Gamer PC Setup

  • Hej alle sammen :)


    Jeg vil gerne have vuderet følgende setup. Budget er 5.000, hvilket dette setup kun overskrider med ca 800 kr.
    Jeg vil lige sige på forhånd, at jeg har bestemt mig for Intel CPU'en og nVidia grafik, så ikke nogle forslag med AMD og ATI tak :D ..


    Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz
    XFX GeForce GTX 275 670M 896MB PhysX
    Corsair strømforsyning 650W Black
    Kingston DDR2 HyperX PC8500 4GB KITx2
    Gigabyte GA-EP45-DQ6, P45, Socket-775


    ** HDD, Drev & Kabi har jeg allerede..


    Håber på noget god respons :)



    Venlig Hilsen
    Tomas

  • regner med du vil bruge win 7 eller vista med så mange ram.......ser sådan set ok ud, men med priserne på ddr3 ram skulle du måske overveje en i7, asrock x58 bundkort og 3*2GB ram.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg regner med at smide Vista på den ja.
    Jeg har også overvejet DDR3, men er blevet rådet til at lade være, da de pende jeg skal bruge ekstra på bundkort og ram ikke er godt givet ud, da de ikke yder så meget bedre end DDR2 ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Thardmann
    Jeg regner med at smide Vista på den ja.
    Jeg har også overvejet DDR3, men er blevet rådet til at lade være, da de pende jeg skal bruge ekstra på bundkort og ram ikke er godt givet ud, da de ikke yder så meget bedre end DDR2 ..


    ja og nej...ddr3 priserne er nu så lave at man nok bør overveje det, og så kan man lige så godt tage en i7 hvis der er råd, for de ER bedre...og tripple channel ram + indbygget memorycontroller i cpu giver et fint boost.....så kan du finde råd, så er tiden faktisk ved at være moden til i7 også hvad angår økonomi nu...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.