Giver HDMI-tilslutning bedste billede?

  • Jeg overvejer kraftigt at købe en computer fra topdata.dk, med et Geforce GTX295 grafikkort.
    Kortet har HDMI indgang.


    Er det værd at købe en skærm med HDMI-udgang, og bruge denne tilslutning til min comp... eller giver det ikke bedre billede end en normal digital-tilslutning mellem skærm og PC?


    Jeg skal altså vide. Skal jeg gå efter HDMI-udgang på computerskærmen, eller er jeg lige så godt stillet med normalt digital-udgang?


    Det vil blive en eller anden Full HD skærm (1920 x 1080) omkring 24" ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou
    Jeg overvejer kraftigt at købe en computer fra topdata.dk, med et Geforce GTX295 grafikkort.
    Kortet har HDMI indgang.


    Er det værd at købe en skærm med HDMI-udgang, og bruge denne tilslutning til min comp... eller giver det ikke bedre billede end en normal digital-tilslutning mellem skærm og PC?


    Jeg skal altså vide. Skal jeg gå efter HDMI-udgang på computerskærmen, eller er jeg lige så godt stillet med normalt digital-udgang?


    DVI er Digital Video Input og er lille søsteren til HDMI.


    HDMI har faktisk kun lyden tilforskel hvis man kigger overfladisk på det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    DVI er Digital Video Input og er lille søsteren til HDMI.


    HDMI har faktisk kun lyden tilforskel hvis man kigger overfladisk på det...



    Ergo, vil det være fordelagtigt at købe en skærm med HDMI-udgang, nu når mit GFX har indgangen... hvis jeg vel at mærke ikke ska betale nogen nævneværdig merpris bare for HDMI udgang på skærmen...?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af doubleyou



    Ergo, vil det være fordelagtigt at købe en skærm med HDMI-udgang, nu når mit GFX har indgangen... hvis jeg vel at mærke ikke ska betale nogen nævneværdig merpris bare for HDMI udgang på skærmen...?


    Hvis skærmen kun skal bruges til pc'en, og ikke evt også til ps3 o.l., så nej. Du får præcis samme billed med DVI og HDMI. Det er kun hvis du vælger du en skærm, med indbygget højtaler, at du kan få en fordel ved pc-brug. Dette kan dog imo ikke betale sig, da de indbygget højtalere typisk er noget l*rt

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Nu er HDMI udgangen i en computer jo nok tænkt til fjernsyn. Nærmest som et modsvar på konsollernes tilsvarende funktion.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Helt klart, DVI er klart at foretrække til VGA som er et analogt signal.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Jeg har præcis samme opfattelse/mening som alle svar i denne tråd, dog er der noget der undrer mig. Når jeg kører med DVI kabel mellem min Samsung 2493HM og mit GTX285 kort, så får jeg et WEI på 6.6, men ved HDMI kabel, stiger dette tal til 6.7 :crazyeyes:


    Jeg får dog en underlig skratten i mine højtalere på samsung skærmen, hvorfor jeg har droppet HDMI, så har ikke målt FPS.


    En ting der osse var pisse træls med HDMI på en PC, var at særmen ikke kan gå i Sleep Mode, men blot står og siger No Input Signal ca. 10 sek. efter min PC er slukket....


    "This was my 15 secs of fame"


    //Jan

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Nu er HDMI udgangen i en computer jo nok tænkt til fjernsyn. Nærmest som et modsvar på konsollernes tilsvarende funktion.


    :9xo Nemlig

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Cool...


    Jeg havde også mest bare tænkt mig at have et HDMI-kabel mellem min comp og mit TV.. og så bare se DVD'er fra min PC... og spille spil for sjov... bare fordi jeg kan, på et 32" TV :P


    Så det bliver bare en full-hd pc monitor med DVI udgang jeg køber så... noget I kan anbefale?


    Jeg har kigget lidt på følgende:


    Samsung: http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=475168&Specs=true
    LG : http://edbpriser.dk/Products/L….asp?ID=514723&Specs=true


    Umiddelbart hælder jeg selv mest til LG'en, fordi den har responstid på 2ms, og kontrastforholdet 50000:1 i mod Samsungs 5ms og 20000:1


    Jeg får selvf. kun 23" ved LG'en i mod 24" på Samsungen... men designmæssigt ser LG'en langt bedre ud, i mine øjne


  • Sys godt nok at den LG minder meget om Samsung T240 med den røde streg i bunden, og gennemsigtig plade ud over :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvad har det med sagen at gøre ? - Ingen, ud over dig, snakker om VGA :crazyeyes:


    :)) :boxed: :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Hvad har det med sagen at gøre ? - Ingen, ud over dig, snakker om VGA :crazyeyes:


    Hvad er alternativet til DVI? (Udover HDMI som allerede er nævnt)


    Elementært kære Watson.... :$
    Spøg til side, jeg kan godt se at jeg ikke fik læst spørgsmålet godt nok igennem inden jeg svarede :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet 2 gange, sidst af Malk ().