Bærbar går i "slowmode" når skærmen er lukket ned?

  • Er der nogen der ved om bærbare kan gå i semi-standby, når man lukker skærmen ned og om det er normalt? Jeg har altid sat strømstyringen til "Gør intet", når jeg lukker klappen ned.. På min tidligere IBM Thinkpad R51 slukkede den ikke engang skærmen, når jeg satte den til "Gør intet", hvilket jo giver ret god mening.. På min HP Workstation 8510 slukker den dog skærmen, formentlig via noget hardware og det er skam ikke noget problem.. så står den jo ikke og suger strøm..


    MEN jeg mistænker computeren for at sænke hastigheden på harddisken eller et eller andet andet.. Kører nemlig en TVersity server fra bærbaren, så jeg kan streame til min PS3.. Det har altid virket perfekt på min stationære og indtil nu også på bærbaren..


    Skulle til at se et afsnit af mythbusters fra klappen af, så jeg lukkede klappen og afspillede det, men det stoppede hele tiden for at indhente streamingen.. Prøvede så at downloade det helt til PS3en inden jeg afspillede det, men det tog simpelthen en krig at hente.. Opgav så og genstartede router, bærbar og ps3 hvor det så virkede perfekt igen.. Lukker så klappen og tænker ikke mere over det, men efter 15-20 sekunder begynder den igen.. Skulle til at tjekke indstillingerne på klappen, så jeg åbner den, hvorefter det bare spiller perfekt igen..


    Det får mig så til at tro at bærbaren kører langsommere, pga. en eller anden hardwareindstilling, når klappen er nede..


    Lyder det totalt kuku-crazy eller er der noget om det? Og i så fald, kan jeg slukke for det fis?