Studie/Gamer bærbar

  • Hey Tweakere
    Da jeg skal på Gym efter sommerferien skal jeg have en bærbar, den har rimeligt høje krav da jeg også gerne skulle kunne bruge den til gaming igennem de tre år det jo nu tager så den skal have nogle pænt gode specs, men skriv hvad i kan finde der er ingen prisklasse da jeg "bare" skal betale en større sjat penge jo dyrere.
    På forhånd tak Søren aKa Triple1.6 :)


    Krav :
    Der skal self være en hvis batteritid gerne flere timer hvor den self bare bliver brugt til diverse office programmer og ellers mulighed for at købe ekstra batteri og ellers er der jo oplader Smile .
    skærm størrelse : ligegyldigt
    opløsning : gerne over 1280 × 720
    HDD minimum 200 gb
    trådløs netværk : ja tak
    bluetooth : Ja
    optiske drev : har jeg ik forstand på

  • Du må have nogle flere krav end bare gaming!


    Problemet med gamer bærbare er, at de hurtige går fra bærbare - til slæpbare.
    Masser af Power er næsten altid lig med stor klods.


    Hvad med batteritid hvis du skal sidde i et klasselokale hele dagen lang?


    Så hvad er dine ønsker til skærm størrelse, opløsning, HDD, batteritid, trådløs netværk, bluetooth, optiske drev, vægt?

  • Der skal self være en hvis batteritid gerne flere timer hvor den self bare bliver brugt til diverse office programmer og ellers mulighed for at købe ekstra batteri og ellers er der jo oplader :).
    skærm størrelse : ligegyldigt
    opløsning : gerne over 1280 × 720
    HDD minimum 200 gb
    trådløs netværk : ja tak
    bluetooth : Ja
    optiske drev : har jeg ik forstand på


  • Homie, nu skal jeg ikke være bedre vidende eller noget :)


    Men købte min bærbar på første år (bliver student d. 19 ;) (blev lige nødt til at skrive det :P))! Men du finder lynhurtigt ud af at vægt er meget vigtigt. 15" eller 17" er maks hvad du har brug for i skolen! og Blåtand er også uvurderligt i skolen :)


    I hvert fald mange som ikke gider og tage deres bærbar med, i min klasse, fordi deres bare er for stor og klodset :)


  • Ok takker det får jeg lige rettet :)

  • Hvis du skal have en der passer godt til dine behov så skal du have en med 2 grafikkort. det du bruger i skolen der er onboard og bruged nada strøm og et der sparker røv til dine spil og som har det bedst rødglødende.


    Jeg vil påstå at det billigste er at købe en bærbar til studiet og en stationær til spil, da en bærbar umuligt kan følge med til spil i 3 år.
    som slæbbar NN214ET eller med ssd drev GB998EA.
    Du vil hade en 17" maskine. den er alt alt for stor fysisk.

  • Er i gang med gym Har lige købt en Mac Book Pro med 25" skærm. Den er rigtig dejlig. Den kan fint holde strøm i 5 timer, og den klarer udemærket spil.


    Stadigvæk er den bærebar, og nem at tage med rundt - var også et af mine krav. Hvis du ikke kan lide MAC (Windows kan også køre på en MAC) vil jeg kigge på en Zepto eller en Lenovo. Måske Dell. De bygger supergode PC'er der kan fås for penge. De kan ikke holde strøm helt så længe, men en MAC er så også det dyrre (husk at MAC kan købes med studierabbat).


    Hvis ikke du kan sætte krav op, må du kunne oplyse hvilke spil su spiller, så kan vi hjælpe ud fra det...

  • Hvad med en Fujitsu Siemens med graphicbooster?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har kun fundet selve den bærbare, som jeg selv overvejer at købe: http://www.edbpriser.dk/Produc…323&searchArea=&Soegeord=


    Har ikke lige kunnet finde ud af om man kan få GraphicBooster i DK eller hvor. Jeg synes dog det virkede meget spændende med et HD3870 i ekstern box. Det skulle jo i teorien kunne køre spil ganske godt. :)


    Det er denne sag: http://www.notebookcheck.net/R…phic-Booster.13484.0.html

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • nu kan jeg jo kun tale for mig selv. men afhængig af hvor meget selvdisciplin du har (nemlig selv en meget lav en) så af hensyn vil jeg anbefale du nøjes med at købe en lille billig bærbar til studie, bare til word og lidt musik(går ikk ud fra du skal køre nogen vilde grafik programmer på gym) og så ha en com med noget mere spark i hjemme på værelset, det KAN være en hjælp til ikke ligeså hurtigt af komme til at sidde og få brugt for meget tid på gaming contra studie når man skal skifte com...


    er kun et råd, og selvom jeg også til tider har været lidt ked af man ikk lige kunne sidde og game de nye spil i pauserne eller lige ta et break med et godt game i skolen, så på lang sigt er jeg godt tilfreds med at have brugt bærbar der ikk kan køre nye spil, og have min stationære ved siden af til gaming..


    men ligemeget hvad du gør så held og lykke med studiet...