Mac Book Pro? Hjælp

  • Hej Tweak.


    Jeg har kikket lidt på en Mac Book Pro. 8GB Ram og 2.93 processor.
    ---------------------------------------------------------------------------------------
    Den eneste grund til jeg vil have en mac book pro er den er lavet af
    aluminium.
    Og nu kommer mine spørgsmål.


    1). Kan man (formaterer) den så det kun er vista der er styrer system.


    2). Kan lortet spille :D jeg spille ofte CS/CSS, Cod, Warhammer, osv.

  • 1. ) Ja, det kan man godt, men mener at man mister muligheden for at gå tilbage til OSX senere hen, men du kan altid fikse den til at dualboote mellem Vista og OSX igennem bootcamp, desuden kommer der engang i fremtiden en udgave af WINE til OSX, så du kan køre windows programmer igennem det.


    men uanset hvad vil jeg umiddelbart synes at det er smartest at dualboote mellem OSX og Vista


    2. ) Hvis det er udgaven med geforce 9600 kortet, kan den trække spil rimelig fint, så længe det ikke er de helt tunge drenge (crysis, CoD5 kan nok ikke trækkes i fuld opløsning eller max grafik)


    Husk at du skal have en 64-bit udgave af Vista for at du kan udytte alle 8 GB RAM.


    Held og lykke ;)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().


  • http://www.tweak.dk/forum/thread.php?postid=1181280


    det var vidst en ommer du kørte dig der. Har svaret på spørgsmålene.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Du kan bare bruge bootcamp, og så indstille den til at boote i windows som std. Vær opmærksom på at bootcamp ikke kan køre med 64-bit - det kommer først i snow leopard (næste version af OS X)...


    Overgaard :) alt kan lade sig gøre, for den som bærer viljen. jeg har selv kørt 64 bit uden problem :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Overgaard
    Gennem bootcamp?? interessant. Jeg modtager min MAC Book Pro senest her på mandag, og skal selv have Windows på som sekundær partion for at kunne spille. Har du bare instaleret, eller lavet noget "fiffeliløj"?


    du laver partitionen i bootcamp. Efterfølgende når du installerer Vista, så sletter du bootcamppartitionen. Jeg vil anbefale dig at dele harddisken i 3 partitioner. HFS+ til Mac, FAT32 til simple filer ( ca. 5-10 GB ) så du kan swappe lidt med skolearbejde eller lignende ), og så din Windowspartition i en ny windowspartition og IKKE DEN DER HEDDER BOOTCAMP.