100A PLUS II


    Følgende ting er jeg ikke helt slået fast på:
    Corsair HX520W


    Kabler:
    Adaptec SAS/SATA kabel til 4 enheder


    Foreløbig kommer jeg til at køre med 9 (8 i raid) diske, men kan godt være jeg kommer op på 13 (12 i raid) diske på et tidspunkt, så kabinettet skal gerne have plads til det antal. Om det er standard 3.5" eller om det 5.25" -> 3.5" konvertering er lige meget. Hvis det er 5.25" -> 3.5", hvilke kits skal jeg så bruge?
    PSU kan godt være den er for stor, da jeg ikke er sikker på hvor meget jeg kommer til at bruge.


    Hvis jeg smider et tv-kort i den på et tidspunkt, hvilket skal jeg så kigge på (DVB-C fra Stofa) ?


    Hvis der er ting jeg burde ændre på med henvisning på strømforbrug og de samme udvidelses muligheder, eller måske nogen spørgsmål, så kom endelig med dem.



    //Tadoc

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

    Rettet en gang, sidst af RaZoR ().

  • Omkring placeringen, så er jeg lidt bange for kondensering i skuret. Har du overvejet det?


    Hvis du smider Windows Media Center på maskine, kan du købe en Media Extender som kan afspille streamet data fra Media Centeret. På den måde kan du få optaget video op på fjernsynet.

  • Kondensering vil jeg ikke mene bliver et problem, da skuret er lavet af mursten. Vi bruger det generelt til opbevaringsrum og har ikke oplevet nogen fugt derude i de år vi har haft det. Det er så vidt jeg ved også isoleret.


    Mht. Media Center, så lyder det godt. Har bare problemer med at få en computer sat til mine forældres B&O fjernsyn (følger vejledningen, men får ikke funktionen op på fjernbetjeningen som der står).

    Intel Core i5 2500K @ 4ghz - Corsair H70 Hydro
    ASUS P8P67 Pro - 8GB Corsair XMS3-12800 CL8
    Asus Radeon R9 280X DirectCU II
    Samsung 840EVO 500GB - 1xWD Blue 1TB

    Corsair HX620 - Lian Li PC-60FNWX

  • Jeg vil anbefale dig at køre linux i stedet for Windows. Linux skulle have et ret godt video-recorder program.


    Desuden vil jeg gerne anbefale dig at købe strømbesparende ting til din server :). Der kan trods alt spares penge på det sted

    Gigabyte GA-EX58-UD4P
    Core i7 920 2.66Ghz
    Corsair Dominator 3 x 2GB 1600mhz DDR3
    Samsung Spinpoint F1 750GB
    ASUS GTX280 SLI

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mean
    Jeg vil anbefale dig at køre linux i stedet for Windows. Linux skulle have et ret godt video-recorder program.


    har du nogle links eller navne, er selv interesseret?