1

fredag, 22. maj 2009, 19:18

hi

har efterhånden fået læst en del på netted om SSD disk, og har stadigvæk svært ved at beslutte mig hvilke man skal vælge, og ser så at der er - SSD raid "plugnplay" på vej

http://hothardware.com/News/OCZ-ZDrive-S…RAID-PCIe-Card/

men hvordan kan man boote fra pci-express når der skal bruges driver til pci express enheder ?

og vil det betyde at os alminlige dødlige kan få raid uden al den besværlige raid instalation ?

sidst - kan alle bundkort køre med - SSD raid plugnplay - eller skal der nyt mobo til ?

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "BUGz" (22.05.2009, 19:19)

2

fredag, 22. maj 2009, 20:20

hvis den er plug and play så har den jo indbygget controller der ikke kræver software.....så et system burde se den som en helt almindelig hdd...såvidt jeg kan se så er den til pci-e men om xp og ældre os ser den i installationsfasen ved jeg ikke, men vista og win 7 burde.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

fredag, 22. maj 2009, 21:42

ok det lyder næsten for godt til at være sandt :cheers:

lets go` :pokey: OCZ

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "BUGz" (22.05.2009, 21:42)

4

lørdag, 23. maj 2009, 00:37

Hvori ligger det besværlige at sætte RAID op når man kører med Vista ? :ph34r:

5

lørdag, 23. maj 2009, 11:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Når man ikke lige har flair, eller mod på at kaste sig ud i nyt, kan RAID da sagtens være et område hvor man ikke lige ville føle sig på hjemebane med det samme.........

6

lørdag, 23. maj 2009, 12:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af jst

Citeret

Når man ikke lige har flair, eller mod på at kaste sig ud i nyt, kan RAID da sagtens være et område hvor man ikke lige ville føle sig på hjemebane med det samme.........

Jeg er helt enig med Jacob. Ellers må man jo ty til manualen til bundkortet. Dén kan faktisk være til stor hjælp.

7

lørdag, 23. maj 2009, 19:17

Citeret

lol - åbenbart en del lettere ind at formulere en sætning korekt

8

lørdag, 23. maj 2009, 23:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz

Citeret

lol - åbenbart en del lettere ind at formulere en sætning korekt

Så er det lige man snakker om at feje for egen dør, før man fejer for andres.

Og jeg har netop for 14 dage siden installeret Win7 RC på en gammel maskine og leget med raid for første gang, og jeg syntes nu umiddelbart at det var lige til.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.