ASUS 4890 crasher......

  • Hej igen !


    Mit 4890 har jeg nu geninst. utallige gange, brugt driverdetective, inst. og afinst. originale drivers, nyeste og ældre drivers, men intet hjælper.
    Har testet i dxdiag, alt kører og smartdoctor som følger med i software, melder heller ingen fejl.


    Men under spil, bl.a Crysis, lukker spillet ned for at starte igen eller lukker simpelthen computeren helt ned. På skrivebord melder den så at "ATKDISP" ikke fungerer. Hvad er det helt nøjagtigt ?
    Kan så genstarte og starter fint op igen.
    Er det mon tro en hardware fejl på dette nye kort, for systemet kørte upåklageligt før jeg inst. dette kort.


    Håber nogle af jer kan kaste måske lidt lys over problemet, da jeg godt vil undgå at jeg har lavet en fejl og indleverer kortet til RMA sag, for så at skulle slippe 500,- daler for det......


    Forsat god pinse



    Rip

  • 850 watt thermaltake
    kørte radeon 1900 xtx uden problemer overhovedet, lidt sløvt men stabilt
    4gb ram+ ekstra til nyt system
    Asus A32N deluxe-SLI
    gammel cpu amd 64 x2 4200+ med vand på, så den skal optimeres til at yde hvad den kan, temp. mellem 43-48.


    Men ikke formateret, og hvis jeg gør det bliver det til win 7, for gider sku ikke at skulle opdaterer i en halv dag med xp. Men win 7 kører godt ikke .
    Tror ikke der er flere specs...

  • Tror det er en driverting,prøv at afinst drivere og alt andet Ati software,slet resterende mapper,kør drivercleaner og evt ccleaner for at få de sidste rester med.Forsøg så igen,først med nyeste fra Ati,ellers så prøv nyeste fra producenten,undlad at inst smartdoctor,el fjern det after inst.Endelig kan du prøve kortet i en anden maskine el find en lille hdd og lav en hurtig ny inst for at udelukke software i din nuværende konfig.

  • hej, det prøver jeg lige.
    Har nu afinst. alt med ati, kørt ccleaner, driverdetective, rebootet og kun inst. 9.5 catalyst.
    Startede bf2 op, burde kunne køre uden problemer, men nej, sort skærm et par gange, kørte videre, for så slet ikke at komme med skærmbillede igen.
    Software meddelelse at kortet er genindstillet til default settings, har sku ikke rørt det. X(

  • Og du har ikke smartdoctor inst nu eller ?
    Som PayDay skriver er der mange med samme problem,og mange der nævner smartdoctor som noget der fucker mer op end det gavner.

  • Så kan det dælme være nok, nu har jeg prøvet at kun inst. ASUS egen driver, virkede ikke, så kun 9.5, virkede heller ikke, så nu ryger det til forretningen. Afgørelsen skal I nok hører om. :boxing:


    Tak for alle de gode forslag, prøvet dem alle. :9xo


    See you guys later


    Rip