Gaming Laptop

  • Lige pt. går jeg og søger en ny gaming bærbar, og jeg ved, hvis man skal game så skal det være en stationær. Men nej, jeg søger en bærbar. Jeg skal også bruge den til andet, f.eks. arbejde, cs4, osv.


    Jeg søger ikke én der kan det hele, og som kort sagt bare sparker røv, nej, jeg søger bare en der kan spille nye spil på medium eller højere grafik. Jeg har et budget på 5.000-7.000kr, og desværre skal computeren helst være fra HP, da jeg muligvis får et stort gavekort på deres computere. (Jeg vil dog med glæde høre om andre pc'ere i den pris kategori.)


    Jeg har for tiden sat mine øjne fast på denne her:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc…4354-3873224-3949663.html


    Og har hørt at den skulle være ret god, men vil gerne lige høre hvad i siger.. Tak for hvilken som helst hjælp i kan give!

  • Udemærket PC...


    men umiddelbart vil jeg fravælge den grundet at grafikkortet er delt, hvilket ikke er super nice..
    også til bærbare er det bedst med Intel processore da de udgiver langt mindre varme end AMD, og da en bærbar ikke ligefrem er særlig flow dygtig, så kan det betyde at den kun for en levetid på 1-2 år hvis man bruger den jævnligt..


    kan dog se på HPs bærbare ikke har andet end delte grafikkort, men det er vel sådan at man kan slå det fra så den kun kører på de dedikerede ram..


    Hvis det skal være en HP bærbar, så kunne dette vel kunne gøre det:


    med 500GB harddisk
    med 320GB harddisk


    Men ellers ville jeg kunne anbefale pr specs, og ikke fabrikant...
    http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=535435&Specs=true
    eller
    http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=496867&Specs=true


    Det jeg hoved sageligt personligt kigger på ved en laptop er.. Hvilket grafikkort, er det med delt ram, hvor mange dedikerede ram er der.. samt processor og harddisk..


    Har selv en gammel laptop fra 07 .. Zepto Znote 6224w som på medium grafik har kunne køre WoW TBC med en FPS på 40 stykker, som er acceptablet for mig... Uden at udskifte hardware på den, der er dog et problem med at køre Wotlk i Dalaran og Wintergrasp på den, hvor den er nede på 10 FPS..

  • Mange tak for dit svar. Grunden til at jeg gerne ville have en bærbar fra HP er fordi jeg skal have byttet en PC der ikke virkede fra dem, men det er nok muligt at jeg kan få pengene tilbage istedet for at få den ombyttet. Så jeg vil bestemt overveje de andre bærbarer også. Vil stadig gerne høre andres meninger vedrørende nogle. Sætter stor pris på det, da jeg ikke selv er den mest tekniske.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream
    Jeg synes du vil få mest for dine penge her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=496446
    HP plejer at producere bærbare af rimelig kvalitet, og denne har specs til at kunne trække diverse spil i rimelige opløsninger/detaljer! Samt at den ligger ca. midt i dit budget...


    +1


    Og så er det en HP, hvis den da kan købes via detail salg med dit gavekort.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg syntes at jeg hørte et rygte om at Dell ville lancere Alienware i Danmark snart, kan det passe? Ville det måske ikke være en god ide at holde på mine penge indtil de gør det, eller vil i mene at jeg kan få noget der er lige så godt til gaming? Har kigget på en del af de computere i har linket til, og har bestemt fået interesse i nogle af dem. Men altså, skulle Alienware ikke være noget af det bedste? Hvis ikke det bedste?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Crazher2k4
    Jeg syntes at jeg hørte et rygte om at Dell ville lancere Alienware i Danmark snart, kan det passe? Ville det måske ikke være en god ide at holde på mine penge indtil de gør det, eller vil i mene at jeg kan få noget der er lige så godt til gaming? Har kigget på en del af de computere i har linket til, og har bestemt fået interesse i nogle af dem. Men altså, skulle Alienware ikke være noget af det bedste? Hvis ikke det bedste?


    DET tror jeg godt du kan glemme alt om! Alienware er dyre i udlandet, og hvis de nogensinde kommer til Danmark så bliver de ikke billigere end de priser vi ser i udlandet på nogen måde!! Og de priser er langt over dit budget, priserne starter ca. ved det dobbelte af dit budget... Hvis jeg var dig ville jeg bare tage den HP jeg linker til, det er faktisk en rigtig udemærket bærbar til den pris :)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Uff.. Ja.. Var lige inde og se englands tilsvarende side, og en computer med samme specs som i USA, koster det dobbelte.. Hvordan kan de seriøst forvente at få så meget for dem? Told og skat kan umuligt gøre den SÅ meget dyrere..


