PSU til SLI opsætning

  • Hej.


    Jeg står med et problem med min comp.


    Har for nyligt investeret i ny comp. og har formentligt dummet mig lidt.


    Mine comp. spec er som følger:


    Ram: 4 gb DDR


    CPU: Core i7 920


    4 harddisk. sat i 2*raid, mener det er 3 tb i alt (sidder på en bærbar lige nu :O )


    2 * 9800 GTX 512 mb sat i SLI


    mit bundkort kan jeg ikke huske navnet på, men et asus der selvf. er kompatibelt med Core i7


    Mit problem er at jeg købte en Corsair PSU på 650W der skulle være SLI kompatibel, påå daværende tidspunkt havde jeg kun et 9800 GTX, og denne PSU var derfor alt rigeligt. Jeg har siden fået endnu et 9800 GTX i fødselsdagsgave, og ville opsætte dette i SLI, men min PSU mangler 2 6 pin stik, hvorfor jeg betalte 180 kr. for to omformerer (fra 4 pin til 6 pin) Det lader dog til at min PSU ikke magter denne omforming, da jeg intet strøm får udaf disse omformede stik. Så nu har jeg besluttet mig at bide i det sure æble og købe en ny PSU. Men da jeg efter en del søgen på nettet ikke er blevet voldsomt meget klogere på hvad jeg skal vælge, spørger jeg nu her, i håb om at en venlig sjæl, med forstand på emnet skulle dukke.


    På forhånd tak for hjælpen.


    Venlig Hilsen Don Beta.

  • Jamen jeg har lige købt en Corsair TX 850 W PSU den er rigeligt til dit setup, en 750w skulle også kunne klare jobbet :-)

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Tak. Tror det bliver 850W. jeg er mest til at være på den sikre side, og tror bla. at der inden længe ryger 4-8 gb ekstra ram i, selv om jeg godt er klar over de sidste 4gb nok bliver lettere overflødige, men så er der i hvert fald ikke dem at brokke sig over :)


    Endnu engang tak for hjælpen.

  • Kunne være jeg var interesseret i din gamle psu! Hvis du vil sælge den skriv lige en PM med alder på den og en pris så ser vi på det ;) ... så få du også et lille tidskud til den nye !

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit


  • Nu ved jeg ikk om der er en speciel grund til du vælger 4 gb ram? Men mig bekendt kører I7 cpuerne bedst med Tri-channel ram altså 3 x 1(2)GB ram skulle du nok lige overveje inden du køber rammene i hvert fald.. =)


    Men overvejer du og få vildere grafikkort end dem du har nu, hvis ikke burde den PSU du har nu altså være kraftig nok.. =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho


    Nu ved jeg ikk om der er en speciel grund til du vælger 4 gb ram? Men mig bekendt kører I7 cpuerne bedst med Tri-channel ram altså 3 x 1(2)GB ram skulle du nok lige overveje inden du køber rammene i hvert fald.. =)


    Men overvejer du og få vildere grafikkort end dem du har nu, hvis ikke burde den PSU du har nu altså være kraftig nok.. =)


    Jeg er godt klar over det med tri channel, det er den eneste grund til at jeg overvejer at købe 8 mere, da jeg så ville have 2 * tri-channel problemet er at ramklodserne ikke sælges enkeltvis, så jeg er enten nødt til og købe 2*2 eller 3*2 ad gangen, og rammer derfor kun et antal deleligt med 3 ved 12 gb, og er ikke sikker på at jeg har det store behov for 12 gb, men ender nok med det alligevel :)


    Jeg går ikke pt med overvejelser om andre grafikkort, men problemet er med min nuværende PSU at jeg ikke kan få den til at fungere med mine to grafikkort, da der kun er 2 6 pin stik, og jeg skal bruge 4. Som sagt har jeg forsøgt med omformere, men ligeledes uden held, derfor vælger jeg nu at opgradere.