1

fredag, 1. maj 2009, 11:19

Jeg står med et lille problem og håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette :)

Sagen er den, at signalet fra vores router i lejligheden (Dlink DIR-655 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923) ikke kan nå ned i gården, ca. 70-80 m. væk.

Lejligheden ligger på 3. sal, så der er ca. 10m til jorden (hvis det har noget at sige)

Det er betonbyggeri, men der er store vinduer der går fra gulv til loft, så burde være masser plads for signalet til at komme ud :)

Synes jeg har læst tidligere, at man kan ligge noget firmware på der booster signalet - er der mulighed for det?

Andre foreslag modtages gerne!

Takke på forhånd :9xo

A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

2

fredag, 1. maj 2009, 12:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af TwinX
Jeg står med et lille problem og håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette :)

Sagen er den, at signalet fra vores router i lejligheden (Dlink DIR-655 http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923) ikke kan nå ned i gården, ca. 70-80 m. væk.

Lejligheden ligger på 3. sal, så der er ca. 10m til jorden (hvis det har noget at sige)

Det er betonbyggeri, men der er store vinduer der går fra gulv til loft, så burde være masser plads for signalet til at komme ud :)

Synes jeg har læst tidligere, at man kan ligge noget firmware på der booster signalet - er der mulighed for det?

Andre foreslag modtages gerne!

Takke på forhånd :9xo

Ikke med den model nej, desværre.

3

fredag, 1. maj 2009, 13:04

nej men du kan købe en forstærker til den eller din pc, altså en bedre antenne du smider i rumpen på din router :)

ligesom denne her :)

4

fredag, 1. maj 2009, 15:01

Har selv det der dlink
og min har så dårlig forbindelse at den ikke engang er optimal selvom den er inde i stuen :rolleyes:
overvejer at skifte min ud men som 2# skriver burde en ny antenne gøre jobbet.

Bundkort: Msi k9a2 CF 790 X.
Cpu: Phenom II 720 (original køler)
Grafikkort: Radeon 4850 X2 2gb.
Psu: Antec Earthwatts 650W
4 gb. Kingston HyperX 800 mhz.
Maxtor 500 gb.
OS. Windows Xp Pro

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Geqello" (01.05.2009, 15:02)

5

fredag, 1. maj 2009, 15:40

Okay, ærgeligt det ikke virker md noget software.

Kan man være sikker på det bliver bedre med andre antenner?

Gequello <- Prøv at opdatere firmware - min var også elendig out-of-the-box, men kører fortrinligt nu :)

A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

6

fredag, 1. maj 2009, 18:25

firmware gør en del må man sige :)

men jo jeg kørte uden antenne i starten, havde et rigtig skidt signal, så købte jeg bare en antenne den har jeg så bare smidt i enden på min pc og det virker sq :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.