    Men ærligt talt.. Jeg er lidt imod at købe en HP med mindre jeg får det gavekort på 5.000 fra dem, mest pga. deres, tja, de havde ingen teknisk support.


    Jeg sendte min computer ind 4 gange, beskrev problemerne flere gange, og det eneste de gjorde var at lave en genopretning på computeren, og måske køre en eller to forskellige test, som de ikke fik noget ud af. Jeg prøvede også at tale med dem over telefonen, fik fat i en svensker som sagde at jeg skulle lave en genopretning og så lagde han på, efter at jeg havde forklaret mit problem, og at den havde været inde flere gange.


    Jeg købte en HP maskine for 5 år siden som har kørt fint, og jeg har først indset hvor forfærdelige de er mht. support nu, med min nye maskine (som ikke har virket i et halvt år, fra jeg købte den.)


    Så jeg sidder stærkt og overvejer den Fujitsu model som blev linket til tidligere. http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=535435&Specs=true


    Da den har næsten de samme specs, de eneste ting jeg ikke er så glad for ved den er at den er 600kr dyrere, og at der kun er 1 USB stik (jeg har dog en hub, så det er ikke et stort problem), men da jeg alligevel først kan købe den om en uge eller to, så er prisen måske faldet med et par hundrede kroner.


    Men vil gerne lige høre om der er enstemmighed over at de to computere begge ville kunne klare nye spil på en medium/højere grafik-løsning. Ved godt at det måske er meget at forlange af en bærbar til den pris, men vil bare lige have lidt feedback. :P

  • Jeg ville også tage den FSC.. Jeg har også hørt for meget dårligt om HP (ikke business serierne) defekter og manglende service..


    Og desuden er skærmen også noget federe end på den HP ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Tjaa synes måske bare ikke du kan kalde den fujitsu for en bærbar :D Den er 18,4" !!!!
    Men det er selvfølgelig smag og behag...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Det havde jeg skam også selv tænkt på, det med størrelsen :P Men altså, jeg tror at den ville være fed at se film på. :P Og lige pt. har jeg en 17" bærbar. Størrelse og vægt har aldrig været et problem for mig, jeg er studerende, har alligevel omkring et ton af bøger på min ryg dagligt. ;) Det er måske bare lidt det, at man skal finde en større computer taske til sådan én der.


    Men vil i så mene at Fujitsu'en er et godt valg? Har lavet alt for mange impuls køb af computere over de sidste år uden at egentlig sikre mig at de er mere værd end hvad de er bygget af.


    Og jeg går også lidt og tænker på, ville det være værd at vente 2 måneder med at købe en ny bærbar? Ville de blive betydeligt billigere/bedre hvis jeg ventede den tid? Fordi jeg tror ikke at jeg får så meget brug for den over sommeren alligevel

  • Man vil altid kunne vente og få noget bedre til samme eller billigere pris.. Så det skal være op til dig selv :) Jeg ved at Zepto kommer med mange nye modeller til efteråret (hvis de ikke er gået konkurs inden).. Så er det bare om man tør stole på dem nu?

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Klart klart, men vil du mene at 2 måneder vil udgøre en stor forskel? Eller ville det være ubetydeligt? Da jeg egentligt lidt gerne vil have computeren nu, så jeg kan bruge den en måneds tid før sommeren, fordi det er trods alt kun 1 måned hvor jeg nok ikke får brugt den så meget igen.. Beslutninger! :<

  • Så jeg brugte lige lidt tid på at gå rundt i min by og kigge på lidt computere (expert er virkelig den eneste der har nogle til spil bedre end pixeline her i byen), og fandt denne her:


    http://www.expert.dk/default.a…oductid=36378&categoryid=


    * Intel Centrino Core 2 Duo T6400 processor (2 GHz)
    * 4 GB DDR3 RAM
    * 1000 GB SATA harddisk (5400 rpm)
    * 17,3" HD+ CineCrystal TFT skærm
    * Op til 2303 MB grafikRAM (nVidia GeForce GT 130M)
    * 1024 MB dedikeret grafikRAM
    * Super Multi DVD brænder
    * 1 Megapixel webkamera
    * Bluetooth
    * Fingeraftrykslæser
    * 5-i-1 kortlæser
    * Windows Vista Home Premium



    6.999kr. Jeg føler stærkt at denne computer ville være mine penge værd, og overvejer den ret meget mere end de tidligere nævnte (Selv om de nu er meget gode til mit budget! :P) Men, da jeg som sagt er meget usikker på hvad hardware egentligt er godt at investere penge i, så bliver jeg nød til at spørge jer om i vil være enige med mig i at denne computer ville være det bedre køb.


