PC crasher - HJÆLP!

  • Hej alle I dejlige mennesker på tweak.


    Jeg har for nylig fået ny pc, men har allerede problemer med den. Den er begyndt at crashe, dvs. at den pludselig starter forfra som havde jeg trykket på reset-knappen. Først antog jeg det var et problem med grafik-drivere, men geninstallation af disse hjalp ikke. Da jeg stadig var overbevist om at det var et softwareproblem, formaterede jeg og installerede vista igen. Dette hjalp ikke, så jeg tænkte at vista havde kompabilitetsproblemer med min hardware og installerede derfor mit gamle xp pro, men pc crasher stadig. Jeg har derefter prøvet at teste om gpu bliver for varm, men den holder sig på et pænt temperaturniveau (ca. 40 med vista og aero, 5-20 grader varmere hvis jeg kører spil), det samme gælder cpu som ligger konstant omkring 42 grader. Har også prøvet at teste rammene, men computer crasher selvom jeg fjerner den ene blok. Jeg er ved at være løbet tør for ideer, og håber at I kan komme med nogle forslag.


    Det skal desuden lige nævnes at den egentlig kører upåklageligt, selv op til crashene, jeg kan på ingen måde mærke at den er ved at crashe. Det er desuden fuldstændig uforudsigeligt hvornår den crasher, det kan være fem minutter efter forrige gang eller flere timer efter. Det er også derfor jeg konsulterer jer før jeg begynder at teste hvert enkelt stykke hardware for fejl.


    Håber I kan hjælpe, venlig hilsen Vladdy


    SPECS:
    Styresystem: Vista ultimate x64/xp pro
    geforce gtx 260 core 216
    AMD phenom II x4 3 GHz
    2 x 2gb Mushkin DDR2 ram
    MSI K9A2 neo motherboard

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    hvilken PSU har du?


    En LC-Power Titan 560W 140mm SLI compatible V2.0 .


    Tillagt:
    Den har vist modelnummeret LC6560T, hvis det kan være til nogen hjælp

  • Prøv at køre diagnosticeringsværktøj på CPU og RAM, for at se om de skulle have fejl.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H