Bærbar kan ikke starte op.

  • Hej Tweaks


    Min fars bærbare (en model i hp pavilion dv6000-serien) vil ikke længere starte. Dette skete selvfølgelig to år og en måned efter den blev købt :-(.
    Når man prøver at starte den tænder den skærmen (og viser sort.) og diverse dioder. Harddisken begynder og snurre og så slukker den igen. Nogen der har forslag til hvad der kan være galt?


    Hvis det var rammene der var døde ville den vel bippe helt tosset når man starter, eller er det kun stationære?
    Hvis det var harddisken ville der vel bare komme en eller anden menu op der spørger hvad man ville boote fra, ikke?


    Jeg håber I kan hjælpe mig.


    Hilsen Lauge

  • CPU-blæseren kører ikke, men der er tale om få sekunder fra man trykker på startknappen til den slukker igen af sig selv, så jeg tror ikke det er det.
    Så vidt jeg husker (fra sidst pc'en virkede) starter blæseren først når Windows har kørt i noget tid.


    Lauge

  • Har du prøvet at rense den for støv i blæseren? For det kunne godt lyde som et varme-problem. Du skal formentligt skilde den af, for at komme helt ind til blæseren.

  • Jeg har ikke ikke haft renset blæseren, men hvis da den virkede normalt startede blæseren aldrig før den havde kørt flere minutter i windows. det er 5 (max 10) sekunder der er tale om fra man trykker på startknappen til den har slukket igen. Jeg prøver lige at rense blæseren når jeg får fingrene i computeren igen.


    Lauge

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lauge
    Jeg har ikke ikke haft renset blæseren, men hvis da den virkede normalt startede blæseren aldrig før den havde kørt flere minutter i windows. det er 5 (max 10) sekunder der er tale om fra man trykker på startknappen til den har slukket igen. Jeg prøver lige at rense blæseren når jeg får fingrene i computeren igen.


    Lauge


    Hvis du har en støvsuger hvor du kan justerer hastigheden så prøv med lav fart at rense blæseren :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af lauge
    Jeg har ikke ikke haft renset blæseren, men hvis da den virkede normalt startede blæseren aldrig før den havde kørt flere minutter i windows. det er 5 (max 10) sekunder der er tale om fra man trykker på startknappen til den har slukket igen. Jeg prøver lige at rense blæseren når jeg får fingrene i computeren igen.


    Lauge


    Måske er den så tilstøvet at den "varme-lukker" inden de 5-10. Uanset hvad skader det aldrig at rense den for støv..