problemer med netværks router

  • jeg har lige købt mig en 3 trådløs net hvor der fulgte en bærbar med nu vil jeg gerne have at den skal være acesspoint for nettet (altså de andre skal forbinde til nette gennem denne computer) mellem den her og de andre computer står en alm netgear trødlæs router


    jeg har prøvet en masse men den siger bare at der er en ip-adresse konflikt og dette er den eneste der kan komme på nettet altså bærbaren


    Jeg har virkelig brug for hjælp her eller´s skal jeg ´skiftes med min kæreste om nette ARHHHHH ;(

  • der var skam intet problem men valgte og skrive det på en anden måde og den tråd du henviser til var jo egent lig lukket kan man sige men ´hvis du har en måde du kan hjælpe mig med dette problem er du velkommen til at skrive..


    :)

  • ja ask det har jeg og mange tak for det forslag du kom med men den siger at der er en ip adresse konflikt,


    Det jeg har lavet et netværk med denne computer som gateway men det vil simpelthen ikke jeg ville være meget taknemlig hvis du kunne skrive det trin efter trin til mig da jeg er ved at blive sindsyg af det her...


    det driller mig helt vildt...

  • det jeg har gjordt endtil nu er oprettet et netværk med denne computer som gateway hvor ip'en er 192.168.0.1 deréfter har jeg ændret mine ip instillinger på min stationær til ip adresse 192.168.0.15 og undermask 255.255.255.0 gateway 192.168.0.1 mine dns server instillinger har jeg taget fra min forbindelse til 3 under status understøttelse og detajler.



    og nu viser den på computeren der er net min når jeg åbner browser sker der intet andet end tænker lidt og så siger den den ikke kan finde websiden

  • prøv at åbn et commandpromt vindue, og skriv "ping 192.168.0.1". altså fra den stationære må det blive. Får du noget svar..?

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • nej det gør jeg ikke har prøvet at pinge gatewayen men hvis jeg får min forbindelse op og køre mellem computerene virker nettet ikke pga en konflikt melllem instillingerne i tcp ip protokollen så hvis jeg skal have det ene til at virke stopper det andet med at virke det er virkelig belastene jeg er meget åben for foreslag men det jeg virkelig gerne vil have er hvis der er en som kan fortæle fra punkt 1 til punkt 10 hvis du forstår ;)¨


    Men tak for de mange gode forslag men det har desværre ikke virket inu...

  • Din konflikt kommer sikkert da routerens ip-adresse nok er 192.168.0.1, og derfor den samme som din stationære.


    Skift din stationæres ip til 192.168.0.100 og de andre til 192.168.0.101 og opad. Derefter skal du sætte gateway på alle andre computere end den stationære til 192.168.0.100 (din stationæres IP).


    Der er ikke noget opsætning du kan lave på din router der løser problemet, idet routeren ikke har noget net (på sin WAN side), og derved virker den slet ikke som router men som simpelt acces-point.


    /ask

  • Hvordan er de alle sat op?


    De skal hver have ip-adresser i samme segment (som tidligere skrevet) samt en brugbar subnet-maske. Bare brug 255.255.255.0 til alle maskiner.


    Kan du ikke komme ind på routerens administrationspanel?


    /ask

  • lige nu har prøvede at oprette forbindelse fra en anden computer og der siger den der er en fejl i min ip kofigeration men har skrevet som du ha´r sagt men jeg har jo 2 forbindelser en som opretter forbindelse til 3's net og en på mit lan kableog hvis jeg skriver noget i gateway under lan konfigerationen kan den ikke gå på nettet mer men hvis jeg ikke gør kan jeg ikke pinge den her fra de sandre computere!! vARHHH

  • Da du i sin tid delte internetforbindelsen gjorde du da således:


    Højre klik netværkssteder --> egenskaber. Højreklik på din forbindelse som går til internettet og vælg egenskaber. Vælg fanebladet "Avanceret" sæt hak i "tillad andre brugere på netværket at opretter forbindelse gennem denne computers internetforbindelse...


    /ask