9600GT og dual skærm problem

  • Hej


    Jeg har lige købt en extra skærm og koblet på mit Geforce 9600GT, så der nu sidder to Samsung T220 22' skærme på kortet.


    Mit problem er nu at lige meget hvad jeg gør, så vil den nye skærm ikke gå i større opløsning end 1280 x 1024, hvorimod den gamle kører i 1680 x 1050 som også er den anbefalede opløsning fra Samsung.


    Jeg kan godt vælge den høje opløsning, men Vista skifter aldrig til den. Har også prøvet at kun koble den nye skærm på, men har stadig kun den lave opløsning.


    Der sidder en digital og en analog skærm udgang på kortet.


    Er der nogle bud på hvad der er galt, og hvordan jeg evt. løser det.


    På forhånd tak


    Taz

  • prøvet at bytte rundt på skærmen hvis dit 9600GT har 2xdvi?


    eller prøvet inde i Nvidia Control Panel under Set Up Multiple Displays og se om den ligger derinde?


    ved at VGA fint ka gå op i 1680x1050 køre jeg selv på en lånt Philips 22 tommer, da jeg ik vil ud og købe en før de nye 3D view kommer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tazhix
    Ja, har prøvet at bytte rundt, har sådan set prøvet alt efterhånden.



    Tænker lidt på om kortet kan trække 2 skærme i 1680 x 1050 ?

    ,


    Display Support:
    Maximum Digital Resolution 2560x1600 2560x1600
    Maximum VGA Resolution 2048x1536 2048x1536
    Standard Display Connectors HDTV
    Two Dual Link DVI HDTV
    Two Dual Link DVI
    Multi Monitor yes yes
    HDCP* yes yes
    HDMI* Via adapter Via adapter
    Audio Input for HDMI SPDIF SPDIF


    http://www.nvidia.co.uk/object…ct_geforce_9600gt_uk.html


    ik lige hva jeg forstår af det på linket så skulle det ik vøre noget program.

  • Jeg tror det er i driveren at problemet ligger. Prøv at kigge lidt inde i Nvidia Controlpanel under noget som hedder custom resolution, der kan man ændre opløsningen på alle ens skærme.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

    Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KamakaziChild
    Jeg tror det er i driveren at problemet ligger. Prøv at kigge lidt inde i Nvidia Controlpanel under noget som hedder custom resolution, der kan man ændre opløsningen på alle ens skærme.


    Det vil den heller ikke.


    Det underlige er også at når jeg sætter "problem skærmen" til alene, kan jeg heller ikke få den op i 1680 x 1050. Om det er fordi at driveren kan blive ved at huske lige netop den skærm ved jeg ikke, men har gentagne gange forsøgt at fjerne driveren for at reinstallere den, men ved ikke om den er fuldstændigt ude af systemet.


    En anden ting som også undrer mig, er at driveren viser godt nok at jeg kan sætte skærmen til 1680 x 1050, men når jeg klikker apply, sker der intet, den forbliver i 1280 x 1024.


  • afinstaller hele Nvidia Driveren med Driver Cleaner el. Your Uninstaller, reboot og installer den nyeste sammen med Physx, vil nærmmere tro det vil hjælpe hvis der ik er en fejl i skærmen, men tror det er software fejl :)