Hjælp til problem med ethernet port

  • Hej,


    Jeg har lidt af et problem, for i godt en månede har jeg ikke kunne bruge min ethernetport i min bærbar! har heldigvis trådløs også, men det virker ikke specielt godt når vi snakker LAN.


    Det netværkskort der sidder i er et Realtek RLT8139/810x Family Fast Ethernet NIC.


    Problemet begyndte med at der ikke kom noget internet gennem ethernetporten, kun LAN forbindelse, og da jeg forsøgte at opgradere driveren med den nyeste fra Realteks side, flippeden den helt ud.
    Så forsøgte jeg at "fjerne hardware" og søge efter netværkskortet igen, da det nogengange virker. Men heller ikke det hjalp, tværtimod skriver den nu:


    Denne enhed fungerer ikke korrekt, fordi Windows ikke kan indlæse driverne til enheden. (Kode 31)


    Jeg har installeret driveren flere gange og fjernet den igen, men ender altid op med samme problem...


    Hvad kan jeg gøre for at få den til at virke?


    brugt driver: http://www.realtek.com.tw/down…ownTypeID=3&GetDown=false


    Tak på forhånd
    /Østergaard

  • vil gætte på firewallen forhindrer forbindelse og at du har slettet driveren sidste gang, så den skal installeres igen..selvom den skriver LAN så betyder det ikke at den ikke kan finde internet også....


    et andet problem kan være at den skal bruge tid på at få tildelt en ip, hvis det er første gang....den slags kan godt tage en times tid.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.