• Hejsa


    Sidder og kikker på noget mini-itx system som skal være passiv køre p.t noget synology kunne være rart hvis det var passivt og med mere kraft.. hehe


    Ville høre om i kan anbefalde noget og om hvad i har af systemer :)


    BTW. tænkte på noget VIA bundkort / C7


    :rules:

  • Uhh kan se du bruger Dual core atom, bliver den ikke varm? og er den heeelt passiv? :)
    skal nok selv have single core atom (den den ikke bliver så varm siger de kloge)


    kan også de du er lidt af et Mac menneske..
    Skal nok selv køre noget web-server, Teamspeak, (debian)


    nolge nye bords du kan anbefalde? :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pyro22
    Uhh kan se du bruger Dual core atom, bliver den ikke varm? og er den heeelt passiv? :)
    skal nok selv have single core atom (den den ikke bliver så varm siger de kloge)


    kan også de du er lidt af et Mac menneske..
    Skal nok selv køre noget web-server, Teamspeak, (debian)


    nolge nye bords du kan anbefalde? :$


    Hey Igen Pyro ;) under alle omstændigheder er det ikek Dual Core Atomprocessoren som bliver varm, det er tværtimod chipsættet, som faktisk bruger 2.5 Gange så meget strøm som processoren. :) så du kan ligeså godt gå efter en dual core, da der er altså er lidt flere kræfter her.


    Hvis du er Teamspeakbruger, så vil jeg anbefale dig enten Debian, Ubuntu eller Windows. Valget er helt op til dig, men det kræver jo også, at du på forhånd ved hvad den skal hoste....


    Ingen tvivl om hosting af en Webserver er ALT for let i mac sammenlignet med både Debian, Ubuntu og windows, men der kan du så ikke hoste teamspeak efter hvad jeg ved.


    Min server bruges som du ser et bundkort, som normalt ikke er passivt. så jeg har bare skiftet køleren på nordbroen ud med en Zalman Blå køler, som så er fixed med kraftig elastik :) lille fix metode som faktisk virker uden problemer :)


    -------------------


    BUNDKORT:
    http://www.edbpriser.dk/Produc…716&searchArea=&Soegeord=


    Dette burde være lettest at installerer med Debian eller Ubuntu. Det er sværrere til Mac grundet Chipsættet


    Anden mulighed ville være dette Zotac, som klart er et fedt bundkort :
    http://www.edbpriser.dk/Produc…544&searchArea=&Soegeord=


    Hvis jeg skulle lave server som ikke bruge Mac så blev det denne medmindre jeg havde brug for stor CPU kraft :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pyro22
    Hehe det er enlig også det bundkort jeg har kikket på alså uden wifi og dualcore.. :)
    bare om ubuntu og debian supporter ION ship-sæt endnu :)


    teoretisk set ja. så gør det.