Hvilken router?

  • Jeg ved ikke om der allerede er en tråd om dette emne, men jeg prøver at oprette denne. Så ved jeg også til en anden gang hvordan man gør.


    Jeg har to computere der skal på nettet, jeg havde så en switch liggende, som jeg satte på så de begge kunne komme på nettet. Men nu har jeg så fundet ud af, at det ikke kan bruges - det skal være en router.


    Mit store spørgsmål er så - Hvilken skal man købe?
    Jeg har overhovedet intet forstand på det. Jeg ved bare at jeg ikke vil give så meget for den, den skal kunne købes i en butik på Lolland eller Falster, og at den nok helst ikke skal være trådløs.


    Jeg håber, der er en der kan komme med nogle råd.



    Ha en dejlig dag
    Capricorn

  • Hvis du ikke kører en masse P2P eller anden belastning med mange linier åbne på samme tid, så er det stort set ligemeget hvad du køber. Det kan dog generelt anbefales at holde sig til de "store" mærker, såsom d-link, netgear og linksys.
    Nogle af de helt billige kan give problemer, specielt hvis man har blandet billigt udstyr fra forskellige producenter der alle strækker standarten til det yderste så kan de give bøvl.


    /ask

  • Hvis du kan "nøjes" med den trådløse "G" standard, IKKE bruger en masse P2P/BT og har en Stofa eller ADSL løsning, så kan jeg anbefale en Linksys WRT54GL


    Vil du hellere ha en hurtigere trådløs standard ("N"), så kan jeg anbefale Linksys WRT160N eller Dlink DIR-635


    Hvis du kører med Fibernet eller noget meget hurtigt internet, og belaster det meget, vil jeg anbefale en bedre (og dyrere) løsning. Her tænker jeg specielt på Dlink DIR-655, Dlink DIR-825 eller Dlink DIR-855.


    Sidstnævnte har jeg selv, og den kører virkelig godt. Dog er den ikke nævneværdigt bedre end DIR-655 modellen. Den har bare et lille display, og Dual WLAN.

  • Hvis du gerne vil have noget der holder mere end 2 år, så køb ikke D-Link. De har en sjov vane med at dø lige omkring garantiudløb.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Stockpile
    Jeg har også hørt at man skal have de rigtige kabler hvis man har fibernet (f.eks. 25 mbit som jeg har). Ved dog ikke om dette er en realitet?

    Passer ikke. Selv de værste lortekabler kan klare 25Mbit.

    P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
    Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Stockpile
    Jeg har også hørt at man skal have de rigtige kabler hvis man har fibernet (f.eks. 25 mbit som jeg har). Ved dog ikke om dette er en realitet?


    Alle kabler man køber vil typisk kunne understøtte mindst 100mbit uden problemer, da de fleste hjemmenetværk kører 100mbit, men vil normalt understøtte Gigabit netværk nu til dags :) og det er lige gyldigt hvilken fabrikant det er :)