• Hey.


    Jeg skal bruge et nyt keyboard, da mit gamle ikke har de nødvendige funktioner jeg ville have :p


    Funktioner er mere genvejs taster til musik, lyd og sådan.


    Men har pengene til et gamer keyboard, hvilke jeg også overvejer.


    Kunne godt tænke mig nogle forslag til et normalt keyboard med de funktioner jeg nævnte. Og lige høre hvad forskellen ved gamer keyboard og normalt er (og pris klassen ved begge)


    Mange tak =)

  • Nu er det jo i bund og grund et ret overskueligt marked. Så det er vel bare om at se hvad der er derude.


    Bruger selv et media keyboard fra Logitech, der kan det hele i form af genveje til musik osv. Koster ingenting.


    Men hvis du skal have et gamer keyboard skal du jo gøre op med dig selv, hvilke funktioner du mener du har behov for, udover dem der følger et standard media keyboard.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hmm, kan godt være enig og uenig med at det er et overskueligt marked. Udbuddet af keyboards er jo kolosalt, de kommer i alle mulige former, størrelser og funktioner.


    Men jeg ser lige med her da jeg er på udkig efter et keyboard med lækkert design og måske noget lys i tasterne, og selvfølgelig nogle media genvejs taster ;)

  • Gamer keyboards har diverse funktioner der er vigtige for for spil. fx. makroknapper og indstilling til diverse andre parametre.


    Normale keyboards har mange gange kun knapperne og måske noget ekstra til media, mail osv.


    Sidder selv på et Logitech G 15, der godt nok koster en halv arm, men det er penge der er godt givet ud. Jeg har haft mit i ca. 2 år og det kører stadig tip top selvom jeg kom til at vælte cola en gang for lang tid siden.


    med et G15 får du et godt gamer tastatur med makro, media funktioner, lys, display, USB 1.1 hub og en knap til at slukke for windows tasten (hvis du kender det med at man kommer til at ramme win knappen hehe :D)


    men... hmm... noramlt keyboard, tjah, tror sq. jeg følger med Berle der og hans Logitech media keyboard. Har godt nok en slim udgave af det, men det virker også stadig fint (efter en 3-4 år), og kan hvad du beder om. Jeg kan huske at i sin tid gav jeg knap 400kr. for mit media slim keyboard, hvorimod et G 15 kan erhverves for ca. en 550 kr.


    Logitech er også kommet med G19 der har bl.a et farvedisplay, men det koster over en tusse :D

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200