Nyt gamer-tastatur, gamer-mus og gamermusemåtte (helst så godt, men billigt som muligt...)

  • Hej.
    Jeg skal ud og have et nyt gamer-tastatur, gamer-mus og en god musemåtte til musen...


    Har kigget lidt på Logitech's G15 tastatur, men ville høre om der findes andre gode tastaturer eller om det er det førende tastatur..?


    Leder også efter en god gamer-mus, hvad kan I anbefale..?


    Skal også bruge en musemåtte, som gerne må funke godt sammen med musen...



    Mit budget for de 3 ovenstående dele, er max. ca. 1300 kr. (men gerne mindre)





    :rules:

  • Du kunne prøve at tage et kig på Saitek Eclipse III


    Virkelig lækkert keyboard. Skal helt klart have det når jeg ikke lige har andet at bruge penge på :P

  • G15 og G5 mus work´s at my place. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    G15 og G5 mus work´s at my place. :)


    Er der stor forskel på at spille på G15 el. lign. og et typisk billigt microsoft tastatur? Har aldrig prøvet et af de dyre.

  • Mht. mus er det jo ret individuelt, hvordan den ligger i hånden og udseende. For mit vedkomne fungere en G5 bedst. Jeg har prøvet både Razers og Roccats muse, men det var ikke lige mig. Så mit bedste råd, er at finde en butik, hvor du kan prøve de forskellige muligheder og derefter finde ud af hvilken en, som passer til dig.

    AMD Phenom II 720 - Gigabyte GA-MA790XT-UD4P - Club3D HD 4890 - 4GB OCZ Platinum - Lian Li PC X500 - Antec TP 750W

    Rettet en gang, sidst af KamakaziChild ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pvt.P.Nutz


    Er der stor forskel på at spille på G15 el. lign. og et typisk billigt microsoft tastatur? Har aldrig prøvet et af de dyre.


    Det synes jeg. Jeg havde et Cordless Desktop MX 3000 Laser med MX1000 mus før selvom det nye er med kabel kan jeg klart bedst lide det. :cheers:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Keyboard: G15


    Mus: MX-518 G5 A4-Tech Roccat Har prøvet alle disse mus(e) og de kan alle anbefales.


    Måtte: fUnc Simpelthen en fremragende måtte, man kan meget tydeligt mærke forskel fra den billige fra boghandlen og så de gode halvdyre måtter.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Et tastatur med enten høje eller flade taster alt efter hvad der passer dig bedst samt en håndledstøtte du føler er behagelig. Jeg ville dog fraråde et G15 da den bare er så stor og kommer til at tage nogen af den plads som du måske bruger til musen.


    Razer og steelseries produkter har generelt en dårlig build quality efter hvad jeg har erfaret så jeg ville helt klart gå efter enten en roccat mus eller hvilken som helst mus fra logitech. Fx G5/MX-518 som tidligere nævnt.


    QcK+ fra steelserires er en dejlig mussemåtte, det kan de godt finde ud af at lave.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Et tastatur med enten høje eller flade taster alt efter hvad der passer dig bedst samt en håndledstøtte du føler er behagelig. Jeg ville dog fraråde et G15 da den bare er så stor og kommer til at tage nogen af den plads som du måske bruger til musen.


    Razer og steelseries produkter har generelt en dårlig build quality efter hvad jeg har erfaret så jeg ville helt klart gå efter enten en roccat mus eller hvilken som helst mus fra logitech. Fx G5/MX-518 som tidligere nævnt.


    QcK+ fra steelserires er en dejlig mussemåtte, det kan de godt finde ud af at lave.


    G15 fylder da ikke meget mere end et ganske alm keyboard, 49 x 20 cm for at være nogenlunde præcis;-)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    G15 fylder da ikke meget mere end et ganske alm keyboard, 49 x 20 cm for at være nogenlunde præcis;-)


    G15 v1. er en smule større end G15 v2. på v2 er G tasterne fjernet. så v1 er ihvertfaldt et keyboard der fylder temmeligt meget, men ja v2 skulle være nede på de mål sikkert.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • hvad angår mus der har jeg et ikari optical til salg hvis det kunne være intressant, det er dit for 150kr pp. det har lidt skrammer, men ikke noget voldsomt. kan evt. tage nogle billeder af musen. for 200kr pp. kan du få en steelseries i2 med oveni. det er det som tidligere hed icemat. musen funker super sammen med icematten.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet 2 gange, sidst af jedimind ().

  • Altså jeg har lige købt Logitech g19 keyboard og razor lachesis gaming mus
    det er virkelig nogle fede produkter jeg er dog lidt itvivl om holdbarheden af min razor mus eftersom jeg altid har brugt logitech men indtil viderer ser den her razor mus virkelig fed ud og den ligger godt i hånden med sin rubber ice finish (en form for gummi belægning) sørger det også for at musen ikke glider ud af hånden på dig i nogle svedige situationer.


    produkter kan findes på


    http://www.logitech.dk og
    http://www.razorzone.com


    mvh Twinther.


    ps. glemte helt at forklarer at logitechs g19 gaming keyboard har de vildeste shortcuts og macros i sig + at alle knapper er backlighted og man kan selv styrer hvilken farve man vil have.

    CPU: core i7 3.2 Ghz
    bundkort: Asus Rampage II Extreme
    PSU: coolermaster Real Power M1000.
    GFX: 2 x Sapphire Toxic HD 4890
    memory: 3x 2GB ddr3 corsair 1666 mhz
    Lydkort: Creative X-Fi
    HDD: WD raptor 80 GB og WD 750 GB
    Cpu cooler: Noctua NH12
    skærm: samsung syncmaster T200
    kabinet: Lian Li PC - S80


  • du linkede til forkert side mester http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-lachesis/

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

    Rettet en gang, sidst af jedimind ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jedimind


    G15 v1. er en smule større end G15 v2. på v2 er G tasterne fjernet. så v1 er ihvertfaldt et keyboard der fylder temmeligt meget, men ja v2 skulle være nede på de mål sikkert.


    Ja der er pæn forskel på v1 og v2, målene passer medmindre der er noget galt med min tommestok.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Har ikke mulighed for at prøve ROCCAT Kone, idet jeg har tjekket div. københavnske pc-forhandleres hjemmesider for at finde ROCCAT Kone, men uden held... Så tror jeg tager chancen og bestiller ROCCAT Kone, uden at have prøvet den før... Det lyder ihvertfald som om folk her i tråden, er enige om at den er god...


    Tastatur er jeg stadig lidt i tvivl om, G15 er nok det foretrukne, bl.a. pga. den lille LCD-skærm og G-tasterne (hvor mange G-taster er der egentlig på den nye version G15 ?)...


    Ville gerne høre lidt flere bud på lignende tastaturer (mulighed for macro-taster og evt. LCD-skærm), før jeg tager den endelige beslutning...


    Phoque har f.eks. foreslået et Saitek Eclipse III, men ville gerne høre lidt flere erfaringer med det, kan f.eks. ikke finde ud af om der er makro-taster på det...




    :rules:



  • Der er 6 G taster og så er der 3 indstillings muligheder pr tast, så man kan ha 18 forskellige makros feks.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70