lidt blandede spørgsmål

  • Hej allesammen.
    Har lidt forskellige spørgsmål da jeg skal til at købe ny pc.


    1: ang. Gfx kort, hvad burde jeg gå efter? Nvidia GTX295 eller ATI HD4870x2?
    og kan det overhovedet betale sig, i forhold til der kommer Nvidia GTX 300 serien og ATI 5000 serien senere på året? også i forhold til Windows 7 og DX 11


    2: Kan man lave SLI GTX 295 på et Gigabyte GA-X58-UD4P motherboard (Ultra Durable 3, Intel X58 chipset, RAID) og hvordan kan jeg regne ud hvor stor en strømforsyning der skal til?


    3: og sidst men ikke mindst, er http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99110&type=pcsystem et godt køb?
    (Vision XForce - Core i7-920 4x2.66GHz 4,8GT/sec )
    Havde tænkt på at skifte fra 3TB plads til 1TB,
    sætte en WD Raptor 150GB 10000rpm harddisk monteret til f.eks. operativsystem på, samt købe Silent CPU upgrade (Scythe Core i7 CPU-køler monteret), og så købe Vista home 64 bit, så jeg har et OS der understøtter de forskellige ting som er i pcen.


    eller skulle jeg hellere spare sammen til http://www.topdata.dk/product.asp?product=5931 ?


    Håber i kan guide mig lidt på vej.


    MVH Martin

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

    Rettet 3 gange, sidst af BK-Martin ().

  • 1: Kommer an på din skærm og opløsning,kører du fullHD er der nok ingen vej udenom et af nævnte kort,hvilket må blive en smagssag.


    2: ? Ved det ikke,men igen,du skal ha sindsyg høj opløsning for at kunne udnytte det,imo ikke pengene værd.


    3: Som altid får du mere ud af selv at samle en,synes ikke det virker som et specielt godt tilbud,ex 12gb ram...til hvad ? heller ikke opgivet timings på dem.Raptors er ikke længere pengene værd,vil du ha hurtig disk hedder det SSD imo.


    Ikke det mest positive feedback fra mig,men en mening fik du da :boxing:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madz
    Ikke det mest positive feedback fra mig,men en mening fik du da :boxing:


    takker for svarne, selvom de ikke var positive :D nå men


    1: har lige købt en phillips 23 tommer Fuld HD widescreen skærm


    2: fair nok


    3: ang. selv at samle den havde jeg overvejet at gøre det, men tror jeg ender med at kegle rundt i det :oops: men Hvis det nu var, du skulle vælge mellem en af de 2 pcer, hvilken ville du så selv gå efter? forresten det med ramne, ja det er vildt de sælger dem med 12GB ram, men kan næsten ligeså godt få dem med, da man ikke sparer specielt meget ved at downgrade til 8

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D

    Rettet 2 gange, sidst af BK-Martin ().

  • mm-vision, har jeg kun hørt godt om, og folk får god service der.


    2. Vil du op og købe kort i den kaliber, så skal din skærm kunne følge med, ellers er der ingen ide i det, du vil ikke kunne udnytte kortet alligevel. Idag er 22" standard, og selv til de kraftigste kort, er sådan en skærm ikke stor nok, så skal du op i 24" eller derover, men det koster knaster, så skal du op i noget Samsung, Iliyama i de store størrelser for at kunne få fuld udbytte det, men de er ikke billige.


    3. SSd er vejen frem, men de er ikke gode nok endnu så jeg ville til enhver tid investere i en Velo ;).


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.


  • Ang. Mm-vision var det også der jeg købte den pc jeg har nu. Jeg har også kun oplevet god service, selv da jeg troede der var en fejl på GFX kort, sendte den ud til dem, hvor de så konstaterede det var støv :oops: skulle jeg ikke betale for den tid de har brugt på at finde ud af problemet, samt at rense den :clap:


    køber nok alligevel en pc med et Nvidia GTX295 da jeg gerne vil have noget der ikke skal skifte ud efter et par måneder. Har dog hørt noget om det ikke understøtter DX11? men har samtidig hørt noget om Microsoft ville lave en noget så det var muligt


    Tør desværre ikke rigtig kaste mig ud i at samle pcen selv, så ang SSd og Velo er det desværre ikke noget jeg har set de sælger ved MM-vision eller Top-data.

    MSI Z77A-GD65 / 16 GB Crucial ballistiX 1600 mhz / I7 3770k / EVGA GTX 670 FTW SLI / Corsair HX 850W

    Venter på et Corsair Obsidian 900D