Lydsystem til putski

  • Ligger Logitech Z 5500 Digital stadig i den rigtige ende, hvis man vil bruge SP-opsparingen på noget lyd?
    Eller er der et bedre alternativ?

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ligger Logitech Z 5500 Digital stadig i den rigtige ende, hvis man vil bruge SP-opsparingen på noget lyd?
    Eller er der et bedre alternativ?


    I det prisleje, ja ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Ja, den må du sgu uddybe :))


    -Man kan jo spæde til hvis det skule være det.


    Har lyttet til noget Bose, lød godt, men har jo heller ikke hørt Z5500.. Har kun hørt OM det..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ja, den må du sgu uddybe :))


    -Man kan jo spæde til hvis det skule være det.


    Har lyttet til noget Bose, lød godt, men har jo heller ikke hørt Z5500.. Har kun hørt OM det..


    Z-5500 er virkelig godt til prisen..


    Det kan spille enorm højt, og har en kraftig bas, hvilket mange sætter HØJ pris på. Surround fungerer rigtig godt, så hvis du ser film, bliver det absolut ikke bedre i det prisleje (+/-)..


    Modsat lider Z-5500 under, at komponenterne selvfølgelig er billige. Det er især sattelitterne, der er dårlige. De mangler rigtig meget mellemtone, den helt høje diskant og luft og overskud er en by i rusland. Til gengivelse af mere nuanceret musik, er de derfor absolut ikke velegnede. Modsat skal man op i langt dyrere systemer, for at få en god oplevelse her..


    .. summa sumarum: Hører du klassisk musik, jazz og rock med smag for nuancer, skal afsætte så meget som muligt og finde et godt (MEGET gerne brugt) 2.0 setup..


    .. hører du derimod elektronisk musik, techno, trance, house eller betyder detaljerne ikke så meget, er Z-5500 dit sæt. Eller er gaming eller film det primære formål, vil du også komme til at elske Z-5500..


    EDIT: Bose kan IMO ikke betale sig ifht. hvad du får af lyd. Forstå mig ret: Vil du gerne betale lidt for designet (at enhederne er så små), at det bare er en plug and play løsning, for service og lidt for brandet, er prisen fair nok. Men er det udelukkende lyd, du går efter, er der bedre alternativer til samme pris.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Altså, til at høre musik bruger jeg jo anlæget i stuen, så det er ikke der jeg kommer til at bruge det så meget.
    Det bliver 85% til spil.
    Og tænker bare, at nu har jeg et lydkort til knap 2K, så skal der sgu også nogle ordentlige højttalere til, ellers er det jo lige fedt..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Altså, til at høre musik bruger jeg jo anlæget i stuen, så det er ikke der jeg kommer til at bruge det så meget.
    Det bliver 85% til spil.
    Og tænker bare, at nu har jeg et lydkort til knap 2K, så skal der sgu også nogle ordentlige højttalere til, ellers er det jo lige fedt..


    Så er Z-5500 et godt valg..


    .. MEN: Såfremt spiller understøtter det, ville jeg benytte digital output (SPDIF eller COAX) og i dette tilfælde, er det ligemeget hvilket lydkort du har.. Så er det for at "udnytte" lydkortet, så er det jo ikke en så god løsning.. Så skal du "nøjes" med analog tilslutning (3 x 3.5 mm jack)..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Faldt lige over Razer Mako 2.1 ..
    Hvis jeg ikke behøver Surround, kan det så hamle op med Logitech?


    -Som jeg læser det, skulle de være super lækre
    De koster næsten det samme, så det handler bare om hvad jeg bliver gladest for..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Faldt lige over Razer Mako 2.1 ..
    Hvis jeg ikke behøver Surround, kan det så hamle op med Logitech?


    -Som jeg læser det, skulle de være super lækre
    De koster næsten det samme, så det handler bare om hvad jeg bliver gladest for..


    Altså hvis det er til 95% spilbrug - og så vidt jeg er orienteret understøtter de fleste spil surround - så ville jeg tage Z-5500.. Surround ER fedt, når der er understøttet - omvendt er udbyttet af alle de ekstra højttalere = 0 når du bare lytter til musik.. Men til spil, vil jeg tro Z-5500 er vinderen..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hm, bom bom..


    -Så må jeg jo ned og bestille mig et logitech -setup på tirsdag.
    De skal "kun" ha 2200 for det i Frederiksværk, så er jo til at overskue.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Z5500 er et godt valg har hørt den og synes godt om den. Har selv en GigaWorks G500 som også brager derudaf. Begge sæt vil sikkert gøre din under / overbo eller nabo sure nok med hensyn til lydbrag^^


    Men ellers er lyden ud af disse to sæt virkelig lækker. Fjernkontrollen til gigaworks er kedelig efter min smag, men ikke så stor. Den til logitech'en er stor, men kan også en hel del + jeg synes den ser lækker ud.


    Har du onboard er Z5500 nok bedst, da den kan mest med sin fjernkontrol angående lydindstillinger. Har man X-Fi som undertegnede er Gigaworks et godt valg, selvom Z5500 med garanti også vil lyde kanon.

  • En aldrene tråd du har hentet op..
    Snart et år, og har vel haft Z5500 11 måneder snart.
    Gooood choice :D


    -Trods jeg har X-fi ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb