På udkig efter ny skærm :)

  • Hej Tweakers..


    Siden i nu var så flinke og hjælpe mig igennem mit computer problem med jeres ganske fine expertise vil jeg nu også høre omkring skærm..


    Jeg sidder lige pt med en Samsung SyncMaster 710t... og tror det ville være lidt dumt med et HD4890 med den skærm :)


    Jeg har kigget lidt på en BenQ 2411HD, nogle som selv bruger den skærm som kan anbefale den, kan se at Tweak.dk har givet den 88% som efter min mening er ret overbevisende :)


    På forhånd mange tak
    Victor

  • afgjort mindst en 22" eller 24" ...personligt er jeg glad for samsungs modeller pga specs, kvalitet og garantier. pixelfejl er sjældne på dem såvidt jeg har oplevet....men benQ skulle også lave gode skærme.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Både Benq og Samsung laver meget fine skærme, som scorer højt i tests rundt omkring på nettet.


    Alt afhænger af dit budget, ellers ville jeg overveje en Iliyama skærm, osse et meget godt produkt, dog nok lidt dyrer end de 2 andre.


    Benq går du ikke helt fejl af.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Det er sq lidt svært at planlægge computer hardware efter budget synes jeg :)


    Jeg startede jo med en computer til 4-5.000 kr og endte med en computer til 8.000 :)


    Men har jo også selv en samsung skærm nu, og den har været uden pixelfejl eller noget.. har kørt som en drøm faktisk :)


    Men anyway back to topic :)


    Har kigget lidt på Samsung SyncMaster P2350 som har opdatering på 2ms... også BenQ G2411HD og synes enlig ikke der er synderlig stor forskel på dem, ud over 23" og 24" men tror ikke det er noget jeg vil lægge mærketil hvis jeg har dem i hånden :)..


  • Ikke den store forskel om det er 5ms eller 2ms.
    Jeg kan hvertfald anbefale den her som jeg selv har: http://www.edbpriser.dk/Produc…328&searchArea=&Soegeord=
    Den har alle de tilslutninger du har behov for. Har aldrig haft problemer med min. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ikke den store forskel om det er 5ms eller 2ms.
    Jeg kan hvertfald anbefale den her som jeg selv har: http://www.edbpriser.dk/Produc…328&searchArea=&Soegeord=
    Den har alle de tilslutninger du har behov for. Har aldrig haft problemer med min. :9xo


    nu skal du ikke hænge mig op på om jeg er blevet lidt gammeldags :P


    Men hvor mange Hz opdatering kan du køre med den skærm?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    nu skal du ikke hænge mig op på om jeg er blevet lidt gammeldags :P


    Men hvor mange Hz opdatering kan du køre med den skærm?


    V-sync hastighed ved maks. opløsning: 60 Hz :roller:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Okay, men det er vel ikke noget man som sådan lægger mærke til :)


    Jeg håbede bare på at de var blevet så meget forbedret at de kunne køre omkring en 85-100Hz :) i Monitor settings :) Men det er nok mest for CRT skærme stadigvæk


    Jeg ved godt nogen kører med f eks 76hz men jeg er faktisk sikker på du skal op på de 100hz for at få en markant forskel. Klart at 100hz er at foretrække men så tror jeg også prisen blir derefter. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    Okay, men det er vel ikke noget man som sådan lægger mærke til :)


    Jeg håbede bare på at de var blevet så meget forbedret at de kunne køre omkring en 85-100Hz :) i Monitor settings :) Men det er nok mest for CRT skærme stadigvæk



    crt skærme og tft skærme kan ikke sammenlignes.. de opdaterer på 2 vidt forskellige måder. Men en mulighed kunne være denne skærm http://www.edbpriser.dk/Produc…632&searchArea=&Soegeord= edit: så lige du selv havde nævnt skærmen,.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind



    crt skærme og tft skærme kan ikke sammenlignes.. de opdaterer på 2 vidt forskellige måder. Men en mulighed kunne være denne skærm http://www.edbpriser.dk/Produc…632&searchArea=&Soegeord=


    Har kigget på den, men den køre jo kun RGB kabel, og ikke DVI kabel..


    Har det ikke lidt at sige om kvaliteten på billedet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan


    Har kigget på den, men den køre jo kun RGB kabel, og ikke DVI kabel..


    Har det ikke lidt at sige om kvaliteten på billedet?


    det så jeg sgu ikke lige. altså det skal jeg ikke kunne udtale mig om. den her dyrere model har ihvertfaldt DVI http://www.edbpriser.dk/Produc…633&searchArea=&Soegeord=

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    det så jeg sgu ikke lige. altså det skal jeg ikke kunne udtale mig om. den her dyrere model har ihvertfaldt DVI http://www.edbpriser.dk/Produc…633&searchArea=&Soegeord=


    Har også kigget på den :)


    Og den har fået rigtig gode anmeldelser efter min mening herinde også :)


    Men jeg har bare en god erfaring med Samsung :) da min nuværende skærm er samsung, som jeg har brugt i 4 år, og har også et fint nyt fjernsyn fra Samsung :) Dog skal det lige tilføjes at forandring fryder hehe...


    Nogle som har gode erfaringer med BenQ skærme?



  • der er jo selvfølgeligt også denne skærm fra samsung http://www.edbpriser.dk/Produc…egeord=SyncMaster+2494HM. men den koster jo så over de 2000kr

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    2200kr er nok lige i overkanten når jeg kan få en skærm med samme specs fra BenQ til 1800kr som skulle være udemærket også :)


    Ja hvis du er ligeglad med design så er den nok den bedste til prisen. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Ja hvis du er ligeglad med design så er den nok den bedste til prisen. :)


    Nu kigger jeg som sådan ikke på rammen når jeg gamer, men på selve billedet :)


    Men kunne godt tyde på at det er en BenQ som bliver bestilt og sendt med Postmand Per i næste uge så :)


    Med mindre der selvfølgelig skulle være noget virkelig slemt kritik over den :)


    *EDIT* er kommet på en lille spørgsmål.. "Response Time: 5ms/2ms(GTG)" hvad betyder det GTG?, er taget fra specifikationerne på skærmen BenQ G2411HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nitan
    2200kr er nok lige i overkanten når jeg kan få en skærm med samme specs fra BenQ til 1800kr som skulle være udemærket også :)


    ahh fordi de på papiret har samme specs, er det ikke enbetydning med de er lige gode. men nu ved jeg ikke hvilken af de 2 skærme er bedst. har prøvet at lede efter nogle reviews men kan ikke rigtigt finde noget. altså lige undtagen den review af benq her på tweak. GTG står for grey to grey.



    quote. To the contrary, the grey-to-grey response time represents the average value established over several measurements from one grey shade to another grey shade. In doing so, only the time from starting gray to end grey is being measured but not the time it takes to change back to the initial grey value. Thus, there is only one reading per measurement and nothing to be summed up.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet 3 gange, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    ahh fordi de på papiret har samme specs, er det ikke enbetydning med de er lige gode. men nu ved jeg ikke hvilken af de 2 skærme er bedst. har prøvet at lede efter nogle reviews men kan ikke rigtigt finde noget. altså lige undtagen den review af benq her på tweak


    Det har du så ret i :)


    Hmm altså nu når du alligevel presser mig op i en prisklasse af 2200kr hehe.. ville det så være mere gaming rigtigt at bruge Samsung SyncMaster 2233RZ ?


    Eller skal man gå efter kontrasten istedet og opløsning?


  • Det betyder oversat Grey to grey altså grå til grå som er noget man måler efter på fladskærme. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate