Ny skærm vil ikke vise max opløsning

  • Hej eksperter.


    Jeg har lige købt mig en Samsung Syncmaster T220 widescreen 22".


    Max opløsning jeg kan vælge er 1280 x 1024, hvilket ser fuldstændigt mærkeligt ud på skærmen.


    Mit grafikkort er et geforce 8800gt 512 mb, som jeg mener burde kunne vise 1680 x 1050 som er skærmens native opløsning. Skærmen er connected via dvi.


    Jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alt.


    Er der nogen der har en glimrende løsning?


    Håber at jeg har givet nok oplysninger.

  • Hvad for gfx har du? :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • har du haft mere end en skærm tilsluttet??
    min maskine gør knuder når den har været koblet sammen met tvet (hdmi) eller en anden skærm...
    se evt under advancerede skærmindstillinger...
    og se om der er klonet skrivebord eller noget i den stil...


    vH DWMC

  • Har du prøvet at opdatere gfx driver?

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • Jeg har opdateret alt. Både skærmdriver og gfx driver.


    Jeg har nu prøvet at lave en custom opløsning der hedder 1680x1051 i stedet for 1680x1050. Den kan vises, men alt står ligesom en anelse sløret på skærmen.

  • Jeg fik på en eller anden måde gjort det skarpt på skærmen. Aner ikke hvordan...


    Jeg googlede mig frem til at det er nvidia der ikke kan lave drivere der passer til vista og widescreen skærme. Det kan jeg bare ikke forstå, da jeg har en del venner der kører vista og har widescreen skærme...


    Jeg fik det i hvert fald til at virke ved at lave en custom opløsning der hedder 1680x1051 i stedet for 1680x1050. I starten var billedet sløret, men jeg pillede ved et eller andet(har ingen idé om hvad) og pludseligt stod det bare skarpt som det skal.


    Er der nogen der har en forklaring på hvorfor det skulle være så bøvlet? Og under alle omstændigheder mener jeg da at det ikke kan være rigtigt at man skal ind og lave custom opløsninger for at få den til at køre i den nogenlunde rigtige opløsning...


  • Nogle gange fucker det bare op..


    .. den lette løsning ville have været PowerStrip.. Det kan du TVINGE en opløsning - i dit tilfælde 1680 x 1050.. Når det har været gjort en gang, plejer windows som ved et trylleslag at kunne acceptere den nye, højere skærmopløsning..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hej igen.


    Angående mit problem, så har jeg langt om længe fået det løst, så det virker efter hensigten.


    Blot til info, så var det Samsung der havde installeret forkert firmware på skærmen, hvilket ifølge forhandleren var en kendt problem ved Syncmaster T220. Jeg har fået en ny skærm med det rigtige firmware på og alt fungerer nu som det skal.


    Tak for hjælpen alle sammen.