Hjælp til bærbar - Zepto vs. Asus

  • Hej folkens.


    Jeg står og skal finde ny bærbar til lidt lettere grafisk så som adobe cs3 pakken evt. cs4 pakken samt de programmer man anvender på multimedie designer uddannelsen da jeg skal påbegynde den her snart. jeg har kigget på følgende 2 bærbar:


    ASUS X71VN 17"WXGA+:
    Produktbeskrivelse ASUS X71Vn 7S027C - Core 2 Duo T5800 2 GHz - 17.1" TFT
    Dimensioner (B x D x H) 41 cm x 29.9 cm x 4.2 cm
    Vægt 3.7 kg
    Systemtype Notebook
    Indbyggede enheder Stereeohøjttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth antenne
    Processor Intel Core 2 Duo T5800 / 2 GHz ( Dual-Core )
    Cachehukommelse L2
    RAM 4 GB (installeret) / 4 GB (maks.) - DDR2 SDRAM - 800 MHz ( 2 x 2 GB )
    Kortlæser 8-i-1
    Harddisk 320 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
    Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
    Visning 17.1" TFT ( WXGA+ )
    Grafik controller NVIDIA GeForce 9650M GT - 1 GB
    Lydudgang Lydkort
    Telekom Fax/modem - MDC - 56 Kbps
    Netværk Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.1 EDR
    Notebook-kamera Integreret - 1,3 Megapixel
    Indgangsudstyr Tastatur, touchpad
    Effekt AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
    Batteri Litiumion
    Operativsystem Microsoft Windows Vista Home Premium
    Miljømæssige standarter EPA Energi Stjerne


    Og Zepto Znote g15a - white


    15.4" WSXGA+ (1680x1050)
    NVIDIA® Geforce 9600M GT 512MB
    Intel® Core™ 2 Duo-processor P7350
    4096MB DDR2 800MHz PC6400
    250GB SATA harddisk
    Zepto Zpro2 Wireless 300Mbit
    DVD-RW / CD-RW SATA
    Indbygget Bluetooth® 2.0
    Indbygget webcam 2.0 megapixel
    Indbygget digital mikrofon


    Hvilke bærbar ville være bedst til mine behov? jeg har ca 8000,- kr. at lege med.
    Jeg blev stærkt forelsket i designet på znoten men er lidt nervøs hvad det angår zepto's fremtid kontra min garanti og service. samt at designet ikke er det vigtigste! er også meget åben overfro nye ideer! :)


    Håber i kan hjælpe mig på vej i den her jungel af bærbar kontra behov.


    Mvh. Simon


    På forhånd tak.

  • Jeg tror Zeptoen Passer bedst til dig, den kan slæbe PS CS4 (eller 3), men det kan asusen også men det ser bare ud som om den er billigere (Kan ikke finde en priser, værken på edbpriser.dk eller i google (Evt et link eller en pris :D). Kan bare se de modeler der ligner Asus'en hardware mesigt ligger prisen under Zeptos Znote.) Vis du er Til flot Design og Fedt OS Så tag da et kik på En Macbook White :) Syntes selv den er federe (Og så er den billigere :) ) og den er også specielt god til grafik, som photoshop og så har den det fede design som Zepto's Znote :)


    Det var det jeg havde at sige :)

    -Alienware M17x|4GB DDR3|HD5870|I7 620m|


    -Asus P5Q SE/R|Intel C2D e8400 E0 3 ghz
    -Cooled by Thermaltake Blueorb|Force3D Readeon HD 4850|Corsair VX 550 Watt| Corsair 3x2 Gb all in Antec 900

  • Asusen koster 7834,00 tror jeg vist nok : http://www.eu-computer.dk/shop/asus-x71vn-7s061-26053p.html . okay takker mange gange for svaret. men har bare hørt noget om zepto's fremtid ikke ser for lys ud og vil ikke stå med en bærbar hvor garantien ryger fordi de går konkurs. eller er det bare 1 fjer der er blevet til 5 høns eller hvordan? jeg har også tænkt i mac baner men er blevet frarådet dem i forhold til min uddannelse og de interfaces der undervises i er hovedesaglig windows baseret.

  • Zepto er i økonomisk krise. Da de i forvejen også har dårlig service med hensyn til reparation og høj fejlprocent på deres pc'er, så ville jeg gå en LANG bue udenom et køb hos dem.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja det har jeg kunne forstå udfra at læse artikler om dem. og ligeledes med deres service og ventetid. men der er jo også en del eksempler på tilfredshed ang. deres sevice. Men hvis jeg ønsker en computer med samme hardware egenskaber samt det elegante og minimaliske design i samme prisklasse hvilke kunne så foreslåes til mine behov som sagt. :)

  • Vis det er det med de er windows baserede så kunne du jo køre boot camp :) Så kan du havde windows og mac i 1 ^^

    -Alienware M17x|4GB DDR3|HD5870|I7 620m|


    -Asus P5Q SE/R|Intel C2D e8400 E0 3 ghz
    -Cooled by Thermaltake Blueorb|Force3D Readeon HD 4850|Corsair VX 550 Watt| Corsair 3x2 Gb all in Antec 900

  • Man får da ikke meget Mac for 8000kr. Hvis han sidder og overvejer en Zepto, så er der sq lang vej til en Mac.
    De er nærmest modsætninger :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Tak for de mange svar. Ja hvis jeg havde pengene til en større mac en den mindste model ville jeg klartligge mine penge der. Men nu har jeg altså kun omkring de der 8000 kr at lege med. Men hælder sku mest til den zepto må jeg indrømme trods omtale. Men hvis in all risk forsikring dækker i tilfælde af zeptos konkurs bliver det sku nok den. hvis der altså ikke er andre der har nogle guldkorn;) MSi er dog også tiltalende ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af simon87rp
    Tak for de mange svar. Ja hvis jeg havde pengene til en større mac en den mindste model ville jeg klartligge mine penge der. Men nu har jeg altså kun omkring de der 8000 kr at lege med. Men hælder sku mest til den zepto må jeg indrømme trods omtale. Men hvis in all risk forsikring dækker i tilfælde af zeptos konkurs bliver det sku nok den. hvis der altså ikke er andre der har nogle guldkorn;) MSi er dog også tiltalende ;)


    Hvis du kan leve med 9400 :)..


    http://cgi.ebay.co.uk/New-Appl…%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]