ang. Ny Mac server :)

  • Hey gutter :) siden de ikke er så gode til at svare på Hackintosh.org forummet prøver jeg lige engang her :)


    Jeg skal igang med at opgradere min Mac server en smule, da jeg er begyndt at bruge Blurayfilm, så der er en del konverteringsopgaver. dette kommer serveren også til at stå for i fremtiden, og derfor er mit nuværende D945GCLF2 dual atom setup ikke helt kraftigt nok.


    Jeg regner derfor med at få fingerene i 2 Multibays så jeg kan montere 8 harddiske til Hotswap :) alt sammen sata. Jeg har valgt mig til et Coolermaster Centurion 590. Link ses her:
    http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=972 x
    http://www.techpowerup.com/rev…oolerMaster/Centurion_590


    Problemet er bare nu, at jeg gerne vil holde fast i Mac OSX server, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med controllere og hvilket motherboard jeg skal vælge til systemet. Der skal jo være understøttelse af controllerne. Jeg ved godt, at jeg skal smide 2000-3000 efter en controller, men jeg skal bare vide, hvilken controller der vil passe bedst til en Hackintosh. Controlleren skal gerne understøtte Raid 6, så jeg kan være så uheldig, at selvom 2 harddiske ryger, så har jeg stadig al data fungerende, og som sagt så er Hotswap også vigtigt, så jeg ikke behøver at slukke computeren og gendanne et array, hvis en harddisk dør.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AT0MAC
    Hvilket bundkort har du?
    Tænker på om den controller du søger skal bruge PCI, PCI-E1x/2x eller PXI-E8x/16x??


    Samt, hvilke harddiske har du?
    SATA, SATAII, IDE, SAS, SCSI??


    Det er også et godt spørgsmål med bundkort. Regner med at snuppe et standard til enten socket Am2+ eller Socket 775. Jeg forventer at skulle have en PCI-E 8x til controlleren medmindre man eventuelt kunne finde et bundkort med onboard support af Raid 6, hvilket jeg tvivler på. hastigheden er sådan set ikke så vigtig i dette raidsetup, men skal bare have raid 6, da sikkerheden er rimelig høj samtidig med man får maksimal kapacitet. Jeg regner med at anskaffe mig enten 750GB eller 1 TB harddiske i SATA version.


    http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=505385


    Havde set på dette, da det havde 2 PCI-e 16x :)

  • Øhhh, hvorfor raid 6 og ikke raid 5? Du ved godt at det med de to diske er totalt at skyde over målet, altså at en disk dør kan ske, men at endnu en disk dør LIGE i de 8 timer hvor du er ved at rebuild dit Array da du har skiftet HD ud. Chancen/risikoen er a.l.a. at vinde i lotto den samme dag du bliver ramt af et lyn...

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Øhhh, hvorfor raid 6 og ikke raid 5? Du ved godt at det med de to diske er totalt at skyde over målet, altså at en disk dør kan ske, men at endnu en disk dør LIGE i de 8 timer hvor du er ved at rebuild dit Array da du har skiftet HD ud. Chancen/risikoen er a.l.a. at vinde i lotto den samme dag du bliver ramt af et lyn...


    det har du ret i. der er ikke så stor chance for det, men når vi taler om 6 TB data, så er et rebuild af et array mere end 8 timer :) og desuden er 6TB rimelig meget data at slippe i mine øjne.