Router til gaming?

  • Jeg skal bruge en ny router, da min gamle Netgear WGR 614 er ved at dø.
    Jeg synes ellers den har været rigtig fin og nem at opsætte, blandt andet mht. port forwarding.
    En ulempe jeg dog synes den har, er dens trådløse netværk. Det var svært at få meget højere downloadhastighed end 100 kb/s.


    Jeg søger derfor en router med disse krav:
    - Den skal være billig (højst omkring 500 kroner)


    - Den skal være velegnet til gaming (nem at opsætte port forwarding, evt. slå det fra hvis man kan)


    - Det trådløse netværk skal have en rimelig ydelse.


    - Den skal have plads til mindst 3 LAN kabler (RJ-45)


    Hvad kan I anbefale? Noget bestemt man skal kigge efter?
    Jeg går ud fra det er en god idé at vælge en med draft N trådløs teknologi, men hvor vigtigt er det om den har 54 eller fx 100 MBPS? Mit bundkort understøtter Gigabit ethernet (1.000 MBPS), men min internet opkobling er 4 MBit.


    Jeg har kigget lidt på denne: http://www.edbpriser.dk/Produc…672&searchArea=&Soegeord=


    Ser den fin ud, eller?

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk

    Rettet 2 gange, sidst af mads_spazz ().

  • Jeg har denne router og jeg kan varmt anbefale den. Men den er selvfølgelig osse lidt dyrere end dit budget, men jeg vil mene den er alle pengene værd. Den er super nem at sætte op og trække fuldt net rundt i hele vores 4-værelses lejlighed. Og så har den osse 4 RJ45-porte til lan..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Har du prøvet at firmware opdatere den ?


    Nej, det har jeg godt nok ikke, men fejlen er ikke software betinget. Den siger en hyletone i en meget høj frekvens. Så høj at min far ikke kan høre den. Nogle fordele er der åbenbart ved at blive gammel :))



    Quote

    Oprindeligt indlæg af enoC
    Jeg har denne router og jeg kan varmt anbefale den. Men den er selvfølgelig osse lidt dyrere end dit budget, men jeg vil mene den er alle pengene værd. Den er super nem at sætte op og trække fuldt net rundt i hele vores 4-værelses lejlighed. Og så har den osse 4 RJ45-porte til lan..


    Den ser meget god ud, det ligner (også på navnet) en storebror til den router jeg har linket til. Hvis du siger den er nem at opsætte, kan jeg jo håbe på at lillebroderen også er det. For jeg synes den er lidt pricy den DIR-655. Men den ser super fed ud, og tak for den gode feedback :clap:

    Nexus RX-1K
    MSI FXA-890-GD70
    Phenom II X4 965 BE @ 3.4 GHz
    6 Gb OCZ 1333 MHz @ 7-7-7-20
    MSI GTX 460 Hawk