Ustabilt netværk

  • Hej Alle.


    Jeg har på det seneste haft en del problemer med mit netværk. Jeg mister hele tiden internetforbindelse og nogle gange går det helt vildt langsomt. Jeg har prøvet med flere forskellige computere, men med samme resultat.
    Når jeg måler min hastighed, enten via TDC eller Speedtest, ligger den på 5Mbit/1Mbit (hvilket den også gerne skulle), men det er lige som om at når nettet bliver belastet ryger hele netværket, f.eks. hvis man refresher i CoD4 mister jeg net på min bærbare.


    Jeg mistænker lidt min router for at stå bag problemerne, men har desværre ikke en anden router jeg kan teste med.


    Hvad kan problemet være?

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

  • Hmm... du kan prøve at fejlfinde med alm. ping.


    Lav først en traceroute til f.eks. google: "tracert http://www.google.dk"


    Derefter åbner du ca. 4 kommandoprompt vinduer, hvor du laver en "ping [ip]-t" til de 4 første adresser på tracerouten. Altså den første er din egen router, osv.


    Prøv at frempovokér udfald på din linie, og se så hvilke pings der fejler.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • tæt på; du har ik noget mellemrum mellem ip-adressen og -t.


    -t betyder at den bare fortsætter med at pinge uendeligt mange gange :)


    Edit: Men start med 192.168.1.1 - Altså din egen routers IP adresse. Det kan jo være det er den der brækker sig ;)

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

    Rettet en gang, sidst af sct_nicolaus ().

  • Jeg prøvede igen med 4-5 separate cmd'er åbne med hver deres ping kørende - dog ingen tegn på fejl. Derefter kørte jeg udenom routeren, hvilket kørte smooth. Jeg har prøvet at resette min router, men det hjalp ikke. Så umildbart er det routeren som er problemet.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W