    Så hvis i kunne hjælpe mig lidt, så ville jeg være meget glad for det :)


    PS: Jeg ved at nogle syntes at Acer er et ret dårligt mærke, men jeg har tidligere haft 2 bærbare fra dem, og det værste var en FRUS, hvad end det er, som gik ned efter 2 år, men det rettede de på under to uger. Og ellers er det bare en meget slidt touch pad på dem. :P

  • Ehm specs på den er okay i forhold til prisen.. CPU'en er nok den der halter mest... Den er ved at have mange måneder på bagen, men den er fin nok til prisen... Grafikkortet ser ud til at performe rigtig godt faktisk! http://www.notebookcheck.net/M…Benchmark-List.844.0.html

    Jeg har personlige erfaringer med Acer der gør at jeg altid vil fraråde at købe dem.. Det kan være jeg bare har været uheldig 3 ud af 3 gange, det skal jeg ikke kunne sige...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Er CPU'en ikke mere eller mindre den samme som den på Fujitsu'en? De har begge samme pris, så jeg syntes egentligt ikke at det ville være sådan et stort problem for mig.


    Og vil meget gerne høre hvad der gjorde at du syntes at Acer var dårligt, selv om jeg ikke har haft problemer selv, så kan det være at jeg bare var heldig :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Crazher2k4
    Er CPU'en ikke mere eller mindre den samme som den på Fujitsu'en? De har begge samme pris, så jeg syntes egentligt ikke at det ville være sådan et stort problem for mig.


    Og vil meget gerne høre hvad der gjorde at du syntes at Acer var dårligt, selv om jeg ikke har haft problemer selv, så kan det være at jeg bare var heldig :)


    Jo CPUen er den samme som Fujitsuen


    Men jeg kan dog sammen med xdream at fraråde Acer.. har en kammerat som har en Acer fra '05 som har været til reperation 4 gange under reklamations retten og har derefter måtte have selvbetalt reperation på den 4 gange..


    2 Gange med defekt CPU og Køler (ikke pga. støv, men at den "aksel" køleren sidder på har været bøjet så den slet ikke kunne kører) hvilket har resulteret i defekt CPU også..


    1 Gang med knækket skærm kabel


    1 Gang med 1 fed rød streg hen over skærmen


    Derefter har det været små problemer som Ramne der stod af, harddisk som larmet afsindigt meget og andre ting.. der har han så måtte købe nyt hjem og udskifte..

  • Tog jeres snak om cpu'en lidt til tankerne, og valgte at kigge lidt rundt efter en bedre bærbar, og fandt denne:


    Intel Core 2 Duo T6600 (2,2 GHz)
    16" WXGA skærm med CineCrystal (1366x768)
    4 GB RAM og 1000 GB harddisk (2 x 500 GB)
    Blu-Ray afspiller/DVD-brænder
    100/1000 LAN og trådløst netkort (b/g/n)
    ATI Radeon HD 4650 med 1024/2816 MB og HDMI
    Kortlæser, Crystal Eye Webcam
    6-cellet batteri, numerisk tastatur
    Windows Vista Home Premium
    60 dages prøveversion af Officepakken


    (Det er desværre også en Acer, men jeg tror at jeg vil tage chancen, og hvis det går galt, så må jeg lære af mine fejl! :P)


    Den koster 7.500, altså 500 over mit budget, men jeg tror sådan set bare at jeg holder mig fra drukken i en måneds tid og ændrer lidt på budgettet til fordel for en bedre processor.


    Jeg sad og kiggede på GTA IV, som folk mener er et af de mere krævende spil til dags dato (uden at nævne Crysis o.-), og processoren er den eneste der ikke når de rekommenderede specifikationer, som er 2.4GHz. Men ellers så tror jeg virkeligt at jeg går med denne computer, jeg har kun haft et ATI grafikkort en gang for længe siden, så har ikke så mange erfaringer med dem, men ifølge http://www.notebookcheck.net/A…deon-HD-4650.13883.0.html så burde den være rigtig god.

  • Specs er bedre ja, og du får også en blueray afspiller i den og et bedre grafikkort ;) Men det er stadig en Acer :S


    Jeg har haft 3 i min familie der har haft sådan en lorte bærbar, og de har alle sammen været gået i stykker på et tidspunkt indenfor det første år... Det har været skærmkabel og 2x defekt bundkort... Synes fejl raten på dem er uhyggelig høj :S

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.