raid 0 vs VelociRaptor 10k rpm

  • I rå ydelse er Raptoren hurtigere end de to diske i RAID, vil jeg tro.
    Du har mere plads med de to diske i RAID
    Raptordiske larmer en del mere end to alm. 7200rpm

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    kan man ikke smide en raptor i en hdd boks som den her link


    jeg vil aligevel have en harddisk til lager så pladsen er lige meget..

    Jo det burde dæmpe den, men den vil måske stadig summe lidt, men ikk noget du rigtig hører når du gamer eller hører musik/film =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • JEG ville aldrig sætte så store harddiske sammen i RAID 0


    Hvis du skal bruge harddiskene primært til STORE filer som fx. spil, film, VM og disk images, så er diske med stor cache vejen at gå.


    men hvis du primært skal bruge den til ren gaming og små filer, så er velociraptor noget for dig


    RAID 0 er ikke noget jeg vil anbefale til arrays med diske større end 250 GB medmindre man har mulighed for at tage backup af HELE arrayet, enten med en stor harddisk eller via ens hjemme LAN. Grunden til det er at hvis en disk ryger, så ryger ALT data.


    så medmindre du har mulighed for at backuppe ~1500 GB data, så synes jeg ikke du skal begive dig ud i RAID.


    et system jeg kan anbefale er to mindre diske (fx. 2x250 GB) i RAID 0 til OS og en eller flere store diske der ikke er sat i RAID til generel storage af film osv. Det giver sikkerhed til dine vigtige data og ydelse til de ting der kræver det.


    desuden... en velociraptor kan du altid købe en af senere hen, og så RAIDe den med den første velociraptor du købte... det er IMO en bedre løsning end 2 store diske

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().

  • De nye raptor disce larmer nada i forhold til de gamle. Man skal ikke tænke i støj med dem kun i acces time og pris. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • kører også med 2 x VC i Raid0... larmen er megett moderat, specielt i lyset af mærket WD som altid har været støjende i forhold til konkurrenterne.


    Jeg benchede en VC idag på arbejde i en Dell Optiplex 960 med Q9400 CPU og 2 GB RAM.
    Den performede ca. 122MB/s uden AHCI i Windows XP og 126MB/s med AHCI.


    Den originale Hitachi disk gav til sammenligning 76MB/s uden AHCI


    Jeg brugte ATTO 2.34 til testen


    BTW. Jeg er helt enig med Foxx omkring Raid 0 og store diske... det er bare et No Go!

  • når man snakker operativ system og hdd, så er det jo ikke specielt interessant med overførselshastighed....det der virkelig tæller der er acces time....og der er raptors altså stadig kongerne...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vanto
    kanon tak for svarnen det bliver en raptor hvad med spil kan det med fordel køres fra samme disk???


    det er faktisk bedst at køre spil og programmer på en fysisk anden hdd end dit operativ system.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.