SATA eller SSD?

  • Situationen er at jeg står og skal til at købe en af de fine nye MacBook Pro 13" her inden for nærmeste fremtid.


    Jeg sidder pt og grubler med om jeg skal ofre de 2500kr for at få en 128GB SSD sat i istedet for den 250GB SATA 5200rpm de leveres med som standard.
    Problemet er at jeg ikke ved om der er nok performance/hastighed at hente ved at investere en så betydelig sum i en SSD. Jeg er trods alt studerende på su der har bil og alt muligt andet gøgl som også koster.


    Men er der nogen der har erfaringer med SSD'er eller er faldet over en hastigheds test eller lignende?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Situationen er at jeg står og skal til at købe en af de fine nye MacBook Pro 13" her inden for nærmeste fremtid.


    Jeg sidder pt og grubler med om jeg skal ofre de 2500kr for at få en 128GB SSD sat i istedet for den 250GB SATA 5200rpm de leveres med som standard.
    Problemet er at jeg ikke ved om der er nok performance/hastighed at hente ved at investere en så betydelig sum i en SSD. Jeg er trods alt studerende på su der har bil og alt muligt andet gøgl som også koster.


    Men er der nogen der har erfaringer med SSD'er eller er faldet over en hastigheds test eller lignende?


    Prøv lige og spørg dig selv følgende:


    Kan jeg leve med den 5200(5400)rpm disk som der ligger i den og alle andre også bruger?.. hvis svaret er ja vil du blot "spilde" penge på at få SSD i den med mindre du har brug for den ekstra batteri tid den kan levere dig med evt?..


    Men hvis det var mig tog jeg 250gb Sata disken. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB