Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 3. juni 2009, 15:55

Hej Tweakers.
Jeg har læst lidt andre postes her inde omkring lydkort, z-5500 og digital tilslutning. Blev bare ret forvirret.

Står og overvejer om jeg skal købe z-5500 da mine nuværende højtalere ikke er de vildeste (random 2.1 højtalere).
Jeg har ikke noget lydkort udover på bundkortet.
Mit spørgsmål er så om jeg behøves at købe et lydkort? Når jeg bare kan tilslutte en digital ledning ind i bundkortet (Asus P5Q Pro).
Vil det blive bedre/dårligere end at købe et lydkort set i forhold til prisen også.

Hvis jeg beslutter mig at købe det skal jeg så være obmærksom på at slukke for højtalerne inden jeg går i seng f.eks.? Da jeg har hørt det kan kortslutte eller sådan noget.

- Kvalmer :crazyeyes:

2

onsdag, 3. juni 2009, 16:34

1) Har dit MB digital udgang, skal du IKKE købe nyt lydkort
2) Du behøver IKKE slukke dine højttalere inden du går i seng - det skulle da kun lige være af hensyn til strømregningen

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

3

onsdag, 3. juni 2009, 17:07

lækkert ja der står SPDIF OUT på den det skulle være digital audio. jamen så sparede jeg de penge :)

4

onsdag, 3. juni 2009, 17:49

Er der andet jeg for brug for ud over digital kabel? andre kabler eller sådan noget..

5

onsdag, 3. juni 2009, 17:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kvalmer
Er der andet jeg for brug for ud over digital kabel? andre kabler eller sådan noget..

Nej, du skal bare bruge et digital kabel. ;)

Apple <3

6

onsdag, 3. juni 2009, 18:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af LeeFusZ

Citeret

Okay. Lige en aller sidste ting. Har hørt at hvis man spiller musik er det ikke altid at alle højtalere virker f.eks. den kun kører på 2.1 er det korrekt?

7

onsdag, 3. juni 2009, 19:40

Citeret

Citeret

Citeret

Okay. Lige en aller sidste ting. Har hørt at hvis man spiller musik er det ikke altid at alle højtalere virker f.eks. den kun kører på 2.1 er det korrekt?

Ja, det er korrekt.
Musik er i stereo. ;)

Apple <3

8

onsdag, 3. juni 2009, 19:44

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ja, det er korrekt.
Musik er i stereo. ;)

Okay så jeg kan godt regne med at alt min musik kun virker på de 2 eller 3 front højtalere?

9

onsdag, 3. juni 2009, 19:48

Nej, paa trods af det er stereo, bliver musikken spillet paa alle hoejtalerne, inklusiv subwooferen.
Og goer dig selv den tjeneste, ikke at slukke hoejtalerne naar du gaar i seng. Gjorde selv fejlen og det endte netop med at kortslutte dem. Et styk ubrugeligt Z5500 til salg :cheers:

10

onsdag, 3. juni 2009, 20:09

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Ja, det er korrekt.
Musik er i stereo. ;)

Okay så jeg kan godt regne med at alt min musik kun virker på de 2 eller 3 front højtalere?

Højre og venstre front + subwoofer.

Apple <3

11

onsdag, 3. juni 2009, 20:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zjapper
Nej, paa trods af det er stereo, bliver musikken spillet paa alle hoejtalerne, inklusiv subwooferen.
Og goer dig selv den tjeneste, ikke at slukke hoejtalerne naar du gaar i seng. Gjorde selv fejlen og det endte netop med at kortslutte dem. Et styk ubrugeligt Z5500 til salg :cheers:

Kan i bestemme jer haha :P Men okay nok bedst at være på den sikre side og slukke for den, better safe than sorry.

Kører du med vista? Jeg har nemlig hørt at der ikke er nogen vista drivers til SPDIF.
Derfor at musik ikke virker på alle højtalere skulle jeg mene.

12

onsdag, 3. juni 2009, 20:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zjapper

Ja.
Hvis man vælger "music mode" så spiller alle højtalerene, dog spiller center + bag højtalere ikke så højt.

Apple <3

13

onsdag, 3. juni 2009, 20:53

bare husk at slukke dine højtalere før du tager strømmen fra dem eller giver det er brag fra sub tror ikke den har så godt af det !! send lige et link til de kabler du køber da jeg også skal have lavet mine digitale. så har jeg lige et spørgsmål nu køre jeg dem analog men når de bliver digitale spiller de så højere og hvor meget bedre ?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16838&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "ZYBER GAMER" (03.06.2009, 20:57)

14

onsdag, 3. juni 2009, 21:11

Hvis du har en optisk udgang på bundkortet, så kan du med fordel også bruge den, så er du helt sikret imod støj fra andre kabler. Plus du har skilt enhederne fuldstændig fra hinanden, så de ikke kan påvirke hinanden på nogen måde via signalet.

15

onsdag, 3. juni 2009, 21:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af ZYBER GAMER
bare husk at slukke dine højtalere før du tager strømmen fra dem eller giver det er brag fra sub tror ikke den har så godt af det !! send lige et link til de kabler du køber da jeg også skal have lavet mine digitale. så har jeg lige et spørgsmål nu køre jeg dem analog men når de bliver digitale spiller de så højere og hvor meget bedre ?

Fordelen vedd et digitale er jo at det ikke er så let at påvirke. Andre ledninger har alle et lille magnetfelt omkring sig som svinger efter hvad der kommer igennem. Nogle kabler er godt skærmet imod det, andre er ikke, 230V kabler er som regel aldrig skærmet. De kan gå ind og lave støj på de analoge signaler, hvilket de ikke kan ved de digitale. Volume burde være det samme ved begge, bortset fra at du med et analog lydkort kan skrue højere op end du egentligt burde kunne, hvis det er lavet uden for standarten.

16

onsdag, 3. juni 2009, 22:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af bld
Hvis du har en optisk udgang på bundkortet, så kan du med fordel også bruge den, så er du helt sikret imod støj fra andre kabler. Plus du har skilt enhederne fuldstændig fra hinanden, så de ikke kan påvirke hinanden på nogen måde via signalet.

Nu har jeg læst at digital skulle være optimalt for z-5500 men det skulle måske være bedre med optisk?
Står også og er lidt lost troede nemlig et kabel var et kabel :P Er der andet man skal kigge efter udover det?

17

onsdag, 3. juni 2009, 22:18

Det optiske er også et digitalt signal, det er bare overført med lys istedet for strøm.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.