Nyt grafikkort

  • Hej :D!


    Jeg står og skal til at købe et nyt grafikkort idet mit nuværende, et GeForce 8800 GTX 768MB, er begyndt at sakke bagud.


    Jeg har følgende:
    ASUS Commando Republic of Gamers Series - iP965 Express chipset
    500W PSU


    Jeg regner med et nyere af serien (bare et enkelt, hverken SLI eller CF). Et sted oppe i 2**, såfremt min computer kan trække det.


    Sig endelig til hvis I mangler flere informationer - er ikke just en haj til dette :ohmy:.


    Tak på forhånd!

  • Cpu (samt om den er oc'ed) og evt. ram.


    Hvor stor en skærm og hvilken opløsning kører du på?


    Flere detaljer om PSU (mærke og model)?


    Hvad regner du med at skulle bruge det til og hvis spil, hvilke?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H


  • CPU: Intel Core 2 Quad - Q6600 - 2,40GHz (nope, den er ikke OC'ed).
    RAM: 6GB.
    OS: Vista 64-bit.
    PSU: Uhh, den var svær. Husker så godt som intet om den strømforsyning :S. Kan man evt. benytte et program? Vil lige finde ud af noget.


    Kører i en 1280 * 1024.


    Hovedsageligt de nyere spil - Far Cry 2, Crysis osv.


  • så er det ikke dit gfx der er ved at sakke agterud, det er din cpu ....lige nu udnytter du slet ikke gfx kortets kræfter......så kan du ikke spille de nyeste spil i den opløsning , skal du have en hurtigere cpu eller oc den nuværende.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • :/


    Den er forholdsvis rimelig ny, og har kostet en ordentlig sum penge :S. Hvordan kan det lade sig gøre?


    Er ikke meget for OC, og har desuden heller aldrig prøvet det før.


    Det var altså en prof., der samlede computeren og genbrugte mit gamle 8800. Hvorfor i alverden har han intet sagt om dette :S?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huh
    :/


    Den er forholdsvis rimelig ny, og kostet en ordentlig sum penge :S. Hvordan kan det lade sig gøre?


    Er ikke meget for OC, og har desuden heller aldrig prøvet det før.


    dit gfx er også forholdsvist nyt (nyere end din cpu faktisk), og der er mange oc guider på både sitet her og via google kan man også finde en del.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.