Gammel computer opgradering

  • Hejsa drenge, jeg sidder lidt og tænker på at lave en lille opgradering da jeg føler min PC er begyndt at blive en smule langsom til det jeg laver.
    Så ville høre hvad der i jeres mening ville være det smarteste at gøre, sidder ikke lige inde med alt for mange penge så er det muligt at opgradere til noget indenfor socket 939 som er bedre end en Opteron 146? Synes ikke jeg kan finde noget på edpriser lige pt.
    Det er nok så gammelt det er ingenting værd nu hehe.


    Mvh MystikDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af MystikDK
    Hejsa drenge, jeg sidder lidt og tænker på at lave en lille opgradering da jeg føler min PC er begyndt at blive en smule langsom til det jeg laver.
    Så ville høre hvad der i jeres mening ville være det smarteste at gøre, sidder ikke lige inde med alt for mange penge så er det muligt at opgradere til noget indenfor socket 939 som er bedre end en Opteron 146? Synes ikke jeg kan finde noget på edpriser lige pt.
    Det er nok så gammelt det er ingenting værd nu hehe.


    Mvh MystikDK


    Der er et par ting vi skal vide for at hjælpe. Præciser dit system -> Bundkort, grafikkort, ram, cpu'en er så nævnt, strømforsyning og harddiske. Og vigtigst af alt dit budget.


    Men mit umiddelbare bud er, at en opdatering af dit system bliver vanskelig, og et nyt system er vejen frem. Til gengæld kan man få meget system for pengene nu om dage.

  • Det lyder ikke til at du har det nyeste grej;-) Kan du ikke gi en nærmere beskrivelse af hvad du har?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Brug kabinet og harddisk og drev, resten kan du sælge. Måske kan psu også bruges igen hvis den er af en vis kvalitet. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Har du ikke de vilde krav kan en Opteron 180/Athlon 64 X2 4800+ da nok holde den i live et år el 2.Du skal sføli finde en brugt til en 3-400.-,ellers skal der nyt til imo.

  • MystikDK Her, jeg glemte lige jeg havde en anden bruger med alle infoerne herinde allerede.


    Som i kan se i min sig, sidder jeg med nuværende system. Takker for svarende.


    Altså jeg vil godt spytte en 1000 til 1500 i maskinen da jeg skal have en lidt hurtigere grafikkort i.
    Men processoren vil jeg gerne have opgraderet da en singlecore idag ikke lige sparker så meget røv hehe.


    Synes bare ikke jeg kan finde en processor på EDBpriser jeg gider at have, den hurtigste er en 2.2 ghz, men så kan jeg jo ligeså godt beholde min egen, da den kører de 2.9 ghz stabil og har gjort således i snart 4 år.


    Ser ud til jeg hellere må kigge i markedet for at se om der er noget jeg kan bruge der :O


    Takker endnu en gang.


    Mvh MystikDK

  • Hvis det var mig:
    Ville jeg købe en brugt Opteron 170 eller 180 (De er dualcore jo) (Gætter på 300-400.-)
    Opgradere med 2GB ram mere (150.- cirka)
    Snuppe et brugt GFX for resten (Så har du vel 500 kr, der burde du sagtens kunne få et 8800GTS G92 eller måske GTX

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • det giver da noget at smide en dualcore i, men imo er der ikke nogen vej uden om et totalt skift af ram, cpu gfx og bundkort....evt noget brugt herindefra....og der kan da stadig fåes lidt penge for dit nuværende, selvom det ikke er meget...jeg kunne fx godt finde på at købe det til en kæreste-maskine :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.